رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آسانسور هیدرولیکی چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:


BaharJahani

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

آسانسور هیدرولیکی چیست؟

 

امروزه به دلیل ساخت آپارتمان ها و مجتمع های مرتفع استفاده از آسانسور امری ضروری میباشد. عدم وجود این وسیله در ساختمان های چند طبقه رفت و آمد افراد را سخت میکند و از ارزش ساختمان میکاهد. از بین انواع مختلف آسانسور که امروزه رواج یافته است میتوان به آسانسور هیدرولیکی اشاره نمود. این آسانسور در مقایسه با آسانسور معمولی فضای کمتری اشغال میکند و دارای مزیت هایی ست که باعث شده در ساخت ساختمان های مدرن با استقبال قابل توجهی رو به رو شود.

 

 

آسانسور هیدرولیکی

 

به آسانسوری که با نیروی فشار روغن کار میکند آسانسور هیدرولیکی گفته می شود. این نوع آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای کششی فضای کمتری در ساختمان اشغال کرده و نیاز به موتورخانه در بالا ندارند. آسانسورهای هیدرولیکی برای طول مسیر پایین و ظرفیت های بالا کاربرد دارند و نیرو و بار عمودی بر اسکلت ساختمان وارد نمیکنند.

در آسانسور هیدرولیکی عامل تامین کننده ی نیروی محرکه, جک و پاوریونیت است. عملکرد این آسانسور به نحوی ست که با تحت فشار قرار دادن روغن, نیروی رانش ایجاد شده و به جک های هیدرولیکی منتقل و باعث حرکت آسانسور میشود. سیستم محرکه این نوع آسانسورها به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم دسته بندی میشود. در سیستم مستقیم برای جا به جایی کابین, جک مستقیما به یوک کابین متصل میشود و در سیستم غیر مستقیم, جک از طریق حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین موجب جا به جایی آن میشود.

 

 

آسانسور شیشه ای (آسانسور پانوراما)

 

به آسانسورهایی که طراحی کابین آن ها به صورت شیشه ای می باشد، آسانسور شیشه ای یا پانوراما گفته می شوند. این مدل آسانسور در دسته آسانسورهای لوکس در ساختمان سازی قرار می گیرد. استفاده از این مدل باعث ایجاد نمای زیبایی در ساختمان می شود.

 

 

آسانسور کارگاهی

 

همان گونه که از نام این آسانسور پیداست، استفاده از این آسانسور برای تسهیل عملیات کارگاهی مانند باربری در محیط های کارگاهی صورت می گیرد. آسانسور کارگاهی آلیماک، نمونه ای از برند های معتبر در ساخت این نوع آسانسور می باشد.

 

 

https://parsimenbalabar.ir
https://piel.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.