رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دستگیری فروشنده قلابی ارز دیجیتال؛ اطلاعات هویتی خود را اجاره ندهید!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار ۳ میلیارد ریالی برداشت‌های اینترنتی در رشت خبر داد.

به گزارش ارزدیجیتال، سردار «عزیز اله ملکی» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت:

در پی دریافت پرونده‌های متعدد برداشت اینترنتی غیرمجاز در ماه‌های اخیر در سطح استان گیلان و حصول قرائنی از خرج شدن وجوه نامشروع در صنوف طلا و ارز، شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از متهم این پرونده‌ها به‌دست آوردند افزود:

برابر هماهنگی قضائی وی درحالی‌که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه متهم با استفاده از شگردهای خاص و شناسایی افراد فقیر، به لامکان و معتاد با خرید کارت‌های ملی و عابربانک آنها و همچنین در اختیار گرفتن یک سیم کارت به نام آن‌ها اقدام به ایجاد درگاه‌های پشتیبان خدمات الکترونیک مالی می‌کرد ادامه داد:

متهم با طراحی لینک‌های خرید بیت کوین (ارز دیجیتال) شهروندان را نسبت به ورود به لینک مزبور ترغیب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اینترنتی موجودی حساب کاربران از طریق انتقال به کارت‌های اجاره‌ای و در نهایت خرید کالا با آن کارت‌ها می‌کرد.

سردار ملکی تصریح کرد:

متهم ۳۵ ساله برای اقدامات غیرقانونی خود شامل کلاهبرداری اينترنتی (فیشینگ)، سرقت اینترنتی، پول شویی، جعل اسناد و… خانه‌ای در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی در اختیار داشت و از آن منزل صرفاً برای اعمال غیرقانونی بهره‌برداری می‌کرد.

ملکی اظهار داشت:

در بازدید از منزل متهم تجهیزات هوشمند شامل چندین دستگاه گوشی، لپ تاپ و تبلت حاوی مستندات مجرمانه، اوراق بانکی، مدارک هویتی و مالی، ۲ هزار و ۷۰۰ دلار و نیز ۲ میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در فرآیند مجرمانه متهم، افرادی به عنوان معاونت در جرم به همکاری با وی در شناسایی افراد نیازمند و معتاد اقدام می‌کردند بیان داشت:

در بررسی ادله فیزیکی و دیجیتال متهم، تاکنون ۱۷ تن از افرادی که با مدارک متهم درگاه پرداخت اینترنتی گشایش کرده‌اند و همچنین ۱۰۲ نفر از کسانی که اقدام به فروش کارت ملی به همراه کارت بانکی و سیم کارت خود به متهم اصلی کرده بودند شناسایی شده‌اند.

وی گفت:

در بررسی فنی اولیه ادله دیجیتال نرم افزارهای گرافیکی جعل اسناد برای جعل مدارک هویتی و اکانت‌های متعدد در شبکه اجتماعی تلگرام برای ارتباط با مال باختگان کشف و مستند شده است.

این مقام انتظامی افزود:

در تحقیقات مقدماتی، متهم بالغ بر ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده که با توجه به مستندات پرونده مبالغ کلاهبرداری بسیار بیشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۴ تن از متهمان این شبکه دستگیر شده‌اند از شهروندان خواست، اسناد هویتی و کارت‌های بانکی و حتی سیم کارت‌های تلفن همراه خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

The post دستگیری فروشنده قلابی ارز دیجیتال؛ اطلاعات هویتی خود را اجاره ندهید! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.