رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین به مرز ۲۰,۰۰۰ دلار برای هر واحد رسید و رکورد جدید قیمتی شکسته شد. اما بلافاصله روند نزولی شدیدی در بازار حکمفرما شد و قیمت طی یک سال، بیش از ۸۵ درصد کاهش یافت. اکنون با این‌که ارزش بیت کوین کمی به سمت بالا برگشته، نزدیک به ۲ سال است که بازار در شکستن رکورد قبلی ناتوان بوده. در این مقاله سعی داریم به این سوال که آیا دوباره بیت کوین می‌تواند به ۲۰,۰۰۰ دلار برسد، پاسخ دهیم.

هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان کامل، جواب این سوال را بدهد که آینده بیت کوین چه می‌شود. برای پاسخ به این‌گونه سوالات تنها می‌توانیم نظرات موافق و مخالف را بازگو کنیم و نتیجه‌گیری را به عهده شما بگذاریم. یعنی:

  • دلیل تحلیل‌گرانی که می‌گویند قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار می‌رسد، چیست؟
  • دلیل تحلیل‌گرانی که می‌گویند قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار نمی‌رسد چیست؟

در ادامه با ما همراه باشید تا دو دیدگاه مختلف درباره آینده قیمتی بیت کوین و همچنین دلایلی که برای هر کدام از این دیدگاه‌ها وجود دارند را بررسی کنیم.

۴ دلیل که قیمت بیت کوین می‌تواند به 20هزار دلار برسد

۱. تغییر مواضع دولت‌های بزرگ از جمله چین

آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟آیا خورشید بیت کوین در چین طلوع می‌کند؟

چین به عنوان یکی از ابرقدرت‌ها و پرجمعیت‌ترین کشور جهان، تاثیر زیادی بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی دارد. بازار ارزهای دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست.

دولت چین به طور کلی دیدگاه مثبتی به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز ندارد و در سال ۲۰۱۷ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای درباره آن‌ها اعمال کرد. اخبار مثبت و منفی از چین بارها باعث صعود و نزول شدید قیمت‌ها شده است و به نظر می‌رسد که اگر دولت این کشور کمی از این حوزه حمایت کند، مقدار بسیار زیادی سرمایه به بازار بیت کوین تزریق خواهد شد.

چین که تا سال ۲۰۱۷ به شدت مخالف ارزهای دیجیتال بود، در سال ۲۰۱۹ کمی از فشار خود کاسته است و تغییراتی در سیاست‌های این دولت مشاهده می‌شود.

در اواخر اکتبر ۲۰۱۹، رئیس جمهور چین به طور رسمی بر استفاده از فناوری بلاک چین تاکید کرد که موجب رشد شدید قیمت‌ها هم شد. همچنین با توجه به اینکه عمده عملیات‌های استخراج بیت کوین در چین صورت می‌گیرد، دولت این کشور اخیرا استخراج را از لیست صنایع مازاد خارج کرده است که این هم می‌تواند اتفاق مثبتی تلقی شود.

سوالی که به یکی از موضوعات داغ در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده، این است که با توجه اتفاقات اخیری که در کشور چین افتاد و جهت‌گیری‌های سیاسی اقتصادی این کشور در رابطه با ارزهای دیجیتال، آیا می‌توان امیدوار بود این کشور و فعالیت‌های آن، رشد شدید بعدی بیت کوین را رقم بزند یا خیر؟

باتوجه به تغییر رویکرد چین نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال، چه در حوزه استخراج و چه خرید و فروش و مبادلات آن، انتظار می‌رود شرکت‌ها و موسسات چینی زیادی به این جریان بپیوندند و بتوانند بر روی رشد قیمت بیت کوین تاثیر زیادی داشته باشند.

عده‌ای از مفسران بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که تاثیر این تغییر رویکرد چین می‌تواند به قدری زیاد باشد که این بار این عامل منجر به صعود بیت کوین و رسیدن آن به بالای قیمت 20 هزار دلار شود.

