رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سقوط قیمت ریپل به نزدیک پایین‌ترین رقم دو سال اخیر

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ریپل (XRP)، نسبت به اوج قیمت چند ماه پیش خود که ۰.۳۱۵ دلار بود، ۳۵ درصد افت کرده است. سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا حالا در حال نزدیک شدن به کمترین قیمت خود در دو سال اخیر است.

به گزارش بیت کوینیست، در روز دوشنبه (۴ آذر) قیمت ریپل نسبت به دلار در صرافی بیت‌استمپ به ۰.۲۰۰۴۱ واحد رسید. روند نزولی قیمتِ ریپل نسبت به دلار، آن را به کمترین میزان خود در ۲۳ ماه اخیر که ۰.۱۹۷۷۶ دلار است، نزدیک کرده بود، اما بلافاصله با یک روند صعودیِ اصلاحی، اندکی از آن دور شد.

در نتیجه، احتمال برخورد قیمت ریپل به پایین‌ترین میزان در دو سال اخیر بالا رفته است، مخصوصاً با احساس فروش وسیعی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

در همین حال، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودارهای هفتگی، در حال حاضر در کمترین میزان تاریخی خود قرار دارد. این عدد هفته گذشته از حمایت ۳۷.۱۵ واحدی پایین‌تر آمد که نشان می‌دهد احساس خرید در بازار ریپل نزدیک به صفر است.

معمولاً حرکت به سمت حباب منفی، دوباره علاقه خریداران برای ورود به بازار را جلب می‌کند، چون دارایی مورد نظر ارزان‌تر شده و به بازه‌های تقریباً جذاب نزدیک می‌شود. در حال حاضر این مورد برای ریپل هم صادق است.

سقوط قیمت ریپل در حالی اتفاق میفتد که حجم معاملات روزانه آن به تازگی به بیشترین میزان خود از زمان راه‌اندازی این ارز دیجیتال رسیده است. ترافیک شبکه ریپل در تاریخ ۲۳ نوامبر (۲ آذر)، به ۴ میلیون تراکنش رسید که این عدد از مجموع ترافیک رقبای بزرگ ریپل، یعنی بیت کوین، اتریوم و لایت کوین ۴ برابر بیشتر است.

افزایش شدید ترافیک شبکه ریپلافزایش شدید ترافیک شبکه ریپل

ترافیک بالاتر نشان می‌دهد افراد بیشتری به صورت روزانه از ریپل استفاده می‌کنند، که به نوبه خود ماهیت صعودی این ارز دیجیتال در کوتاه مدت را نشان می‌دهد.

این افزایش ترافیک به دنبال اعلام رسمی سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری ریپل بر روی «مانی‌گرام» (MoneyGram) اتفاق افتاد. مانی‌گرام یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است. این همکاری باعث می‌شود شرکت «دالاس» (Dallas) برای تراکنش‌های برون‌مرزی از ریپل استفاده کند. افرادی که روند بازار را صعودی می‌بینند، معتقدند که مشارکت ریپل با مانی‌گرام می‌تواند باعث تقویت روند پذیرش ریپل در سراسر جهان شود، و در نتیجه قیمت آن بالاتر برود.

با این وجود، همکاری ریپل و مانی‌گرام نتوانست خریداران تازه‌ای را وارد بازار کند. ریپل در یک سال گذشته با ۴۰ درصد افت قیمت نسبت به دلار مواجه شده است. در روز اعلام رسمی این خبر، قیمت فقط در یک بازه ۱.۴۶ درصدی نوسان کرد تا سودی که در آخر هفته و در دوشنبه‌ی بعد از آن حاصل شده بود، خنثی کند.

یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به خرید ریپل در قیمت‌های پایین‌تر ندارند، احساس نزولی گسترده‌ای است که بر بازار حاکم است. طبق آمار، حجم کل بازار ارزهای دیجیتال از ۲۶۹ میلیارد دلار به کمتر از ۱۷۱ میلیارد دلار رسیده است.

همچین عامل دیگری که باعث بیشتر شدن سرعت نزول ریپل شده است، ترس عمیق دارندگان توکنِ XRP از فروش گسترده‌یِ این توکن توسط شرکت ریپل است. این شرکت در دو نوبت مقدار زیادی توکن به ارزش ۱۰۶.۸۷ و ۱۴۴.۶۴ میلیون دلار را به صورت مستقیم به موسسات مختلف فروخته است. این معضل باعث شده است بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه، کیف پول‌های خود را از ریپل خالی کنند.

The post سقوط قیمت ریپل به نزدیک پایین‌ترین رقم دو سال اخیر appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.