رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بیانیه انجمن بلاک چین ایران در اعتراض به مصوبه ماینینگ

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

انجمن بلاک چین ایران پیرامون مشکلات صنعت استخراج ارزهای دیجیتال، مصوبه هیئت وزیران و تعرفه‌های اعلامی برای ماینینگ یک بیانیه منتشر کرده است که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

۱. به رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، در مصوبه هیئت محترم دولت هیچ گونه اشاره ای به جهت تعیین تکلیف فعالان سابق این صنعت نشده بصورتیکه در شرایط خطیر موجود تمام این صنعتگران جامعه با سرمایه ای بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان بلاتکلیف بوده و با برخوردهای امنیتی مواجه می‌گردند.

۲. از مصوبه چنین بر می آید که وزارت نیرو تنظیم کننده و مشوق هیئت وزیران در این تصویب نامه بوده است و مستندات غیر کارشناسی کارشناسان وزارت نیرو و توجیهات ایشان در خصوص تعرفه موجب اقناع اذهان عمومی بالاخص فعالان صنعت نبوده و این مصوبه همانند سدی عظیم در راه صنعت و تولید کشور است.

۳. رشد مصرف برق صنعتی نمایانگر رشد اقتصادی هر کشور است. تعیین تعرفه خاص برای یک صنعت مثل استخراج رمزارزها بر مبنای استدلالات غیر علمی مانند سوددهی یا میزان درآمد و بدون توجه به فاکتورهای متغییر موثر بر تولید و ریسک پذیری در این صنعت، بدعتی بسیار خطرناک و کشنده برای کل صنعت و اقتصاد کشور است که جایگزین روش های معمول و قانونی (اخذ سهم کشور از هر فعالیت اقتصادی توسط ابزار مالیات) گردیده است.

۴. امکان فعالیت از عموم بخش خصوصی صنعت استخراج کاملاً سلب شده است به نحوی که گویا مصوبه و تعرفه های اعلامی (ظاهرا هر دو دارای یک منبع میباشد) هدفی جز ریشه کنی این صنعت یا ایجاد انحصار برای اقشاری خاص را دنبال نمی کنند.

۵. ناپایداری شبکه و کمبود منابع تولید برق به عنوان دلیل وزارت نیرو پذیرفتنی نیست زیرا حدود ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت تولیدی کشور عموما به صورت دستوری و خارج از روند تعمیرات نیروگاهی مورد بهره بردار ی قرار نمی گیرد تا حاشیه امنی برای ایام پیک سال که حداکثر ۳۰۰ ساعت است ایجاد نماید همچنان که از ظرفیت محبوس تعدادی نیروگاه بهره گیری نمی‌شود که تمام موارد نشان از عدم مدیریت هوشمند منابع و صنعت برق کشور و بیت المال دارد.

۶. پیشنهاد تامین برق با تعرفه صنعتی مانند همه صنایع و دریافت مالیات بر درآمد توسط دولت یا اعطاء مشوق برای تولید برق استخراج با تعرفه های گاز موجود (ظرفیت گاز و تولید آن در کشور به نحوی است که میتواند عامل توسعه زیر ساخت های برق کشور گردد) من جمله کمترین و ساده ترین پیشنهادات فعالین است.

۷. با لحاظ تمام موارد فوق سرمایه های فعلی در حال تلف شدن و کشور در حال محروم ماندن از این فرصت بی بدیل می باشد که امید است با اقدامات عاجل زمینه تعیین تکلیف تجهیزات موجود و اصلاح تعرفه از سوی همه دلسوزان برای سربازان جنگ اقتصادی فراهم گردد.

۸. این نهاد علمی مردم نهاد همانطور که تاکنون با تمام توان پیگیر منافع ملی کشور در این صنعت بوده است حسب وظیفه آمادگی کامل خود را برای ارائه راهکارهای مبتنی بر مفروضات واقعی در جهت توسعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود اعلام می‌نماید.

The post بیانیه انجمن بلاک چین ایران در اعتراض به مصوبه ماینینگ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.