رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

یک فارم استخراج بیت کوین دیگر هم در آمریکا تاسیس می‌شود!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شرکت «کروزو انرژی سیستمز» (Crusoe Energy Systems) که در زمینه تبدیل گاز طبیعی به قدرت محاسباتی فعالیت می‌کند و در دِنور (Denver) مستقر است، قرار است تاسیسات استخراج بیت کوین جدیدی در آمریکا بسازد.

به گزارش بلاک‌کریپتو، چیس لاکمیلر (Chase Lochmiller)، مدیر عامل کروزو روز شنبه در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت این شرکت در سال آینده ۷۰ واحد نصب و راه‌اندازی خواهد کرد که ظرفیت هر کدام یک مگاوات خواهد بود. کروزو همچنین ۷۰ میلیون دلار سرمایه برای تأمین اعتبار پروژه‌های خود جمع‌آوری کرده است.

روز جمعه اعلام شد این سرمایه در دو مرحله جذب شده است، ۳۰ میلیون دلار از اعتبار سهام و ۴۰ میلیون دلار برای تامین مالی پروژه. سرمایه‌گذاری مرحله اول توسط یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری قبلی به نام Bain Capital Ventures و شرکت سرمایه گذاری KCK Group که جدیداً به پروژه اضافه شده است و با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری پیتر تیل (Peter Thiel)، شرکت وینکلواس کپیتال (Winklevoss Capital)‌ و شرکت سرمایه‌گذاری Polychain انجام شده است. مرحله سرمایه‌پذیری ۴۰ میلیون دلاری نیز توسط صندوق اعتباری Upper90 که در نیویورک مستقر است، انجام شده است.

شرکت وینکلواس کپیتال در مرحله کشت ایده‌ی کروزو نیز که توسط Bain Capital Ventures اجرایی شد، ۴.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

هدف اصلی کروزو از پروژه‌های خود، به ویژه پروژه استخراج بیت کوین، حل مشکل رو به رشدِ «مشعل‌سوزی» است. مشعل‌سوزی به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن شرکت‌های فعال در صنعت گاز، مازاد سوخت خود را به خاطر عدم وجود ظرفیت لوله‌کشی کافی می‌سوزانند. کروزو با استناد به داده‌های «مشارکت جهانی در کاهش مشعل‌سوزی»، ادعا می‌کند سالانه ۴۹۷ میلیارد فوت مکعب گاز در آمریکا سوزانده می‌شود که این میزان برابر با انرژی مورد نیاز برای ۱۰ میلیون خانه است.

مشعل‌سوزیمشعل‌سوزی

به عنوان مثال، کروزو قصد دارد با شروع پروژه فارم استخراج بیت کوین، از هدررفت روزانه ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی جلوگیری کند. لاکمیلر در این مورد به بلومبرگ گفت:

این یک روش خلاقانه برای حل یکی از مشکلات مهم اقتصادی و محیط زیستی در صنایع نفت و گاز است.

کروزو در نظر دارد تا نیمه اول سال ۲۰۲۰، چهل «سیستم دیجیتال کاهش سرعت اشتعال» (DFM) را مستقر کند. این شرکت در حال حاضر در سه میدان نفتی از سیستم کاهش سرعت اشتعال استفاده می‌کند؛ داکوتای شمالی و مونتانا بیکن، حوزه رودخانه وایومین پاودر و دنور-ژولزبرگ در کلورادو. کروزو ادعا می‌کند سیستم‌های DFM این شرکت می‌توانند روزانه از هدررفت میلیون‌ها فوت مکعب گاز جلوگیری کنند و در تمام نقاط آمریکا و کانادا قابل استفاده هستند.

به نظر می‌رسد آمریکا در حال تبدیل شدن به یک چینِ دیگر در عرصه ارزهای دیجیتال است. در همین ماه گذشته دو شرکت Whinstone US و Northern Bitcoin AG ادغام شدند تا یک فارم ۱۰۰ هکتاری استخراج بیت کوین در ایالت تگزاس راه‌اندازی کنند. «بیت‌مِین» (Bitmain)، غول چینی صنعت استخراج بیت کوین نیز اخیراً یک مزرعه استخراج ۵۰ مگاواتی در تگزاس راه‌اندازی کرده است که از آن به عنوان «بزرگترین فارم استخراج بیت کوین در جهان» یاد می‌کند.

شرکت Layer1 با پشتیبانی گروه «ارز دیجیتال» نیز اخیراً ۵۰ میلیون دلار برای ساخت تراشه‌های استخراج سرمایه‌پذیری کرده است تا از آن در پست‌های برق خود در تگزاس استفاده کند.

یکی از مزیت‌های استخراج بیت کوین در تگزاس، منابع فراوان انرژی و قیمت ارزان برق است. اما این، دلیل اصلیِ ازدحام استخراج‌کنندگان در این ایالت نیست. طبق گفته تعدادی از فعالین صنعت استخراج به بلاک‌کریپتو، عامل اصلی این تراکم «ثبات در قانون‌گذاری» است. لئو ژانگ (Leo Zhang)، مدیر تحقیقات در Iterative Capital می‌گوید:

ماینرهای چینی نیاز به درک عمیقی از فرهنگ سیاسی و اجتماعی محلی دارند و باید یک شبکه اجتماعی اساسی برای راه‌اندازی کسب و کار استخراج داشته باشند. استخراج در چین یک صنعت کثیف است!

با این وجود، در حال حاضر ۷۰ درصد از بازار استخراج ارزهای دیجیتال در چین است و ۵ استخر استخراج بزرگ بیت کوین در این کشور مستقرند.

The post یک فارم استخراج بیت کوین دیگر هم در آمریکا تاسیس می‌شود! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.