لازم به تاکید است، جایگاه و تاثیر چین بر بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین در حال حاضر مانند یک شمشیر دولبه است. یعنی اقدامات این کشور همان‌گونه که می‌تواند موجب جهش قیمت شود، می‌تواند سقوط را هم در پی داشته باشد.

این کشور اخیرا به دنبال عرضه ارز دیجیتال ملی خودش است که در دلایلی که قیمت بیت کوین نمی‌تواند به ۲۰ هزار دلار برسد، درباره آن توضیح داده‌ایم.

۲. کمیابی منحصر بفرد؛ کاهش عرضه و افزایش تقاضا

کمیابی بیت کوینیک بیت کوین به همه نمی‌رسد!

کمیاب بودن بیت کوین، به این معنا که تعداد بیت کوین‌های استخراج شده محدود و در حال نزدیک شدن به انتهای خود هستند و در زمان نوشتن این مقاله تقریبا 85 درصد از کل 21 میلیون بیت کوینی که قرار بود ایجاد شوند، استخراج شده‌اند، می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین کمک کند.

کمیاب بودن همیشه یکی از دلایلی بوده که به یک کالا یا دارایی ارزش داده است. همانطور که کمیاب بودن معادن طلا و نقره یکی از دلایل ارزشمند شدن آنها شد.

علاوه بر محدود بودن تعداد کل بیت کوین‌های قابل استخراج، نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین که هر ۴ سال یکبار اتفاق می‌افتد و این بار نیز در کمتر از 6 ماه دیگر یعنی نیمه اول 2020 از 12.5 به 6.25 بیت کوین خواهد رسید، نشان‌دهنده کاهش عرضه بیت کوین خواهد بود.

از طرف دیگر، با وجود افزایش آگاهی و همچنین پیوستن شرکت‌ها و موسسات بزرگ جهان به دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال، تقاضا برای بیت کوین و همچنین استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است.

اما این افزایش تقاضا و همچنین افزایش کاربرد بیت کوین را می‌توان با توجه به عوامل و پارامترهای مختلفی فهمید. به عنوان مثال، تعداد تراکنش‌های بیت کوین روند افزایشی داشته است. زمانی که افزایش تقاضا و کاهش عرضه در رابطه با هر دارایی یا کالایی رخ دهد، می‌توان انتظار افزایش قیمت را برای آن دارایی داشت.

اما باید در نظر داشت هرچند محدود بودن تعداد کل بیت کوین‌ها و نصف شدن پاداش استخراج تحت تاثیر عامل دیگری نیست و بنابراین عرضه بیت کوین در حال کاهش است، اما افزایش استفاده از بیت کوین و به دنبال آن افزایش تقاضا برای آن، تحت تاثیر عوامل مختلفی است و نمی‌توان بطور قطعی راجع به آن نتیجه‌گیری کرد.

۳. وضعیت مساعد شبکه بیت کوین

بسیاری از تحلیل‌گران ارزش بیت کوین را با ارزش شبکه آن، یعنی تعداد کاربران و فعالیت‌های انجام شده در آن می‌سنجند. زمانی که وضعیت شبکه بیت کوین مساعد باشد، تراکنش‌ها با سرعت و کارمزد مناسبی تایید شوند و امنیت و تمرکززدایی شبکه در خطر نباشد، می‌توان به رشد قیمت بیت کوین امیدوار بود.

تعداد کل تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت کوین

تعداد کل تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت کوین در مدت سه سال از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، توانست به 5 میلیون تراکنش برسد. اما پس از آن، این رشد سرعت زیادی گرفته است.

