رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آموزش تصویری کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) + نحوه گرفتن بک‌آپ

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کیف پول بلاک چین داتکام (Blockchain.com) با نام و آدرسِ سابق بلاک چین دات‌‌اینفو (Blockchain.info) یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که به جز این ارز، از چند ارز دیجیتال دیگر از جمله اتریوم، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می‌کند. در این مطلب، ضمن معرفی کامل این سایت، نحوه ساخت کیف پول و کار با آن را به صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

کیف پول Blockchain چیست؟

کیف پول تحت وب بلاک چین، با آدرس Blockchain.com این روزها یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است و کاربرانش به صدها هزار نفر می‌رسد. آدرس قدیمی این سایت Blockchain.info بود.

محبوبیت این کیف پول به حدی است که افراد تازه‌کار گاهی اوقات آن را با فناوری بلاک چین اشتباه می‌گیرند. فراموش نکنید که فناوری بلاک چین با کیف پول بلاک چین متفاوت است. فناوری بلاک چین تکنولوژیِ زیرساختی بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال است اما کیف پول بلاکچین داتکام فقط یک کیف پول برای ارزهای دیجیتال است که در برند خود از بلاک چین استفاده کرده است و هیچ ارتباطی با فناوری بلاک چین ندارد.

سایت بلاک چین داتکام همچنین قبل از این‌که کیف پول باشد، به عنوان یکی از اولین‌‌ کاوشگرهای بیت کوین شناخته می‌شود که می‌توان در آن تراکنش‌های بیت کوین و وضعیت شبکه آن را پیگیری کرد و شاید به همین دلیل نام بلاک چین را برای خود انتخاب کرده است.

کیف پول بلاک چین محیط کاربری بسیار ساده و راحتی دارد و برای همه افراد به راحتی قابل استفاده است. دسترسی به این کیف پول از تمام دستگاه‌ها (دسکتاپ یا موبایل)، فقط با یک مرورگر اینترنتی امکان‌پذیر است.

کیف پول Blockchain، کلیدهای خصوصی (همان بیت کوین‌ها) را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، اما در وب‌سایت خود اثبات کرده است که تمام کلمات عبور، رمزنگاری شده هستند و این شرکت هیچ‌گونه دسترسی به ارزهای دیجیتال کاربران ندارد.

این کیف پول با نرم افزاری که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS ارائه داده، قابلیت استفاده راحت‌تر برای کاربران موبایل را فراهم کرده است.

آموزش تصویری ساخت اکانت در سایت بلاک چین

ساخت کیف پول در این سایت بسیار راحت و در کمتر از ده دقیقه انجام می‌شود. در ادامه به صورت گام گام، نحوه ساخت کیف پول در وب‌سایت Blockchain را آموزش می‌دهیم.

۱- ابتدا وارد وب‌سایت Blockchain.com شوید و بر روی «Sign Up» یا «Get a Free Wallet» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از طریق این لینک مستقیم به صفحه ثبت نام بروید.

کیف پول Blockchain

۲- طبق تصویر زیر، فرم ثبت نام را تکمیل کنید و روی «Create My Wallet» کلیک کنید. فراموش نکنید که باید یک ایمیل معتبر وارد کنید، چون برای شما لینک تایید در ایمیلتان ارسال می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌شود که برای امنیت بیشتر، یک کلمه عبور امن شامل اعداد و حروف برای خود انتخاب کنید.

ثبت نام کیف پول بلاک چین

۳- به همین سادگی کیف پول شما ساخته شده و وارد پنل کاربری کیف پول می‌شوید. در اولین ورود پیغامی مبنی بر آموزش کار با کیف پول به نمایش در می‌آید که می‌توانید با کلیک بر روی «Maybe Later» آن را به زمان دیگری موکول کنید.

آموزش تصویری کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) + نحوه گرفتن بک‌آپ

۴- برای افزایش امنیت کیف پول، به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که مربوط به کیف پول شماست را تایید کنید.

همچنین برای شما شناسه کیف پول (Wallet ID) ارسال شده است که باید برای ورود به جساب از آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که شناسه کیف پول خود را در جای قابل دسترسی یادداشت کنید تا برای هر ورود نیاز نباشد که به ایمیلتان مراجعه کنید.

