رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آموزش تصویری شارژ حساب پرفکت مانی؛ چگونه پرفکت مانی بخریم؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پرفکت مانی یکی از مطرح‌ترین سیستم‌های پرداخت دنیاست که تمام کاربران جهان می‌توانند از آن برای انتقال وجه خارجی و خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند. در این پست ضمن معرفی مختصر این سیستم، نحوه خرید و شارژ کردن حساب پرفکت مانی را آموزش می‌دهیم.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید برای افرادی که در کشور دیگری هستند ارز بفرستید و هم خریدهای اینترنتی و آنلاین خود از سایت‌های خارجی را انجام دهید. همچنین اگر با مشتریان خارجی کار می‌کنید می‌توانید درآمدهای ارزی خود را از طریق پرفکت مانی به راحتی دریافت کنید.

برای ایرانی‌ها تحریم نیست

پرفکت مانی نسبت به سیستم‌های بزرگتر مثل پی‌پال، مسترکارت و ویزا خیلی کم سابقه‌تر است و به همین دلیل هنوز به اندازه این سیستم‌ها محبوبیت بدست نیاورده است. اما چون برخلاف سیستم‌های دیگر تحریم نیست و محدودیتی برای افتتاح حساب کاربران ایرانی ندارد، با استقبال زیادی در میان کاربران ایرانی روبرو شده است.

افتتاح حساب پرفکت مانی چگونه است؟

برای استفاده از امکانات پرفکت مانی، ابتدا باید وارد سایت PerfectMoney.is شوید و با کلیک بر روی بخش ثبت نام (Signup)، یک حساب پرفکت مانی بسازید. ساختن حساب به سادگی و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

فرم ساخت حساب

اگر به راهنمایی بیشتری در مورد افتتاح حساب پرفکت مانی نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب «آموزش تصویری ساخت حساب پرفکت مانی» را مطالعه کنید.

احراز هویت در پرفکت مانی اجباری نیست

برای استفاده از سیستم پرفکت مانی نیازی به احراز هویت نیست. با این حال اگر احراز هویت کنید، کارمزد تراکنش‌های برای شما از ۲ درصد به ۰.۵ درصد کاهش می‌یابد.

در مطلب «آموزش تصویری احراز هویت در پرفکت مانی» نحوه احراز هویت پرفکت مانی به صورت کامل توضیح داده شده است.

نکته: برای استفاده از خودِ پرفکت مانی نیاز به احراز هویت نیست اما برای خرید آن از صرافی‌های آنلاین باید احراز هویت کنید که در ادامه درباره آن توضیح می‌دهیم.

بهترین روش شارژ حساب پرفکت مانی

راحت‌ترین روش شارژ حساب پرفکت مانی برای کاربران ایرانی، خرید پرفکت مانی از سایت‌های ایرانی است که به راحتی از طریق ریال و با کارت بانکی انجام می‌شود.

پرفکت مانی هم به صورت یورو و هم به صورت دلاری در سایت‌های ایران خرید و فروش می‌شود اما اغلب دلار پرفکت مانی به فروش می‌رسد. ما در اینجا از نام بردن صرافی‌های معتبر پرفکت مانی معذوریم اما فقط کافیست کلمه «خرید پرفکت مانی» را در گوگل جستجو کنید.

قیمت پرفکت مانی بر اساس نرخ ارز در کشور تعیین می‌شود. مثلا اگر هر واحد دلار در ایران ۱۱ هزارتومان باشد، قیمت دلار پرفکت مانی هم حدود ۱۱ هزارتومان خواهد بود.

برای خرید از سایت‌های فروشنده پرفکت مانی، نیاز است که با ارسال تصویر مدرک شناسایی خود (مثل کارت ملی) احراز هویت انجام دهید. پس از انجام احراز هویت، امکان خرید و فروش پرفکت مانی برای شما فراهم می‌شود.

برای خرید پرفکت مانی باید شماره حساب پرفکت مانی خود را به سایت فروشنده بدهید تا برای شما واریز را انجام دهد. برای پیدا کردن شماره حساب پرفکت مانی خود فقط کافیست وارد حساب خود شوید.

حساب‌های پرفکت مانی

طبق عکس بالا می‌توانید در صفحه اول پنل کاربری شماره حسابتان را پیدا کنید و آن را به سایت بدهید تا برایتان واریز را انجام دهد. حساب دلاری با U و حساب یورو با E آغاز می‌شود. به عنوان مثال شماره حساب دلاری در حسابی که عکس آن را در بالا قرار داده‌ایم، «U22065984» است و صاحب حساب باید برای دریافت پرفکت مانی این شماره را به صرافی بدهد.