نمودار کل تراگنش‌های بیت کوین از 2009 تاکنونتعداد کل تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت کوین

باتوجه به نمودار بالا که تعداد کل تراکنش‌های انجام شده در شبکه بیت کوین را در زمان‌های مختلف از ۲۰۰۹ تاکنون (۲۰۱۹) نشان می‌دهد، می‌توان دید که نمودار به صورت نمایی رشد کرده و اکنون نیز در بالاترین مقدار خود قرار دارد.

همچنین، با توجه به نمودار تعداد تراکنش‌های روزانه بیت کوین، که در زیر قابل مشاهده است، می‌توان دریافت، پس از یک سقوط نسبی در نمودار در سال ۲۰۱۸ و پس از انفجار قیمتی که در ۲۰۱۷ رخ داد، این پارامتر در ماه می ۲۰۱۹ در بالاترین مقدار خود در سال ۲۰۱۹ قرار داشته است.

تعداد تراکنش‌های ثبت شده در شبکه بیت کوین در هر روزتعداد تراکنش‌های روزانه بیت کوین

بنابراین افزایش استفاده از بیت کوین را می‌توان با توجه به افزایش تعداد تراکنش‌های روزانه بیت کوین در هر سال نیز دید.

نمودار تعداد کیف‌ پول‌های فعال بیت کوین

تعداد کیف پول‌های بیت کوین نیز از الگوی مشابهی پیروی می‌کند و باز هم صعودی است. تعداد کیف پول های فعال بیت کوین از ۸ میلیون در ۴ ماهه دوم سال ۲۰۱۶ به ۴۰ میلیون در ۴ ماهه دوم سال ۲۰۱۹ رسیده است.

نمودار تغییرات تعداد کیف پول‌های بیت کوین در گذر زمانتعداد کیف پول‌های بیت کوین

فعالیت شبکه بیت کوین

پارامتر دیگری که برای سنجش کیفیت و کمیت فعالیت در شبکه بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزان فعالیت در شبکه بیت کوین را نشان می‌دهد. این پارامتر در هفته اول ژوئن ۲۰۱۹ در بالاترین مقدار نسبت به ۲۸ هفته اخیر خود قرار گرفته است.

این پارامتر که نسبت مقدار تراکنش‌ها به آدرس‌های فعال در شبکه بیت کوین را نشان می‌دهد و با نام «TAAR» ارائه می‌شود، به این منظور مطرح شده که مشخص کند هر آدرس فعال بیت کوین بطور میانگین چه مقدار تراکنش در روز انجام می‌دهد.

اگر مقدار پارامتر TAAR زیاد باشد، به این معنا خواهد بود که مقدار تراکنشی که هر آدرسِ فعال، بطور میانگین به صورت روزانه انجام می‌دهد، بالاست.

وقتی که مقدار این پارامتر بالا باشد، می‌توان انتظار واکنش مثبت بیت کوین به بازار را داشت و بالعکس وقتی نسبت TAAR پایین باشد، احتمال روند نزولی بیشتر خواهد بود.

این پارامتر از تقسیم حجم تراکنش‌های 24 ساعته ثبت شده در شبکه بیت کوین بر تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین بدست می‌آید تا نشان دهد که هر آدرس بطور میانگین در یک روز چه حجم تراکنشی بر حسب دلار انجام می‌دهد.

نمودار تغییرات حجم تراکنش‌های روزانه  به ازای هر آدرس فعال در شبکه بیت کوینپارامتر TAAR بیت کوین

این پارامتر وقتی در سال ۲۰۱۵، به کمترین مقدار خود رسید، مصادف با پایان بازار نزولی بود و پس از آن روند صعودی آغاز شد و در نهایت در ۲۰۱۷ شاهد انفجار قیمت بودیم. حالا یک بار دیگر، از سال ۲۰۱۷ تاکنون، این پارامتر یک کف ایجاد کرده و سپس روند افزایشی خود را در پیش گرفته است.

