رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

حجم روزانه معاملات در بازار قراردادهای آتی بیت کوین به ۵ میلیارد دلار رسید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بازار بیت کوین به حدی از تکامل‌یافتگی رسیده است که قراردادهای آتی را شامل می‌شود. قراردادهای آتی ساده‌ترین نوع محصولات مالی مشتقه هستند. در این قراردادها طبق عقد صلح یک طرف (فروشنده) موافقت می‌کند در سررسید مشخص، مقدار معینی از دارایی مشخص را در عوض قیمتی که اکنون تعیین می‌کنند به طرف دیگر (خریدار) تحویل دهد.

به گزارش بیت کوینیست، حجم روزانه بازار قرارداد آتی بیت کوین در حال حاضر به ۵ میلیارد دلار رسیده که مقدار قابل توجهی از بازار معاملات نقدی را شامل می‌شود. بازار نقدی یک بازار عمومی مالی است که در آن اسناد مالی یا کالاها برای تحویل فوری معامله می‌شوند. بازار نقدی در مقابل بازار معاملات آتی قرار دارد.

در بازارهای آتی بدون توجه به کمیابی بیت کوین یا امکان مقبولیت آن در مصارف واقعی، معامله‌گران به شرط‌بندی بر پیش‌بینی حرکت بیت کوین تشویق می‌شوند.

مکانیسم‌های پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹، به علت تاثیر زیاد بازار آتی در قیمت‌ها، دچار تغییر شده‌ است.

و از آنجایی که قیمت بیت کوین نوسانات زیادی دارد، معاملات با واحد دلار انجام می‌شوند. براساس آخرین برآوردها، میزان معاملات آتی به ۵ میلیارد دلار در روز می‌رسد.

این حجم معاملات شامل معاملات آتی با تسویه حساب نقدی CME، مبادلات دائمی در بیتمکس و OkEX و همچنین معاملات آتی فیزیکی بیت کوین در بکت (Bakkt) و بایننس جکس (Binance JEX) است.

تاثیر معاملات آتی در مقابله با نهنگ‌های بیت کوین به راحتی قابل مشاهده است. حتی معامله‌گران بدون دسترسی به بیت کوین واقعی می‌توانند روی قیمت شرط‌بندی کنند. در عین حال، نهنگ‌ها می‌توانند با فروش مستقیم بر معاملات نقدی تاثیر بگذارند. بازارهای آتی منعکس‌کننده تقاضای واقعی برای بیت کوین نیستند و فقط به پیش‌بینی قیمت مربوط می‌شوند.

با وجود رواج بازارهای نقدی، حجم معاملات روزانه بیت کوین هنوز در حدود ۱۸ میلیارد دلار باقی مانده است. اما بازارهای آتی با رشد فوری به صورت روزانه واکنش نشان می‌دهند. معاملات آتی بکت در روزهای گذشته مجموعه‌ای از رکوردها را در معاملات و بهره‌باز ثبت کرده است.

حجم معاملات بکت همچنان در نوسان است، اما این حجم نشان می‌دهد که معامله‌گران منتظر فرصت مناسب هستند، به‌خصوص زمانی که نوسانات قیمت بیت کوین زیاد می‌شود. همانطور که آمار Skew نشان می‌دهد، در روزهای گذشته در ماه نوامبر (آبان و آذر)، با افزایش نوسانات روزانه‌ی قیمت بیت کوین، بازارهای آتی بلافاصله با حجم معاملات بیشتر واکنش نشان می‌دادند.

حجم معاملات آتی روزانه بیت کوین طبق آمار Skewحجم معاملات آتی روزانه بیت کوین طبق آمار Skew

معاملات آتی با پیشرفت جدیدی در احساسات خرید و فروش اشاره می‌کنند. از سوی دیگر، معاملات نقدی در گذشته غیرقابل پیش‌بینی بوده‌اند، زیرا فعالیت‌های ربات‌ها و نهنگ‌ها می‌تواند در عرض چند ساعت معاملات را تغییر دهد.

قیمت میانگین معاملات بیت کوین در روز جمعه (۸ آذر) ۷۵۸۹.۰۵ دلار بود، در حالی که در بازار آتی بیتمکس با قیمت ۷۶۰۰.۵۰ دلار معامله شد. بیتمکس به تنهایی ۲.۴ میلیارد دلار از حجم معاملات روز جمعه بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

The post حجم روزانه معاملات در بازار قراردادهای آتی بیت کوین به ۵ میلیارد دلار رسید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.