رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

افزایش شدید کارمزدهای اتریوم؛ ۳۰ دلار برای هر تراکنش!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شبکه اتریوم (ETH) همچنان بعضی روزها درگیر شلوغی شدید می‌شود. این امر باعث شده هزینه تراکنش‌ها افزایش پیدا کرده و حتی به ۳۰ دلار هم برسد.

به گزارش بیت کوینتیست، کاربران گزارش داده‌اند کارمزد ارسال اتر تا ۳۰ دلار افزایش یافته است. البته افزایش ناگهانی کارمزدها تصادفی و نادر بوده و در حال حاضر کارمزدها به زیر ۰.۱ دلار رسیده‌اند.

افزایش کارمزد تراکنش اتریومافزایش کارمزد تراکنش اتریوم

اتفاقات اخیر نشان داد که شبکه اتریوم ذاتاً اقتصادی بر مبنای رقابت برای منابع دارد، که در دوره‌هایی که فعالیت شبکه زیاد می شود، خود را نشان می‌دهد. این یعنی عدم مقیاس پذیری اتریوم باعث می‌شود تا ماینرها تراکنش‌های کارمزد بالاتر را ترجیح دهند و بدین ترتیب تراکنش‌هایی که کارمزد کمتری دارند، تایید نشده باقی می‌مانند.

در زمان‌هایی که یک یا چند برنامه غیرمتمرکز اتریوم به اوج فعالیت خود می‌رسند، شبکه اتریوم به شدت شلوغ می‌شود.

دلایل زیادی وجود دارد که منجر به افزایش کارمزد تراکنش‌ها می‌شود، این افزایش به حدی می‌رسد که فرستادن کوین یا توکن برای کاربران عادی تقریباً غیرممکن می‌شود. یکی از این دلایل، کاهش سرعت استخراج است. دلیلِ این اتفاق، افزایش تدریجی سختی شبکه به خاطر ویژگی‌های عصر یخبندان استخراج است. در حالی‌که انتظار می‌رود عصر یخبندان اتریوم دوباره به تاخیر بیفتد، با تاخیر در استخراج بلاک، تولیدِ اتر هم کندتر خواهد شد.

دلیل دیگر، راه‌اندازی توکن‌هایِ غیرقابل تغییرِ ERC-271 است که روی بازار اجناس کلکسیونیِ Gods Unchained پیاده‌سازی شده‌اند.

کلکسیونرهای کریپتو در گذشته و به ویژه در روزهای پرشور اولیه، این شبکه را در اختیار گرفته بودند. ولی حالا فعال‌ترین قرارداد هوشمند، تتر (USDT) است.

دلیل دیگر افزایش ناگهانی فعالیت، از دور خارج کردنِ قراردادهای هوشمندِ مربوط به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. زمانی که قیمت اتر بین ۱۸۰ و ۱۴۵ دلار نوسان می‌کرد، قوانین نقدینگی هم مانند سایر سازوکارهای حفاظتی برای اعطای وام‌های کریپتو کنار گذاشته شدند. آن قراردادهای هوشمند ممکن است مایل به پرداخت کارمزدهای بالایی باشند تا فعالیت خود را به موقع انجام دهند.

به طور کلی، بهره‌برداری روزانه از شبکه اتریوم از نقطه اوج خود که در ماه می (اردیبهشت) اتفاق افتاد و به ۹۴ درصدِ طرفیت رسید، افت کرده است. میزان مصرف فعلی به طور متوسط ۸۴ درصد است، اما هنوز هم شرایطی وجود دارد که تراکنش بلاک بعدی ضروری می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم در طول انفجار ICOها، تراکم مشابهی در شبکه اتریوم رخ داد. در زمان گسترش شدید توکن‌ها و ICOها، انجامِ یک تراکنش معمولی ساعت‌ها زمان می‌برد و یا مستلزم پرداخت «گس» (Gas) بسیار بالایی بود.

در حال حاضر، و بعد از آن اتفاقات شبکه اتریم دچار FOMO (ترس از جا ماندن) دیگری نشده است. FOMO یکی از جدی‌ترین عوامل افزایش مصرف Gas است. علاوه بر این، برنامه‌ها و پروژه‌های توزیع شده در حال انتقال به شبکه‌ها دیگر هستند تا از پرداخت مقادیر نامشخص گس در آینده در امان باشند.

بعد از اصلاح اخیر، قیمت اتر بعد از مدت‌ها ثبات نسبی به زیر ۱۵۰ دلار سقوط کرد.

The post افزایش شدید کارمزدهای اتریوم؛ ۳۰ دلار برای هر تراکنش! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.