تایید ایمیل در کیف پول بلاک چین

آموزش کار با کیف پول Blockchain

کار با پنل کاربری کیف پول بلاک چین چندان سخت نیست و کاربران پس از مدتی گشت و گذار در داخل آن، به راحتی نحوه کارش را یاد می‌گیرند.

پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده آسان‌تر از کیف پول بلاک چین، نرم افزار موبایل آن را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

دانلود کیف پول بلاک چین برای اندروید

دانلود کیف پول بلاک چین برای iOS

کیف پول بلاک چین به جز امکان ذخیره ارزهای دیجیتال، امکانات دیگری هم برای کاربران خود فراهم کرده است که البته بیشتر آن‌ها برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیستند و نیاز به احراز هویت با پاسپورت دارند. اگر ساکن ایران هستید پیشنهاد می‌کنیم که از این کیف پول فقط برای ذخیره، دریافت یا ارسال ارزهای دیجیتال استفاده کنید و برای فعال‌سازی امکانات دیگر آن تلاش نکنید.

طبق تصویر زیر، هر یک از گزینه‌های موجود در پنل اصلی کیف پول بلاک چین را توضیح می‌دهیم:

آموزش تصویری کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) + نحوه گرفتن بک‌آپ
  • ۱- صفحه اصلی پنل کاربری
  • ۲- ارسال ارز دیجیتال
  • ۳- دریافت ارز دیجیتال
  • ۴- مدیریت کیف پول‌ها و بررسی موجودی
  • ۵- مرکز امنیت (برای تنظیم امنیت کیف پول و گرفتن بک‌آپ)
  • ۶- تنظیمات
  • ۷- قیمت جهانی بیت کوین
  • ۸- خرید و فروش (برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست)
  • ۹- تبدیل سریع ارزها به یکدیگر (نیازمند هزینه – برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست )
  • ۱۰- اتصال به کیف پول سخت‌افزاری
  • ۱۱- امکانی جدید برای معامله (برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست)

آموزش دریافت بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کیف پول بلاک چین

برای دریافت ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین فقط کافیست:

۱- در پنل کاربری خود روی «Request» کلیک کنید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین

۲- آدرس کیف پول خود را دریافت کرده و آن را به فرستنده بدهید تا برای شما ارز دیجیتال ارسال کند.

آدرس بیت کوین در کیف پول

آموزش ارسال بیت کوین و ارزهای دیجیتال در کیف پول بلاک چین

برای ارسال ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین فقط کافیست:

۱- در پنل کاربری خود روی «Send» کلیک کنید.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین 1

۲- در صفحه ارسال، آدرس گیرنده، مقداری که قصد ارسال آن را دارید وارد و کارمزد انتقال را مشخص کنید.

هر چقدر کارمزد بیشتری وارد کنید، تراکنش شما زودتر تایید می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر با کارمزدهای شبکه آشنایی کافی ندارید، قسمت کارمزد را دستکاری نکنید چون اگر کارمزد پایین باشد ممکن است تراکنش شما تایید نشود.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول بلاک چین

بک آپ گرفتن از کیف پول بلاک چین

بک آپ گرفتن مهمترین کار پس از ساختن کیف پول است. همانطور که احتمالا می‌دانید تراکنش‌های بیت کوین برگشت ناپذیر هستند و هر کس در شبکه بیت کوین مسئول دارایی‌های خودش است.

اگر کلمه عبور کیف پول خود را فراموش کنید، یا به هر دلیل دسترسی خود به کیف پول را از دست بدهید و از کیف پول نسخه پشتیبان (بک‌آپ) نداشته باشید، تمام دارایی‌هایتان از دست می‌رود و دیگر نمی‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

کیف پول بلاک چین به عنوان بک‌آپ به شما یک مجموعه ۱۲ عددی از کلمات انگلیسی می‌دهد که در صورت هر گونه مشکل برای کیف پول می‌توانید با کلمات بازیابی (Recovery Phrase) دارایی‌های خودتان را برگردانید.

برای گرفتن بک‌آپ در کیف پول بلاک چین خود مراحل زیر را طی کنید:

۱- از پنل کیف پول، به قسمت «Security Center» بروید.

بخش security center در کیف پول blockchain

۲- در بخش امنیت، روی دکمه «Backup Funds» کلیک کنید.