کارمزدهای شبکه بیت کوین

در سال ۲۰۱۷ که قیمت بیت کوین رکورد زد، کارمزد تراکنش‌ها و تراکنش‌های تایید نشده به حدی بالا رفت که برای تایید هر تراکنش تا ۵۰ دلار هم کارمزد نیاز بود. به گفته تحلیل‌گران، یکی از دلایل سقوط شدید قیمت در آن زمان همین ناامیدی از آینده بیت کوین به دلیل کارمزدها و تراکنش‌های تایید نشده بود.

اما امروزه شاهد کاهش شدید کارمزدهای شبکه هستیم و مدام اخبار رکورد شکنی آن منتشر می‌شود.

آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟نمودار کارمزدهای شبکه بیت کوین از ۲۰۱۲ تاکنون

۴. افزایش کاربردپذیری

یکی از اساسی‌ترین مشکلات بیت کوین که یک سد اساسی در برابر گسترش استفاده از آن به عنوان شبکه پرداخت اصلی است، مشکل سرعت پایین و کارمزد بالای تراکنش‌های شبکه بیت کوین است.

توسعه‌دهندگان برای حل مشکل کندی تراکنش‌های بیت کوین در حال کار بر روی راهکارهای زیادی هستند که شبکه لایتنینگ اصلی‌ترین راه‌حلی است که برای حل این مشکل ارائه شده و اتفاقا موثر هم بوده ولی اشکالات خودش را هم دارد که انتظار می‌رود به مرور زمان حل شود.

اگر استفاده از شبکه لایتنینگ برای انجام پرداخت‌های کوچک بتواند به صورت کارآمد مورد استفاده قرار گیرد، یکی از چالش‌های اساسی که بیت کوین با آن روبروست حل شده و در نتیجه راه برای رشد و گسترش آن هموارتر می‌شود.

تحلیلگران از توسعه شبکه لایتنینگ به عنوان یکی از عواملی که می‌تواند منجر به رشد قیمت بیت کوین شده و بار دیگر آن را به ۲۰ هزار دلار برساند، یاد می‌کنند.

همچنین با توجه به اعتبار بالای بیت کوین و اولین بودنِ این ارز دیجیتال، اغلب فروشندگانی که ارز دیجیتال می‌پذیرند، احتمالا بیت کوین را به عنوان بدیهی‌ترین گزینه در نظر خواهند گرفت. روز به روز به شرکت‌هایی که برای فروشندگان درگاه پرداخت بیت کوین بدون ریسک نوسانات ارائه می‌دهند افزوده می‌شود.

۴ دلیل که قیمت بیت کوین نمی‌تواند به 20هزار دلار برسد

۱. مخالفت و سرکوب دولت‌ها؛ ورود ارزهای دیجیتال ملی

جهت گیری دو قدرت اقتصادی دنیا در برابر بیت کوین

تحلیلگران زیادی معتقدند که بیت کوین با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند خطری جدی برای دولت‌ها محسوب شود و به همین خاطر هم بسیاری از دولت‌ها از ابتدای پیدایش بیت کوین تاکنون، با وضع قوانین عجیب و غریب، چه در حوزه استخراج بیت کوین، چه خرید و فروش و معامله آن و قابلیت استفاده از آن در پرداخت‌های روزانه، سعی کرده‌اند مسیر رشد و توسعه آن را متوقف کنند.

اما چیزی که در حال حاضر برای ما مهم است رویکرد قدرت‌ها و دولت‌های بزرگ دنیا در رابطه با بیت کوین در آینده است و اینکه تحت چه شرایطی امکان دارد این دولت‌ها موفق شوند، بیت کوین را تضعیف کرده و در نهایت نابود کنند؟

دولت‌های مختلف، دلایل متفاوتی برای مخالفت با بیت کوین و ممنوع کردن آن دارند. این دلایل، شامل موارد متنوعی از قبیل استفاده از بیت کوین در بازارهای دارک وب، امکان به خطر انداختن ارزهای فیات و نداشتن کنترل بر روی دارایی‌ها و معاملات مردم و .. می‌شود.

