رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سه فرد به اتهام اجرای طرح پانزی ۷۲۲ میلیون دلاری دستگیر شدند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مقامات قضایی نیوجرسی اعلام کردند که سه فرد را به اتهام اجرای طرح پانزی ۷۲۲ میلیون دلاری در حوزه ارزهای دیجیتال دستگیر کرده‌اند. به گفته دادگستری آمریکا این افراد طرحی با نام «بیت کلاب نتوورک» ایجاد کردند و توانستند چند صد میلیون دلار کلاهبرداری کنند.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کلاب نتوورک با وعده سود هنگفت با استفاده از سرمایه‌گذاری در استخرهای اشتراکی استخراج توانست سرمایه‌گذاران بسیاری را به دام بیندازد. مشترکانی که در مرکز این طرح هرمی قرار داشتند تمام ۷۲۲ میلیون دلار را برای خود برداشتند و در هیچ استخر استخراجی سرمایه‌گذاری نکردند.

علاوه بر کلاهبرداری، این سه فرد به نشر اطلاعات اشتباه در خصوص سود و به منظور جلب اعتماد سرمایه‌گذاران نیز متهم شدند.

متیو گوچ (Matthew Goettsche)، جوبادیا ویکز (Jobadiah Weeks) و جوزف ابل (Joseph Abel) سه  فردی هستند که در ارتباط با این طرح دستگیر شده‌اند. طبق اعلام دادگستری ایالات‌متحده، گوچ و ویکز با اتهام تبانی و کلاهبرداری و همچنین فروش بدون مجوز اوراق بهادار، ممکن است تا ۲۰ سال در زندان سپری کنند. به گفته دادگستری آمریکا ابل که نقشی کمرنگ‌تر از دو فرد دیگر دارد تنها با اتهام فروش بدون مجوز اوراق بهادار رو به رو است. فروش بدون مجوز اوراق بهادار در آمریکا تا ۵ سال حبس به دنبال دارد.

پیش از این مراجع مختلفی نسبت به اشکال در مدل بیت کلاب هشدار داده بودند. سال ۲۰۱۶ یکی از مراجع معتبر در حوزه بیت کوین با انتشار گزارشی نسبت به سرمایه‌گذاری در این پروژه هشدار داد. در این گزارش از بیت کلاب با عنوان «کلاهبرداری» یاد شده بود؛ با این حال بعدها این کلمه از گزارش حذف شد. اوفیر بیگل (Ofir Beigel) نویسنده گزارش در توضیح اقدام خود می‌نویسد:

پس از جمع‌آوری اطلاعات باید گفت که نمی‌توان [با قاطعیت] تایید کرد که این پروژه کلاهبرداری است. گرچه یک جای کار آنها می‌لنگد. شخصا هیچ گاه در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنم.

این اولین بار نیست که طرح‌های کلاهبرداری با اقدامات قضایی مواجه می‌شوند. پروژه وان کوین (OneCoin)، مشهورترین طرح کلاهبرداری تاریخ نیز اخیرا با اقدام مراجع قضایی رو به رو شد. ماه نوامبر، هیئت منصفه دادگاه نیویورک یک وکیل را به اتهام پول‌شویی مجرم شناختند. این وکیل متهم است که ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌های بنیان‌گذار وان کوین، روجا ایگناتووا (Ruha Ignatova)، مشهور به «ملکه کریپتو» را پاکسازی کرده است.

از محل زندگی ایگناتووا اطلاعاتی در دست نیست. وب‌سایت وان کوین نیز هفته گذشته از دسترس خارج شد. طبق برآوردها وان کوین ۴ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده است.

The post سه فرد به اتهام اجرای طرح پانزی ۷۲۲ میلیون دلاری دستگیر شدند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.