رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سودآوری استخراج بیت کوین باعث شده است تا این صنعت روز به روز بزرگتر شود و تقریبا هر ماه شاهد ورود دستگاه‌های جدید و کارآمدتر به بازار باشیم که آرام آرام دستگاه‌های قدیمی‌تر را از دور خارج می‌کنند. در این پست بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹ را معرفی می‌کنیم.

بهترین دستگاه استخراج بیت کوین چیست؟

در زمان نگارش این مقاله، دستگاه «Bitmain Antminer S17 Pro» به عنوان بهترین دستگاه استخراج بیت کوین شناخته می‌شود که در ادامه درباره آن می‌خوانید.

البته بهترین بودنِ یک دستگاه ماینینگ مسئله‌ای کاملا نسبی است و شاید در بعضی از مناطق و شرایط، دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار گیرند که در مناطق و شرایط دیگر سودآوری نداشته باشند.

طبق یک قاعده کلی می‌توان گفت بهترین دستگاه استخراج دستگاهی است که علاوه بر طول عمر بالا، بازگشت سرمایه سریع‌تری داشته باشد. زمان بازگشت سرمایه به مدت زمانی که گفته می‌شود که پول خرید دستگاه و هزینه‌های جانبی آن بر می‌گردد.

بر اساس قاعده بالا، بهترین و جدیدترین دستگاه استخراج، همیشه محبوب‌ترین نیست. به عنوان مثال اگر چه دستگاه Antminer S17 Pro بهترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار است اما همچنان بسیاری از فارم‌های بزرگ از دستگاه قدیمی S9 و مدل‌های مشابه استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: قیمت انواع دستگاه ماینر در بازار ایران + عوامل موثر در قیمت دستگاه استخراج

مهمترین عواملی که بر سودآوری و بازگشت سرمایه یک دستگاه تاثیرگذار هستند، عبارتند از:

  • قدرت دستگاه (هش ریت/نرخ هش): مقدار قدرت پردازش دستگاه برای تولید هش که هر چقدر بالاتر باشد، میزان بیت کوین‌های استخراج شده بالاتر می‌رود. مثال: قدرت دستگاه Antminer S17 Pro حدود ۵۳ تراهش بر ثانیه (53TH/S) است.
  • مصرف برق دستگاه: مقدار برق مصرفی دستگاه استخراج بر حسب وات که هر چقدر بالاتر باشد، هزینه برق بیشتری را بر گردن ماینر می‌گذارد. مثال: مصرف برق دستگاه Antminer S17 Pro حدود ۲۰۹۴ وات (2094W) است.
  • قیمت دستگاه: میزان پولی که برای خرید دستگاه استخراج پرداخت می‌شود که هر چقدر بیشتر باشد ماینر باید مدت بیشتری فعالیت کند تا سرمایه خرید برگردد و بنابراین زمان بازگشت سرمایه افزایش می‌یابد.

به جز موارد فوق، عوامل زیاد دیگری مثل قیمت بیت کوین، تعرفه برق، سختی شبکه بیت کوین و … در بازگشت سرمایه تاثیرگذار هستند اما سه مورد بالا فقط مربوط به دستگاه بودند.

۷ دستگاه برتر استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹

در اینجا قصد داریم هفت دستگاه برتر برای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹ را معرفی کنیم.

به این نکته توجه داشته باشید که بالاتر بودن قدرت‌ دستگاه به معنای بهتر بودن دستگاه نیست. عواملی مانند مصرف برق، طول عمر، وزن، صدا، اندازه و … نقش اساسی در ماینینگ دارند. همچنین در فهرست زیر فاکتورهایی مثل سودآوری، قیمت، اندازه، وزن و مقبولیت در میان مصرف‌کنندگان لحاظ شده است.

تاریخ به‌روزرسانی: آبان ۹۸

۱. بیت مین انت ماینر اس ۱۷ پرو (Bitmain Antminer S17 Pro)

دستگاه S17 Pro
  • قدرت: ۵۳ تراهش بر ثانیه (53TH/S)
  • مصرف برق: ۲۰۹۴ وات (2094W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۴۰۰ دلار

انت‌ماینرهای سری ۱۷، در حال حاضر پرچمدار شرکت بیت مین، بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های استخراج، هستند.

