رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

خبرگزاری دولتی چین: بیت کوین اولین دستاورد موفق بلاک چین است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

خبرگزاری دولتی چینی «شین هوا» (XinHua)، به تازگی گزارشی را منتشر کرده که در آن از بیت کوین با عنوان «اولین موفقیت کاربردی فناوری بلاک چین» یاد شده است.

به نقل از کوین تلگراف، طی این گزارش که امروز (۲۰ آبان) منتشر شد، به بررسی رویکرد سخت‌گیرانه دولت چین نسبت به ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز پرداخته شده است. دولت پکن سپتامبر (شهریور) سال گذشته، فعالیت تمام صرافی‌های ارز دیجیتال و عرضه اولیه سکه (ICO) را ممنوع اعلام کرد.

مقاله شین‌هوا سرشار از نکات مثبت در خصوص بیت کوین است. در این مقاله همچنین به بررسی تاریخی توسعه و پیشرفت‌هایی پرداخته شده که این ارز آن‌ها را پشت سر گذاشته است.

در ابتدای گزارش با این سوال مواجه می‌شویم: آیا بیت کوین یک روند غیر قابل اجتناب از پیشرفت یک ارز متعلق به آینده است یا فقط یک حباب است که بیش از اندازه به پرداخته شده است؟ در گزارش نامبرده بیشتر از اینکه به بحث و جدل در خصوص بیت کوین بپردازد، آن را به عنوان یک «دستاورد مناسب» به حساب می‌آورد.

در بخش دیگری از مقاله به توصیف مفاهیم اصلی بلاک چین به عنوان یک سیستم بدون نیاز به اعتماد، غیرمتمرکز و غیرقابل دستکاری پرداخته شده است که برای انتقال همتا به همتای ارزش استفاده می‌شود. ماینینگ، کمیبابی دیجیتالی و استفاده از اسامی مستعار دیگر جنبه‌هایی است که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است.

اسامی مستعار بخشی است که در گزارش شین هوا به عنوان جنبه‌ای که دارای پتانسیل‌های خطرناک است، تشریح شده‌اند. طبق ادعای این خبرگزاری از تراکنش‌های بیت کوین بیشتر به منظور انجام پرداخت‌ها در فضای دارک وب استفاده می‌شود.

شین هوا همچنین وجه تمایز بیت کوین و دیگر ارزهای رایج را در نبود یک حکومت مرکزی در خصوص بیت کوین می‌داند و عنوان می‌کند که تغییرات قیمت بیت کوین توسط هیچ دولت مرکزی صورت نمی‌گیرد.

صد البته شیطنت‌هایی هم در مقاله دیده می‌شود. اغراق‌هایی در گزارش استفاده شده که شاید به دلیل این مسئله باشد که این اولین بار است که دولت چین چنین رویکرد مثبتی را در خصوص بیت کوین اتخاذ نموده است.

چندی پیش، رئیس جمهور چین با امضای دستور، بر لزوم استفاده و پژوهش هر چه بیشتر در حوزه بیت کوین تاکید کرد. طی هفته‌های گذشته اولین قانون مرتبط با رمزنگاری نیز در چین به تصویب رسید. رمزنگاری یکی از مهمترین جنبه‌های فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. قانون رمزنگاری از ابتدای سال آینده میلادی در چین اجرایی خواهد شد.

بانک مرکزی چین هم به نظر می‌رسد، اولین بانک مرکزی‌ای باشد که به دنبال عرضه یک ارز دیجیتال با پشتوانه خود است. تونس یکی دیگر از کشورهایی است که به تازگی کار بر روی ارز دیجیتال ملی‌اش را آغاز کرده است.

با وجود اینکه رسانه‌های دولتی چین بارها و بارها نسبت به احتکار آمیز بودن حوزه ارزهای دیجیتال هشدار داده‌اند، به نظر می‌رسد که صنعت استخراج در چین با نگاهی مثبت‌تر در آینده مورد قبول دولت قرار گیرد.

The post خبرگزاری دولتی چین: بیت کوین اولین دستاورد موفق بلاک چین است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.