بک آپ کیف پول

۳- دوباره بر روی «Backup Funds» کلیک کنید تا کلمات بازیابی به شما نمایش داده شود.

نکته: دکمه «Print Backup Sheet» یک گزینه اختیاری است که با کلیک بر روی آن یک فایل pdf دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را پرینت بگیرید و کلمات بازیابی خود را روی آن یادداشت کنید.

بک آپ بلاکچین

۴- کلمات در سه مرحله به صورت چهارتا چهارتا به شما نمایش داده می‌شوند. آن‌ها را به ترتیب و با دقت از چپ به راست یادداشت کنید.

بک آپ کیف پول blockchain

۵- پس از یادداشت کردن کلمات، در مرحله بعد خواسته می‌شود تا ثابت کنید که کلمات را یادداشت کرده‌اید و به طور تصادفی از شما می‌خواهد که چهار کلمه از کلمات یادداشت شده را وارد کنید. مثلا از شما خواسته می‌شود کلمات اول، ششم، هشتم و دوازدهم را وارد کنید تا ثابت شود که کلمات بازیابی را یادداشت کرده‌اید.

آموزش تصویری کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) + نحوه گرفتن بک‌آپ

۶- با مشاهده تیک سبز رنگ در کنار قسمت بک‌آپ، بک‌آپ‌گیری با موفقیت انجام شده است و در صورت فراموشی رمز می‌توانید به راحتی حساب خود را بازیابی کنید.

آموزش تصویری کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) + نحوه گرفتن بک‌آپ

یکبار بک‌آپ گرفتن از حساب بلاک چین کافی است و نیاز نیست که مثلا بعد از هر تراکنش دوباره نسخه پشتیبان بگیرید.

توجه: کلمات بازیابی خود را حتما در جایی امن یادداشت کنید و به کسی ندهید. این کلمات به منزله تمام دارایی‌های شما است.

امنیت کیف پول بلاک چین

با وجود این‌که کیف پول بلاک چین یک کیف پول تحت وب است و کلیدهای خصوصی کاربران را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، مدت‌هاست که به عنوان کیف پولی قابل اعتماد در بین کاربران شناخته می‌شود و سابقه بدی از خود به جا نگذاشته است.

همانطور که گفتیم این کیف پول از کلیدهای خصوصی به صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌کند و خودش دسترس مستقیم به دارایی‌ها ندارد. کلمات عبور کاربران به صورت هش شده ذخیره می‌شود و زمانی که کاربر کلمه عبور خود را وارد می‌کند، سیستم هش کلمه عبور کاربر و هش ذخیره شده در دیتابیس را مطابقت می‌دهد.

همچنین کیف پول blockchain گزینه‌های امنیتی زیادی را برای کاربرانش فراهم کرده است و امنیت حساب‌های این کیف پول می‌تواند تا حد زیادی افزایش یابد که از مهمترینشان می‌توان به تایید هویت دو عاملی اشاره کرد. با فعال کردن این گزینه، کاربر هنگام ورود به سیستم علاوه بر کلمه عبور، باید کدی که نرم‌افزار «google authenticator» به او می‌دهد را هم وارد کند.

توجه: به دلیل مسدود بودن شماره‌های ایران برای دریافت پیامک، در هنگام فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای، گزینه پیامک را انتخاب نکنید.

جمع‌بندی

کیف پول تحت وب بلاک چین یکی از کیف پول‌های محبوب بیت کوین است که این روزها از ارزهای دیجیتال دیگر مثل اتریوم، بیت کوین کش و استلار هم پشتیبانی می‌کند. دسترسی به کیف پول بلاک چین از طریق هر مرورگری امکان‌پذیر است و می‌توان با نرم‌افزار موبایل آن به آسانی ارزهای دیجیتال را ذخیره کرد.

علیرغم دید منفی به کیف پول بلاک چین داتکام، امنیت آن پایین نیست و سابقه درخشانی دارد. این کیف پول به دارایی‌های شما دسترسی ندارد بنابراین حتما از کیف پول خود بک‌آپ تهیه کنید چون در صورت فراموشی رمز اگر نسخه پشتیبان نداشته باشید، تمام دارایی‌های شما از دست می‌رود.

The post آموزش تصویری کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) + نحوه گرفتن بک‌آپ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.