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم و کمترین احتمالات را هم در نظر بگیریم، نباید قدرت دولت‌های بزرگ برای از بین بردن بیت کوین را نادیده بگیریم.

یکی از بهترین گزینه‌هایی که دولت‌ها برای از بین بردن بیت کوین و در دست گرفتن دوباره قدرت دارند، رقابت با آن، با استفاده از چیزی از جنس خود آن است نه ارزهای فیات!

این دولت‌ها اگر بخواهند موفق شوند و در رقابت با بیت کوین، پیروز میدان باشند، باید تکنولوژی بهتری نسبت به بیت کوین ارائه دهند و همچنین به مشکلاتی که مردم با ارزهای فیات و سیستم بانکداری سنتی نیز دارند توجه کرده و راهکارهای آن را در دستور کار خود قرار دهند.

این دقیقا همان چیزی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم!

در واقع مهم‌ترین دلیلی هم که باعث نگرانی دو قطب اقتصادی بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین شده، مسئله به خطر افتادن ارزهای فیات و نداشتن کنترل بر روی دارایی‌ها و معاملات مردم است.

این دو کشور تاکنون دو موضع متفاوت نسبت به بیت کوین و بطور کلی ارزهای دیجیتال داشته‌اند.

ارز دیجیتال ملی چین و آمریکا

چین که در ابتدا قوانین زیادی در جهت مخالفت با ارزهای دیجیتال، چه در حوزه استخراج و چه خرید و فروش آن وضع کرده بود، به نظر می‌رسد در حالِ زمان خریدن برای خود بوده تا با دقت و حوصله کافی بر روی ارز دیجیتال ملی خود کار کنند و حالا که زمان کمی تا عرضه ارز دیجیتال ملی آن باقی مانده و به گفته خودشان در کمتر از یک سال دیگر، عرضه می‌شود.

عده‌ای از کارشناسان و متخصصان این حوزه بر این باورند که تغییر مواضع چین در رابطه با ارزهای دیجیتال در جهت آماده‌ کردن بستر مناسب برای ارائه ارز دیجیتال ملی چین است نه در جهت صلح و دوستی با بیت کوین!

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک درباره ارز دیجیتال ملی چین نیز چنین گفته است:

اگر لیبرا نباشد، ارز دیجیتال ملی چین دنیا را می‌گیرد!

جوزف لوبین (Joseph Lubin) نیز که از بنیان‌گذاران اتریوم است چندی پیش در رابطه با ارز دیجیتال ملی چین گفت:

امیدوار است تا ارز دیجیتال ملی چین، اجازه همکاری با بلاک چین‌های عمومی غیرانحصاری نظیر اتریوم را بدهد.

زمزمه‌هایی هم از سمت دولت آمریکا برای صدور یک دلار دیجیتال به گوش می‌رسد. در اوایل اکتبر ۲۰۱۹، نمایندگان کنگره آمریکا از بانک مرکزی این کشور خواستند که عرضه یک ارز دیجیتال ملی را در نظر داشته باشد.

بانک‌های بزرگ آمریکایی

رویکرد آمریکا در این مورد تاکنون، متفاوت از چین بوده است. تعدادی از بزرگترین بانک‌های آمریکایی اقدام به ایجاد ارز دیجیتال انحصاری کرده‌اند که اولین آنها بانک بزرگ جی‌پی‌مورگان بوده است.

در همین راستا دو قانون‌گذار آمریکایی از بانک مرکزی این کشور درخواست کردند که ایجاد دلار دیجیتالی را در دستور کار خود قرار دهد.

به عقیده سیاست‌مداران و اقتصاددانان آمریکایی، در بلند مدت، برتری دلار از سوی بیت کوین و حتی ارزهای دیجیتال ملی که می‌توانند بطور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرند، تهدید خواهد شود.

بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی گزارشی را منتشر کرده که بیان می‌کند بیش از ۴۰ کشور در سراسر دنیا، ارز دیجیتال ملی خود را توسعه داده‌اند یا در حال توسعه آن هستند، اما معلوم نیست در پس پرده ایالات متحده چه می‌گذرد که می‌خواهد به عمد از این قافله و رقابت عقب بماند!

اقدام بانک بزرگ آمریکایی جی‌پی‌مورگان که یکی از بزرگترین بانک‌های جهان است، برای ایجاد ارز دیجیتال انحصاری خود و همچنین برنامه‌هایی که کشور چین برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی خود عنوان کرده و همچنین اقدامات سایر کشورها و بانک‌های بزرگ جهان برای ایجاد ارز دیجیتال انحصاری خود، همه و همه با انگیزه رقابت با بیت کوین و در جهت نابود کردن بیت کوین شکل گرفته است.

بنابراین با دنبال کردن روند ایجاد ارز دیجیتال ملی در کشورهای مختلف و همچنین توسط بانک‌های بزرگ دنیا، به نظر می‌رسد تهدید و خطر جدی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد.

این مسئله می‌تواند مانعی باشد برای اینکه سرمایه‌گذاران بزرگ و موسسات مالی در جهان ترجیح دهند به جای بیت کوین بر روی ارز دیجیتال ملی خود سرمایه‌گذاری کنند و در نتیجه صعود دوباره‌ای برای بیت کوین اتفاق نیفتد!

اما اینکه در رقابت بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال ملیِ ابر قدرت‌ها و بانک‌های بزرگ جهان، کدامیک پیروز میدان باشند، هنوز معلوم نیست و زمان، آن را مشخص می‌کند.

۲. تریدرهای کوتاه و میان مدت

آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟سفته‌بازی و فروش سریع: آفت رشد بیت کوین

وقتی بیت کوین کاربرد نداشته باشد، به ابزاری برای سفته‌بازی تبدیل می‌شود و سودآوری ترید آن نمی‌گذارد که قیمت خیلی رشد کند.

برخی سرمایه‌گذاران فقط به دنبال گرفتن سودهای کوتاه‌مدت هستند. مثلا ممکن است امروز پنج بیت کوین با قیمت ۸ هزار دلار بخرند و هفته بعد که قیمت بیت کوین به ۹ هزار دلار رسید، تمام بیت کوین‌های خود را بفروشند. این نوع سرمایه‌گذاران سبب می‌شوند قیمت رشد زیادی نداشته باشد و در یک بازه قیمتی محدود فقط نوسان کند.

یعنی تا زمانی که اتفاق بزرگی حول بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیفتد که باعث ورود سرمایه‌گذاران بزرگتر به بیت کوین و بطور کلی بازار ارزهای دیجیتال شود، معامله‌گرانی که به صورت میان‌مدت و کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری می‌کنند بر روی قیمت بیت کوین تاثیر زیادی می‌گذارند و بازار بر اساس رفتار آنها جهت‌گیری می‌کند.

۳. رقابت گسترده آلت کوین‌ها

آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟آلت کوین‌ها: ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین

پس از پیدایش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ و استقبالی که از آن در سالهای بعدش شد، ارزهای دیجیتال دیگر زیادی توسط افراد و تیم‌های مختلف ایجاد شدند.

این پروژه‌ها هرکدام بخاطر تحقق هدف مشخصی ایجاد شده بودند. اگر تاریخچه سرمایه موجود در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مرور کنیم، خواهیم دید که سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف، متغیر بوده است.

در واقع حالا که هیجان موجود در بازار ارزهای دیجیتال نسبت به ۲۰۱۷ کاهش یافته و آگاهی نسبت به این بازار بیشتر شده، می‌توان سهم بسیار بیشتری برای آلت کوین‌های خوب بازار در جایگاه رقابت با بیت کوین در نظر گرفت.