به جز روش خرید از صرافی‌های ایرانی، راه‌های بسیار زیاد دیگری برای شارژ حساب پرفکت مانی وجود دارد. البته اغلب این روش‌ها در ایران کاربرد ندارند. بنابراین در ادامه فقط روش‌هایی که برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر هستند را توضیح می‌دهیم.

برای دسترسی به روش‌های واریز پول به حساب پرفکت مانی و به اصطلاح شارژ کردن حساب پرفکت مانی، پس از وارد شدن به حساب کاربری خود، وارد بخش دیپازیت (Deposit) می‌شویم:

شارژ حساب پرفکت مانی

سپس با صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر روبرو می‌شویم که در آن انواع روش‌های واریز پول و شارژ حساب پرفکت مانی توضیح داده شده است.

روش‌های شارژ حساب

با کلیک بر روی هر کدام از گزینه‌های بالا، جزئیات استفاده از هریک از این روش‌ها برای شارژ حساب پرفکت‌مانی را باهم بررسی می‌کنیم.

شارژ با ووچر پرفکت مانی

یکی از روش‌های متداول شارژ حساب پرفکت مانی، استفاده از ووچر پرفکت مانی است.

ووچر پرفکت مانی، کارت شارژ پرفکت مانی است که برای واریز پول به حساب پرفکت مانی و یا برداشت از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ووچر در واقع شبیه کارت‌های هدیه بانکی است و بدون نیاز به ساخت حساب می‌توان از آن‌ برای خرید استفاده کرد. همچنین می‌توان از ووچر پرفکت مانی برای شارژ مستقیم حساب بهره برد.

ووچر پرفکت‌ مانی یک شناسه ۱۰ رقمی منحصر به فرد دارد و یک کد فعالسازی ۱۶ رقمی. تاریخ ایجاد و تاریخ انقضای این ووچرها نیز روی آنها ثبت شده است. نمونه‌ای از یک کارت ووچر پرفکت مانی را می‌توان در زیر مشاهده کرد:

ووچر پرفکت مانی

البته لازم است بدانیم که این ووچرها فیزیکی نیستند و به صورت دیجیتالی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برای شارژ حساب با ووچر پرفکت مانی باید از یکی از سایت‌های معتبر ایرانی (با جستجوی کلمه خرید ووچر پرفکت مانی در گوگل) هر مقدار که می‌خواهید ووچر پرفکت مانی بخرید.

مثلا اگر می‌خواهید حساب خود را به میزان ۱۰ دلار شارژ کنید فقط کافیست به سایت‌های ایرانی مراجعه کنید و یک ووچر پرفکت مانی ۱۰ دلاری بخرید. سپس از بخش واریز (Deposit) در حساب پرفکت مانیِ خود، گزینه شارژ با ووچر (e-Voucher) را انتخاب کنید و اطلاعات ووچر خود را وارد کنید تا حسابتان شارژ شود.

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است، با خرید ووچر پرفکت مانی، یک شماره ووچر (e-Voucher) و یک کد فعالسازی (Activation code) در اختیار شما قرار می‌گیرد. با داشتن این دو کد می‌توانید حساب پرفکت مانی خود را به صورت زیر شارژ کنید.

با انتخاب گزینه «e-Voucher» می‌خواهیم حساب پرفکت مانی خود را از طریق ووچر پرفکت مانی شارژ کنیم.

شارژ حساب با ووچر پرفکت مانی

با کلیک بر روی گزینه «Activate an e-Voucher»، حساب پرفکت مانی شما به اندازه مبلغ ووچری که خریداری کرده بودید شارژ شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

فعال‌سازی ووچر

شارژ حساب پرفکت مانی از صرافی‌ها

خرید پرفکت مانی از صرافی ها

در حال حاضر صرافی‌های معتبر زیادی وجود دارند که به عنوان یک واسط بین کاربران و سایت پرفکت مانی عمل می‌کنند.

یعنی کاربران می‌توانند با پرداخت ریالی به این صرافی‌ها، دلار پرفکت مانی خریداری کرده و حساب پرفکت مانی خود را به هر میزان که می‌خواهند، شارژ کنند.

علاوه بر این، امکان فروش دلار پرفکت مانی به این صرافی‌ها و دریافت ریالی معادل آن نیز وجود دارد.

اما با نگاهی به صرافی‌های معتبری که در حال حاضر فعال‌اند، می‌توان دید که قیمت خرید و فروش دلار پرفکت مانی در این صرافی‌ها و همچنین کارمزدی که برای خرید و فروش در نظر می‌گیرند، باهم تفاوت دارد.

بنابراین با بررسی فاکتورهای مختلف، می‌توان بهترین صرافی را برای خرید یا فروش پرفکت مانی انتخاب کرد.

