رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ایلان ماسک بالاخره نظر خود درباره بیت کوین را اعلام کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ایلان ماسک (Elon Musk)، کارآفرین افسانه‌ای و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، پس از تعداد زیادی از توییت‌های رمزی در مورد بیت کوین، بالاخره در پادکستی که در بیستم ژانویه (۳۰ دی) منتشر شد، موضع خود را درباره ارزهای دیجیتال بیان کرد. ماسک با اشاره به اینکه بیت کوین زیاد برایش مهم نیست، بیشتر بر استفاده از بیت کوین در مسائل غیرقانونی تمرکز کرد.

به گزارش کوین تلگراف، این میلیاردر معروف اخیراً به خاطر توییت‌های کوتاه و مرموزی که در مورد ارزهای دیجیتال نوشته بود در کانون توجه‌ها قرار داشت. او در توییتی که در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) منتشر کرد، نوشت: بیت کوین کلمه امن من نیست.

ماسک در آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) هم در توییت مرموز دیگری نوشته بود: ارز دیجیتال کلمه امن من است.

اما با توجه به توییت‌های قبلی که در آن‌ها متعهد شده بود «قیمت تسلا را در ۴۲۰ دلار نگه دارد»، این توییت‌ها بیشتر به عنوان شوخی در نظر گرفته می‌شدند. تاریخچه فعالیت‌های اولیه ماسک عمیقاً با بازارهای مالی پیوند خورده است.

در سال ۱۹۹۹، ایلان ماسک X.com را تاسیس کرد که یک بانک آنلاین بود و بعدها به دنبال ادغام‌های متوالی به پی‌پل تبدیل شد. او در این پادکست با اشاره به این شرکت، گفت:

اگر برنامه‌ای که برای پی‌پال داشتم، در این شرکت اجرا می‌شد، احتمالاً حالا باارزش‌ترین شرکت جهان بود.

مصاحبه‌کنندگان سوالی در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال و شباهت معنوی آن‌ها با X.com از ماسک پرسیدند. ماسک در پاسخ گفت اهمیتی به بیت کوین نمی‌دهد.

او با اشاره به اینکه وایت پیپیری که ساتوشی ناکاموتو نوشته بسیار هوشمندانه است، گفت موضع وی درباره ارزهای دیجیتال، کاربران این ارزها را عصبانی خواهد کرد. او در ادامه افزود:

در هر کشور قوانین تعریف‌شده‌ای وجود دارد، اما تراکنش‌هایی وجود دارند که در محدوده این قوانین نیستند (اما باید انجام شوند)، و معمولاً از پول نقد برای انجام این تراکنش‌ها استفاده می‌شود. اما برای اینکه بتوان یک تراکنش غیرقانونی انجام داد، باید تراکنش قانونی هم انجام شود و در واقع به یک پل بین تراکنش‌های قانونی و غیرقانونی نیاز است و اینجا همانجاییست که ارزهای دیجیتال وارد بازی می‌شوند.

ماسک اشاره کرد که استفاده از پول نقد به صورت فزاینده‌ای در حال سخت‌تر شدن است. اما هرگونه راه‌حل جایگزینی باید هم برای مصارف قانونی و هم مصارف غیرقانونی قابل استفاده باشد.

حتی اگر او کاملاً موافق ارزهای دیجیتال نباشد، ماسک هدف مشخصی را برای ارزهای دیجیتال می‌بیند:

باید پلی بین معاملات قانونی و غیرقاونی وجود داشته باشد. و این همانجاییست که ارزهای دیجیتال می‌توانند جایگزین موثری برای پول نقد باشند. اما من این ارزها را در جایگاه اصلی به عنوان پول نمی‌بینم.

علی‌رغم تاثیر ضمنی منفی که صحبت‌های ماسک بر ارزهای دیجیتال دارد، او می‌گوید نمی‌خواهد در مورد این ارزها قضاوت کند. از نظر ماسک، حکومت‌ها در بعضی موارد در مسائل قانونی بیش از حد سخت‌گیری می‌کنند:

فکر می‌کنم موارد غیرقانونی بسیاری وجود دارند که نباید غیرقانونی باشند. دولت‌ها بعضاً قوانین بسیار زیادی در مورد برخی مسائل دارند. نباید تمام مسائل غیرقانونی تلقی شوند.

ماسک مخالف ارزهای دیجیتال نیست، اما آن‌ها را تماماً تایید نمی‌کند. در بخش ابتدایی مصاحبه او با اشاره به اینکه «بانک‌ها در دردسر هستند»، به رقبای دیگری مانند «استرایپ» (Stripe) اشاره کرد. استرایپ یک شرکت فعال در حوزه فین‌تک است که امکان دریافت پول در بستر اینترنت را در ۲۵ کشور دنیا فراهم می‌کند.

The post ایلان ماسک بالاخره نظر خود درباره بیت کوین را اعلام کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.