هر چند نباید مزایای ویژه بیت کوین که مهم‌ترین آنها، اول بودن، معلوم نبودن هویت سازنده آن و غیرمتمرکز بودن است را نادیده گرفت، اما ارزهای دیجیتال دیگری که در حال حاضر نیز در رتبه‌های بعدی بیت کوین قرار دارند، مزایای خاص خودشان را دارند.

اگر سرعت رشد و بهبود پروژه‌هایی مانند اتریوم و ریپل، از بیت کوین بیشتر باشد، سرمایه‌گذاران به تدریج ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از بیت کوین خارج کرده و در این آلت کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنند؛ با ادامه یافتن این روند، در واقع تسلط بیت کوین بر بازار کاهش می‌یابد و می‌تواند نتیجه بازی را به نفع آلت کوین‌ها تغییر دهد.

۴. ناامیدی سرمایه‌گذاران

صعود قیمت بیت کویندر انتظار صعود

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است از رشد دوباره قیمت بیت کوین تا ۲۰ هزار دلار جلوگیری کند، نا‌امیدی سرمایه‌گذاران این حوزه است.

در سال ۲۰۱۷، رشد شدید آگاهی و حباب ICO‌ها با ایده‌‌های عجیب و غریب و غیرواقعی، باعث رونق تمام بازار ارزهای دیجیتال شد و بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال از این تزریق سرمایه بی‌بهره نماند. در آن زمان بیت کوین به عنوان یک راه برای یک شبه پولدار شدن در نظر گرفته می‌شد. اما حالا این عقیده کمرنگ شده است.

با طولانی شدن روند نزولی در قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاران، به ویژه موسساتی که از ابتدای ۲۰۱۹ و با ظهور نشانه‌هایی از تمام شدن زمستان ارزهای دیجیتال، دوباره به بیت کوین و ارزهای دیجیتال روی خوش نشان دادند، ناامید شده‌اند. نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد، میزان علاقه موسسات و نهادهای مختلف برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین اکنون در پایین‌ترین مقدار خود در کل سال ۲۰۱۹ قرار دارد که این نشانه‌ای واضح از ناامیدی موسسات سرمایه‌گذاری در رابطه با بیت کوین است.

یکی از دلایلی که موسسات و نهادهای مختلف را درباره سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین مردد کرده، آینده نامشخص بیت کوین و بطور کلی بازار ارزهای دیجیتال است. مشکل عدم داشتن استانداردهای لازم برای اطمینان سرمایه‌گذاران حقوقی مشکل دیگر موسسات است. بنابراین شرکت‌هایی مانند بکت، فیدلیتی و .. در حال کار بر روی راه‌حل‌هایی هستند که استاندارهای مورد نیاز برای ورود سرمایه‌گذاران حقوقی (موسسات و نهادهای مختلف) به این حوزه را برآورده کند.

جمع‌بندی

قیمت بیت کوین دوباره به ۲۰,۰۰۰ دلار می‌رسد؟ زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد اما با توجه به تاریخچه قیمتی بیت کوین، وضعیت مساعد شبکه، نصف شدن پاداش استخراج و افزایش کمیابی در گذر زمان، کف ترازو به سمت پاسخ مثبت سنگینی می‌کند.

نظر اغلب تحلیل‌گران و بزرگان هم این است که قیمت بیت کوین از ۲۰ هزار دلار عبور خواهد کرد و فقط تعداد کمی برای آن آینده خوبی را متصور نشده‌اند.

با این حال، یادتان باشد پیش‌بینی قیمت بیت کوین مانند حدس زدن تصویر پازلی است که هر وقت هم سراغ آن برویم چند تکه از آن را نداریم!

نظر شما چیست؟ آیا قیمت بیت کوین دوباره رکوردشکنی می‌کند یا پتانسیل چنین چیزی را ندارد؟

The post آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.