رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

قیمت بیت کوین برای تثبیت روند صعودی باید از چه مقاومتی عبور کند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین در حال حاضر برای حفظ روند صعودی خود و رسیدن دوباره به رقم 10,400 دلار می‌جنگد. اما برای تحقق آن ابتدا باید از سد دو مقامت 9,300 و 9,400 عبور کند.

آیا رشد قیمت اخیر مصنوعی بود؟

بیت کوین در تلاش است تا روند فعلی و محدوده قیمت پر اهمیت خود را حفظ کند. از طرف دیگر معامله‌گران رفته رفته این سوال برای‌شان ایجاد می‌شود که جهش قیمت بیت کوین به 10,400 دلار که هفته گذشته شاهدش بودیم، به دلیل صحبت‌های رئیس جمهور چین بوده است یا نه. شی جین پینگ هفته گفته در صحبت‌هایش بر لزوم توسعه فناوری بلاک چین در این کشور تاکید کرد.

قیمت بیت کوین برای تثبیت روند صعودی باید از چه مقاومتی عبور کند؟

پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین، از زمان سقوطی که از اوج اخیرش در 10,400 دلار تجربه کرد، همچنان به دنبال محکم کردن جای پایش است تا بتواند به روند صعودی‌اش ادامه دهد.

صحبت‌های رئیس جمهور چین کار خودش را کرد؛ باید منتظر بیت کوین 9,500 دلاری باشیم

مقاومت و حمایت کلیدی

برخی از معامله‌گران منتظر سقوط بیت کوین به شکافت قیمتی قراردادهای آتی CME در رقم 8,750 دلار هستند. این رقم به میانگین متحرک (مووینگ اوریج) 20 روزه شاخص بولینگر باندز (Bollinger Bands) نیز نزدیک است. این دقیقا همان بخشی است که معمولا یک دارایی بعد از رشد شدید، به آن می‌رسد.

بیت کوین همچنان بالای میانگین متحرک 200 روزه باقی مانده است اما یک سقوط به زیر 8,650 می‌تواند باعث تغییر این وضعیت شود. خبر خوب برای تریدرها این است که در حال حاضر منحنی میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه فاصله گرفته و این نشان می‌دهد که خطر تقاطع مرگ (Death Cross) کم است. تقاطع مرگ سیگنالی است که احتمال یک اصلاح شدید پس از رشد قیمت را نشان می‌دهد. بنابراین تا 8,650 خطری وجود ندارد اما اگر قیمت به زیر 8,500 برسد احتمال پایین آمدن میانگین متحرک 50 روزه نسبت به میانگین متحرک 200 روزه را افزایش دهد و این یعنی ریسک تقاطع مرگ و اصلاح قیمت شدید بالا می‌رود.

قیمت بیت کوین برای سه بار متوالی از حمایت 9,100 دلار دفاع کرده است، اما همچنان خطر شکستن آن و سقوط شدید وجود دارد. اگر بیت کوین بتواند به بالای 9,300 برسد، آنگاه می‌توانیم امیدوار باشیم که در کوتاه مدت از مقاومت‌های 9,573 و 9,800 عبور کند تا وارد یک نقطه عطف صعودی شود.

معامله‌گران شاهد یک واگرایی مثبت در تلاقی میانگین متحرک در تایم فریم 4 ساعته خواهند بود که نشان از یک تقاطی صعودی دارد. از طرف دیگر شاخص RSI به رقمی نزدیک 50 برگشته است که نشانه خوبی محسوب می‌شود.

صحبت‌های رئیس جمهور چین کار خودش را کرد؛ باید منتظر بیت کوین 9,500 دلاری باشیم

در تایم فریم 4 ساعته، می‌توان مشاهده کرد که بیت کوین در یک وِج یا کنج (Wedge) با پهنای کم معامله می‌شود و نوارهای بولینگر باندز هم در حال باریک‌تر شدن هستند. این حرکت سبب شد تا قیمت به بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه برسد، اما نتوانست تا بخشی بالاتر از بازوی بالایی برسد.

تغییرات قیمت بیت کوین از الگوی سقوط به قیمتی پایین‌تر از کانال نزولی (خط مشکی رنگ)، سپس جهش به خط روند نزولی در وج (خط آبی)، پیروی می‌کند. کندل‌های ساعتی که در پی رشد حجم معاملات ایجاد شدند، گواهی بر پیروی از همین الگو هستند.

بنابراین بیت کوین باید برای متقاعد کردن معامله‌گران نسبت به این مسئله که وارد روند صعودی شده، به قیمتی بالاتر از 9,573 برسد.

صحبت‌های رئیس جمهور چین کار خودش را کرد؛ باید منتظر بیت کوین 9,500 دلاری باشیم

آینده‌ای پر امید

صحبت‌های رئیس جمهور چین کار خودش را کرد؛ باید منتظر بیت کوین 9,500 دلاری باشیم

تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که بیت کوین بالاتر از کانال نزولی چند ماهه حرکت می‌کند و این یعنی روند در حال تغییر است. بسته شدن اخیر قیمت در رقم 9,540 نتوانست باعث ایجاد قله بالایی شود، اما قیمت بیت کوین در محدوده بالاتر از میانگین متحرک موزون 20 روزه قرار دارد. از طرف دیگر خط مکدی (MACD) با تغییر رنگ نمودار میله‌ای (به صورتی در تصویر) سیری مستقیم در پیش گرفته است. تغییر رنگ نمودار میله‌ای ناشی از تغییرات شدید گذشته است.

بیت کوین برای ثبیت روند صعودی خود لازم نیست خیلی سریع به قیمتی بالای 10,400 برسد، اما باید در تایم فریم‌های روزانه و هفتگی شاهد الگوی قله‌های بالایی (که شبیه پله رو به بالا است) باشیم تا در نهایت در این تایم فریم‌ها، شاید یک جهش دیگر باشیم. همانطور که در برش عرضی رنج حجم معاملات نشان داده شده است، حرکت به بالای مقاومت 9,400 لازم است، پس از آن یک جهش سریع به 9,800 می‌تواند رخ دهد.

در روی دیگر سکه، اگر بیت کوین نتواند از سطوح فعلی خود در سطح 9100 تا 9200 دلار حمایت کند، به پایین الگوی وج و حمایت 9,000 سقوط می‌کند. اگر قیمت به زیر 9,000 دلار برسد، معامله‌گران در این وضعیت سطوح 8,700 و 8,350 دلار را به عنوان حمایت‌های جدید در نظر می‌گیرند.

The post قیمت بیت کوین برای تثبیت روند صعودی باید از چه مقاومتی عبور کند؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.