رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ثروتمند مشهور: خرید موز بهتر از خرید بیت کوین است!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در عمر ۱۱ ساله بیت کوین، انتقادها به این ارز کم نبوده است. از وارن بافت، ثروتمند افسانه‌ای گرفته تا جیمی دیمون و حتی دونالد ترامپ همیشه در خصوص این دارایی ابراز بی‌علاقگی‌ کردند و آن را به باد انتقاد گرفتند. حالا نوبت به مارک کوبان (Mark Cuban)، مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس، رسیده است.

به گزارش فوربز، کوبان معتقد است که بیت کوین شانسی برای تبدیل شدن به یک ارز قابل اطمینان را ندارد. به گفته کوبان آینده‌ای را نمی‌توان برای ارز شماره یک ارزهای دیجیتال متصور شد. وی در پاسخ به سوال یکی از نویسندگان فوربز مبنی بر اینکه آینده برای بیت کوین چگونه خواهد بود و آیا این امکان وجود دارد که بیت کوین به ارزی قابل اطمینان تبدیل شود، می‌نویسد:

شانسی برای تحقق این سناریو وجود ندارد. نه بخاطر اینکه از لحاظ فنی ضعیف باشد یا چالش‌های زیادی در سر راه دارد، بلکه به این خاطر که استفاده از آن زیادی دشوار است، به آسانی هک می‌شود، به راحتی از دست می‌رود، درک آن مشکل است و برآورد ارزش آن کار سختی است.

این میلیاردر آمریکایی ضمن اشاره به تعداد زیاد رقبای بیت کوین در حوزه ارزهای دیجیتال می‌گوید:

مردم به راحتی نمی‌توانند بفهمند که چرا بیت کوین بر بقیه چیزها ارجع است.

کوبان چندان هم با حوزه ارزهای دیجیتال غریبه نیست. او در اظهارنظری افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ را «حباب» توصیف کرد. وی حتی در یک عرضه اولیه سکه (ICO) با نام «یونیکوین گولد» (UniKoinGold) نیز شرکت کرده بود. این پروژه با محوریت شرط‌بندی روی بازی‌های ورزشی ایجاد شده بود.

کوبان ماه سپتامبر (شهریور) در پرسش و پاسخی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با خبرگزاری «وایرد» (Wired) شرکت کرد. او در صحبت‌هایش بیت کوین را وسیله‌ای برای «سفته بازی» خواند و آن را در ردیف کارت‌های کلکسیونی بازیکنان بیس‌بال قرار داد. وی ضمن بیان این مسئله که بیت کوین کاربرد چندانی ندارد افزود:

حداقل می‌توانم به کارت بیس‌بالم نگاه کنم و بگم وای این بازیکن مورد علاقه منه [روبرتو کلمنته].

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که نگه‌داری «موز» را به بیت کوین ترجیح می‌دهد چرا که می‌توان آن را خورد!

کوبان در پاسخ به سوالی در خصوص آینده بیت کوین به عنوان یک دارایی قابل اتکا می‌گوید:

بیت کوین چیزی است که می‌توان آن را جمع آوری کرد. اگر آثار هنری و طلا را یک دارایی مالی قابل پایدار در نظر بگیرید، آن وقت بیت کوین هم یک دارایی قابل اتکاست.

پس چرا باشگاه دالاس بیت کوین را می‌پذیرد؟

صحبت‌های مدیر باشگاه دالاس در حالی مطرح می‌شود که این باشگاه بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت می‌پذیرد. ولی چرا؟ چرا با وجود رویکردی تا این حد منفی از جانب مالک این باشگاه، همچنان بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

از آگوست سال جاری میلادی باشگاه دالاس امکان خرید بلیت بازی‌ها و کالاهای تبلیغاتی خود را با استفاده بیت کوین فراهم کرد و دومین باشگاه لیگ ان‌بی‌ای (NBA) بدیل شد که چنین قابلیتی را برای طرفداران و علاقه‌مندان خود مهیا می‌کند. بیت پی (BitPay) مسئولیت پردازش تراکنش‌های بیت کوینی این باشگاه را بر عهده دارد. کوبان در این خصوص می‌گوید:

پذیرش بیت کوین را اولین بار پنج سال پیش آغاز کردیم. آن زمان هیچ کس چیزی نخرید و ما هم آن را حذف کردیم. تصمیم گرفتیم تا دوباره این قابلیت را در اختیار کاربران قرار دهیم چراکه درگاه‌های پرداخت آسان‌تری وجود داشت. اگر مشتری برای خرید با این روش وجود داشته باشد، هم موز قبول می‌کنیم و هم بیت کوین! وظیفه من راحت‌تر کردن تعامل مشتریان با باشگاه است.

بیشتر مشترکان بیت کوین، این ارز را به عنوان یک ذخیره ارزش می‌شناسند. به عقیده آنها، ثبات نه چندان قابل قبول آن، اجازه استفاده از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت برای انجام تراکنش‌ها را نمی‌دهد.

آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، متخصص حوزه ارزهای دیجیتال و از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری مورگان کریک، بیت کوین را یکی از منحصر به فردترین ابزارهای ذخیره ارزش می‌داند. به عقیده وی نبود همبستگی میان بیت کوین و جریان‌های بازار سنتی دلیل اصلی این مسئله است. او ماه آگوست در مصاحبه‌ای با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی که ماه آگوست انجام شد، گفت:

موسسات [مالی] دهه‌هاست که به دنبال دارایی‌ای می‌گردند که همبستگی ندارد تا به این وسیله بتوانند تنوع سبد سرمایه‌گذاری خود را بالا ببرند. یک سال می‌شود که به عالم و آدم می‌گوییم بیت کوین یک دارایی منحصر به فرد است که با جریان‌های معمول بازار همبستگی ندارد.

وارن بافت، از افسانه‌های حوزه سرمایه‌گذاری، در صحبت‌هایش بیت کوین را «مرگ موش به توان» دو خواند. در صحبت‌هایی دیگر نیز عنوان کرده بود بیت کوین «توهمی» بیش نیست!  

The post ثروتمند مشهور: خرید موز بهتر از خرید بیت کوین است! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.