رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

احتمال وقوع تقاطع طلایی پس از گذشت 3.5 سال در نمودار قیمت بیت کوین

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یک نگاه به نمودار قیمت بیت کوین کافی است تا متوجه یک نشانه صعودی شد که آخرین بار سه سال و نیم پیش مشابه‌اش را دیده بودیم. اما این احتمال چقدر قوی است؟

به گزارش کوین دسک  و بر اساس داده‌های قیمتی بیت استمپ، پس از آنکه بیت کوین 26 اکتبر از 7,293 دلار تا بیشینه قیمت 10,350 دلار صعود کرد، میانگین متحرک 50 و 100 در تایم فریم هفتگی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.

اگر میانگین متحرک 50 روزه حرکتش را به سمت بالا ادامه دهد و از میانگین متحرک 100 روزه عبور کند، شاهد پدیده‌ای خواهیم بود که از آن با عنوان «تقاطع طلایی» (Golden Cross) یاد می‌شود. تقاطع طلایی نمایانگر یک تغییر روند طولانی مدتِ صعودی است.

ماه می سال 2016، آخرین باری بود که چنین تقاطی در نمودار بیت کوین مشاهده شد. در آن زمان بیت کوین آرام آرام روند صعودی خود را از قیمت 438 دلار آغاز کرد و در نهایت در ماه دسامبر سال 2017 به نزدیک 20,000 دلار رسید؛ به عبارت دیگر در این مدت بیت کوین 4,800 درصد صعود کرد.

اگر میانگین‌های متحرک همچنان به حرکت فعلی خود به سمت همگرایی ادامه دهند، اواخر دسامبر (دی) یا اوایل سال 2020 شاهد عبور آنها از یکدیگر خواهیم بود. صد البته هنوز برای یک پیش‌بینی قطعی زود است.

تقاطع طلایی بعد از سه سال و نیم در نمودار هفتگی بیت کوین دیده شد!

یکی از عمده دلایلی که باعث می‌شود مقایسه روند فعلی با روند سال‌های گذشته پر ریسک به حساب بیاید، تغییر شرایط بازار است. با این حال فاکتورهای دیگری نیز می‌توان پیدا کرد که احتمال ایجاد روند صعودی را قوت ببخشد؛ مثلا ماه می (اردیبهشت) سال آینده شاهد هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین خواهیم بود؛ با انجام هاوینگ، عرضه بیت کوین کاهش یافته و در نتیجه شاهد افزایش قیمت احتمالی این ارز دیجیتال خواهیم بود.

از هفته گذشته حجم معاملات بیت کوین کاهش یافته که نشانه‌ای از تردید بازار و ثبات نسبی قیمت است. از طرف دیگر شاخص قدرت نسبی تنها کمی از حالت نرمال (50) فاصله دارد و در رقم صعودی 52.7 قرار گرفته است.

اگر شاهد تقاطع میانگین‌های متحرک باشیم، احتمال اینکه به سمت روندی صعودی برویم بالاتر خواهد رفت و در سال 2019 شاهد نقطه عطفی صعودی خواهیم بود. حال کافی است اخبار مثبت حوزه بیت کوین را نیز به معادلات اضافه کنیم، آنگاه رشد قیمت بیت کوین در تایم فریم‌های بالاتر، قوت بیشتری خواهد گرفت.

در نمودارهای روزانه شاهد تعادل بیشتری از بازار هستیم چرا که طی دو هفته اخیر تنها شاهد حداکثر تغییرات قیمتی تا 650 دلار بوده‌ایم.

تقاطع طلایی بعد از سه سال و نیم در نمودار هفتگی بیت کوین دیده شد!

از سوی دیگر در 12 روز گذشته، قیمت بیت کوین بین میانگین متحرک 100 و 200 روزه در نوسان بوده است.

به طور کلی، وقتی که قیمت بالای میانگین متحرک 200 روزه باشد، می‌توان گفت که روند در بلند مدت صعودی است. در طرف دیگر اگر قیمت پایین‌تر میانگین متحرک 100 روزه باشد، بدان معناست که در میان مدت (30 الی 60 روز) شاهد تداوم شرایط نزولی خواهیم بود.

شرایط فعلی را می‌توان ناشی از تردید در بازار دانست. شکست دوباره در بسته شدن قیمت در رقمی بالاتر از میانگین متحرک 100، راه را برای رسیدن به 8,800 در کوتاه مدت هموار می‌کند.  

این تردید تا زمانی که شاهد بسته شدن قیمت در رقمی بالاتر 9,573 دلار ( میانگین متحرک 100) یا پایین‌تر از رقم 9,180 دلار (میانگین متحرک 200 روزه) نباشیم، وجود خواهد داشت. در غیر این صورت اوضاع ثبات نسبی فعلی خود را حفظ می‌کند.

این تحلیل ترجمه‌ای از تحلیل ارائه شده در کوین‌دسک است و سایت ارزدیجیتال هیچگونه مسئولیتی در قبال زیان‌های احتمالی بر عهده نخواهد داشت.

The post احتمال وقوع تقاطع طلایی پس از گذشت 3.5 سال در نمودار قیمت بیت کوین appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.