انت‌ماینر اس ۱۷ پرو که در آوریل ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، با قدرت ۵۳ تراهش (TH/S) و مصرف برق حدود ۲۰۹۰ وات، در حال حاضر لقب بهترین دستگاه استخراج بیت کوین را یدک می‌کشد. قیمت این دستگاه در بازارهای جهانی بین ۲,۳۰۰ تا ۲,۵۰۰ دلار متغیر است.

البته با عرضه دستگاه استخراج اس ۱۷ پلاس (S17+) در دسامبر ۲۰۱۹ که قدرت هش ۷۳ تراهشی دارد، دستگاه اس ۱۷ پرو دیگر به عنوان بهترین دستگاه ماینینگ بیت کوین شناخته نخواهد شد.

۲. اینوسیلیکون تی ۳ پلاس (Innosilicon T3+ 52T)

دستگاه Innosilicon T3+ 52T
  • قدرت: ۵۲ تراهش بر ثانیه (52TH/S)
  • مصرف برق: ۲۱۰۰ وات (2100W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۱۰۰ دلار

نسل جدید ماینرهای بیت کوین شرکت اینوسیلیکون به معنای واقعی کلمه یک ترمیناتور در میان ماینرها هستند. پس از موفقیت دستگاه تی ۳، مدل بعدی یعنی تی ۳ پلاس در می ۲۰۱۹ عرضه شد.

قدرت هش ۵۲ تراهش و مصرف برق ۲۱۰۰ وات، این دستگاه را در لیست خرید استخراج‌کنندگان زیادی قرار داده است. شرکت اینوسیلیکون هم خود یک شرکت بسیار معتبر بوده و از این جهت هم مزیت محسوب می‌شود. تی ۳ پلاس مدل دیگری هم دارد که قدرت آن به ۵۷ تراهش می‌رسد. قیمت Innosilicon T3+ 52T در بازارهای جهانی حدود ۲,۱۰۰ دلار است.

همچنین بخوانید: درآمد استخراج بیت کوین در ایران چقدر است؟

۳. واتس‌ماینر ام۲۰ اس (Whatsminer M20S)

دستگاه Whatsminer M20S
  • قدرت: ۶۸ تراهش بر ثانیه (68TH/S)
  • مصرف برق: ۳۳۶۰ وات (3360W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۴۰۰ دلار

شرکت MicroBT اخیرا با عرضه دستگاه قدرتمند واتس‌ماینر ام ۲۰ اس نشان داده که می‌تواند رقیبی جدی برای شرکت‌های بزرگ ماینینگ باشد.

ماینر M20S با ۶۸ تراهش قدرت، مصرف برقی در حدود ۳۳۶۰ دارد و در آگوست ۲۰۱۹ عرضه شد. ماینر Whatsminer M20S با قیمت حدود ۲,۴۰۰ دلار در سایت‌های خارجی به فروش می‌رسد.

۴. ای‌بنگ ای‌بیت ای‌۱۲ پلاس (Ebang Ebit E12+)

دستگاه Ebang Ebit E12+
  • قدرت: ۵۰ تراهش بر ثانیه (50TH/S)
  • مصرف برق: ۲۵۰۰ وات (2500W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۲۰۰ دلار

شرکت ای‌بنگ با ماینرهای سری E خود توانسته است که بخش بزرگی از بازار دستگاه‌های ماینینگ را بدست بگیرد. دستگاه Ebit E12+ آخرین و قدرتمندترین دستگاه تولیدیِ این شرکت است.

دستگاه Ebit E11++ در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شد و با قدرت هش فوق‌العاده بالای ۴۴ تراهش توجهات زیادی را به خود جلب کرد. حالا پرچمدار جدید ای‌بنگ یعنی مدل +E12 با قدرت هش ۵۰ تراهش و مصرف برق حدود ۲۵۰۰ در میان دستگاه‌های پرقدرت استخراج می‌درخشد. این ماینر در آگوست ۲۰۱۹ عرضه شد. قیمت ای‌بیت ای‌۱۲ پلاس حدود ۲,۲۰۰ دلار است.