با انتخاب گزینه «Certified Partners» از بخش «Deposit» می‌توان به لیست کامل صرافی‌هایی که امکان استفاده از آنها برای شارژ کردن حساب پرفکت مانی وجود دارد، دسترسی پیدا کرد.

صرافی های قابل اعتماد

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، لیست صرافی‌ها در این صفحه قابل مشاهده است.

پارامتر Trust Score که امتیاز قابل اعتماد بودن صرافی‌ها بر اساس فعالیت گذشته آنها را نشان می‌دهد، برای هر صرافی قابل مشاهده است.

پارامتر TS بر اساس فعالیت‌های گذشته این صرافی‌ها تعیین می‌شود.

هنگام انتخاب صرافی مناسب، علاوه بر در نظر گرفتن امتیاز قابل اعتماد بودن صرافی و همچنین کارمزد، باید به کمترین و بیشترین مقداری که هر صرافی برای خرید پرفکت مانی مشخص کرده نیز توجه کرد.

تعداد این صرافی‌ها زیاد است، ما در ادامه فقط به تعدادی از صرافی‌های ایرانی یا صرافی‌های بین‌المللی که از ریال پشتیبانی می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

صرافی های پرفکت مانی

با بررسی تمام صرافی‌های ایرانی که در این لیست قرار دارند و مقایسه Trust Score، کارمزد و قیمت خرید و فروش در آنها می‌توان صرافی مناسبی را انتخاب کرد.

شارژ حساب پرفکت مانی با بیت کوین

شارژ حساب با بیت کوین

متداولترین و پرکاربردترین واحد پولی که در پرفکت مانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دلار است. اما علاوه بر دلار، امکان شارژ کردن حساب‌های پرفکت مانی با 3 دارایی دیگر هم وجود دارد. این 3 دارایی شامل، یورو، طلا و بیت کوین می‌شود.

برای شارژ حساب پرفکت مانی با استفاده از بیت کوین، برداشت از حساب به صورت بیت کوین، یا حتی انجام تراکنش‌های بیت کوینی با استفاده از حساب پرفکت مانی، پس از انتخاب بیت کوین به عنوان یکی از روش‌های شارژ حساب پرفکت مانی با صفحه زیر مواجه می‌شویم:

شارژ حساب با بیت کوین - 2

پس از انتخاب گزینه «Create new deposit»، صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود. اگر اولین بار باشد بخواهید با استفاده از بیت کوین حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید، باید حساب بیت کوینی برای خود بسازید تا یک آدرس بیت کوینی برای شما ایجاد شود.

شارژ حساب با بیت کوین- 3

امکان ارسال بیت کوین به حساب پرفکت مانی و در واقع شارژ حساب پرفکت مانی با استفاده از بیت کوین یکی از امکاناتی است که به تازگی به حساب‌های پرفکت مانی اضافه شده است.

شارژ با بیت کوین - 4

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، تعداد کیف پول‌هایی که تاکنون ساخته شده، نشان داده شده است. حداکثر 3 کیف پول بیت کوین با استفاده از حساب پرفکت مانی می‌توان ایجاد کرد.

با کلیک بر روی گزینه «Create a new BTC wallet» که در تصویر بالا مشخص شده است، صفحه زیر نمایش داده می‌شود.

آموزش شارژ حساب پرفکت مانی

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، تیک گزینه تایید ساخت کیف پول بیت کوین جدید را زده و سپس بر روی «Add wallet» کلیک می‌کنیم.

آموزش شارژ حساب پرفکت مانی

این پیغام نشان می‌دهد که آدرس بیت کوینی شما با موفقیت ایجاد شده است.

حالا می‌توانیم به صفحه اولی که برای شارژ حساب پرفکت مانی با استفاده از بیت کوین با آن روبرو شدیم، بازگردیم.

آموزش شارژ حساب پرفکت مانی

سپس بر روی گزینه «Preview» کلیک کرده و در صفحه زیر، جزئیات تراکنش خود را بررسی کرده و سپس تایید می‌کنیم.

آموزش شارژ حساب پرفکت مانی

با توجه به تمام روش‌های گفته شده، بر اساس نیاز خود و با در نظر گرفتن عواملی مثل کارمزد، امتیاز قابل اعتماد بودن صرافی‌ها (Trust Score)، و سرعت شارژ شدن حساب، می‌توانیم به یکی از این روش‌ها حساب پرفکت مانی خود را شارژ کرده و در سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که در روش پرداخت خود از پرفکت مانی پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنیم.

The post آموزش تصویری شارژ حساب پرفکت مانی؛ چگونه پرفکت مانی بخریم؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.