۵. کنان آوالون‌ماینر ۱۰۴۷ (Canaan AvalonMiner 1047)

دستگاه Canaan AvalonMiner 1047
  • قدرت: ۳۷ تراهش بر ثانیه (37TH/S)
  • مصرف برق: ۲۳۸۰ وات (2380W)
  • قیمت جهانی: حدود ۱,۱۰۰ دلار

شرکت کنان که دومین شرکت بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های استخراج است، قصد دارد با دستگاه‌های ماینر خود بازار را در اختیار بگیرد. مدل ۱۰۴۷ از سری آوالون‌ماینر جدیدترین دستگاه این شرکت است که در بازار به فروش می‌رسد.

دستگاه AvalonMiner 1047 با قدرت ۳۷ تراهش و مصرف برق ۲۳۸۰ وات، یکی از کارآمدترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین است، مخصوصا در مناطقی که هزینه برق پایین باشد. کیفیت بالای دستگاه‌های کنان باعث شده است تا ماینرهای زیادی از آن‌ها در فارم‌های خود استفاده کنند. قیمت آوالون ماینر ۱۰۴۷ در فروشگاه‌های اینترنتی حدود ۱,۱۰۰ دلار است.

۶. بیت مین انت ماینر تی ۱۷ (Bitmain Antminer T17)

دستگاه Bitmain Antminer T17
  • قدرت: ۴۰ تراهش بر ثانیه (40TH/S)
  • مصرف برق: ۲۲۰۰ وات (2200W)
  • قیمت جهانی: حدود ۱,۲۰۰ دلار

بعد از سری اس ۱۷ که بیش‌ترین سودآوری را در میان دستگاه‌های شرکت بیت مین دارند، سری تی ۱۷ سودآورترین انت‌ماینرهای این شرکت هستند.

دستگاه انت ماینر تی ۱۷ با قدرت حدود ۴۰ تراهش و مصرف برق ۲۲۰۰ وات، در می ۲۰۱۹ عرضه شد و توجه ماینرهای زیادی را به خود جلب کرد. انت ماینر تی ۱۷ با قیمت حدود ۱,۲۰۰ دلار در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.

۷. واتس‌ماینر ام۲۱‌ اس (Whatsminer M21S)

دستگاه Whatsminer M21S
  • قدرت: ۵۶ تراهش بر ثانیه (56TH/S)
  • مصرف برق: ۳۳۶۰ وات (3360W)
  • قیمت جهانی: حدود ۲,۰۰۰ دلار

یکی دیگر از دستگاه‌های پرقدرت و البته بسیار محبوب شرکت MicroBT، واتس‌ماینر ام‌۲۱ اس است.

مدل ام‌۲۱ اس با قدرت هش ۵۶ تراهش و مصرف برق ۳۳۶۰ وات، امروزه در فارم‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سود خوبی به صاحبانشان می‌رساند. قیمت این ماینر حدود ۲,۰۰۰ دلار است.

جمع‌بندی

روز‌ به‌ روز به تعداد مدل‌های دستگاه‌ استخراج بیت کوین افزوده می‌شود و رقابت بین شرکت‌های تولیدکننده ماینر شدت می‌یابد. با ورود دستگاه‌های جدید، دستگاه‌های قدیمی‌تر آرام آرام از دور رقابت و سودآوری خارج می‌شوند.

همانطور که گفتیم، از دید کلی بهترین دستگاه استخراج دستگاهی است که طول عمر مناسبی داشته باشد و بتواند بازگشت سرمایه سریع‌تری را رقم بزند. بنابراین معیارِ بهترین بود می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد.

قدرتمندترین دستگاه همیشه محبوب‌ترین دستگاه نیست. فارم‌های زیادی همچنان از دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌کنند چون بازگشت سرمایه سریع‌تری دارند و از نظر طول عمر امتحان خود را پس داده‌اند.

هفت دستگاهی که در بالا از آن‌ها نام بردیم در مقایس جهانی به عنوان بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین شناخته می‌شوند اما در برخی از مناطق و شرایط ممکن است کارآمدی لازم را نداشته باشند. به این ترتیب، اگر قصد تهیه دستگاه استخراج را دارید به این مطلب اکتفا نکنید و حتما خودتان نسبت به شرایطی که دارید، تحقیقات لازم را انجام دهید.

The post بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۹ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.