رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

عایق الومری و پشم سنگ چه تفاوت هایی هم دارند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


atiii02

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

47982-%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82%20%D8%A7%


تفاوت اصلی عایق الاستومری و الیافی مثل پشم سنگ در ترکیبات بنیادی آن ها می‌باشد. ساختار عایق الاستومری به این صورت است که سلول های بسته شده ای دارد که هر سلول انفرادی از گاز پر شده است. یک ویژگی برتر عایق الاستومری نسبت به پشم سنگ این است که از انعطاف پذیری زیادی برخوردار است به همین دلیل زمان نصب آن کمتر است و راحت تر هم نصب می‌شود.


محصولاتی که از پشم های معدنی به وجود می‌آیند مثل پشم سنگ یک سری فیبرهای معدنی هستند که از الیاف های خاردار تشکیل شده اند و فضاهای هوایی متصلی را ایجاد می‌کنند. این محصولات فیبر معدنی معمولاً برای محیط هایی که از دمای ایده آلی برخوردار هستند و نفوذ رطوبت در آن ها مهم نباشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.


اگر بخواهیم از نظر عایق بندی پشم سنگ و عایق الاستومری پافلکس را مقایسه کنیم باید بگوییم هر دو از نظر عایق بندی عالی هستند اما عوامل تأثیر گذار دیگری هم برای انتخاب آن ها وجود دارد. یکی از این عوامل مهم حفظ یکپارچگی سیستم عایق بندی و مشکلاتی که خراب شدن آن به وجود می‌آورد می‌باشد. هم چنین توانایی فشرده شدن عایق برای حفظ ویژگی های حرارتی در یک مدت طولانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برای انتخاب عایق مناسب ضخامت مورد نظراست. به همین دلیل عایق الاستومری در ضخامت های متفاوتی بین 6 تا 50 میلیمتر تولید می‌شود که باعث شده از محبوبیت بیشتری بین مشتریان برخوردار باشد.





تفاوت های اصلی عایق الاستومری با پشم سنگ


- بهترین گزینه برای جلوگیری از تلف شدن انرژی عایق الاستومری است چون در برابر رطوبت و فشرده سازی ازمقاومت بالاتری نسبت به پشم سنگ برخوردار است.


- عایق الاستومری بعد از نصب شدن به هیچ پوششی نیاز ندارد ولی عایق پشم سنگ بعد از نصب باید توسط موادی مثل مل و لاستیک پوشانده شود.


- عایق الاستومری نسبت به پشم سنگ عمر مفید طولانی تری دارد.


- در صورتی که عایق الاستومری جلوی نور خورشید قرار بگیرد باید به وسیله ی ورق آلومینیومی پوشانده شود تا اشعه ی UV روی آن تاثیرات مخرب نگذارد.


- محدوده دمای عایق الاستومری پافلکس می‌تواند بین 200- تا 105+ سانتی گراد باشد اما محدوده ی دمای عایق پشم سنگ بین 20 تا 700 درجه سانتی گراد است.












مقاومت در برابر رطوبت


وقتی صحبت از عایق کاری می‌شود یکی از عوامل مهم که در تصمیم گیری تأثیر گذار است میزان مقاومت عایق در برابر رطوبت است. عایق پشم سنگ اگر به وسیله ی موادی که پیش تر گفته شد پوشانده نشود مقاومت زیادی در برابر رطوبت و انتقال بخارنخواهد داشت اما عایق الاستومری برای مقاومت در برابر رطوبت به هیچ گونه پوششی نیاز ندارد. اگر پوشش عایق پشم سنگ پاره، متورم یا خراب شود مقاومت آن در برابر رطوبت به طرز چشمگیری پایین می‌آید جوریکه ممکن است باعث از بین رفتن سیستم عایق کاری شود و محل مناسبی برای رشد قارچ ها به وجود آید.





عایق های گرم و سرد


همانطور که گفتیم یکی از تفاوت های مهم عایق الاستومری و عایق پشم سنگ در محدوده ی دمایی آن هاست که باعث شده هر کدام در مکان های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند.


عایق گرم به عایق هایی می‌گویند که در محیطی که دمای آن بالاتر از دمای اتاق است استفاده می‌شوند. از این عایق ها برای ساختمان ها و سقف استفاده می‌کنند.


عایق سرد به عایق هایی گفته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و بخار دارند و از آن ها در مکان هایی مثل سردخانه ها، یخچال ها، خنک کننده ها و ... استفاده می‌شود. عایق الاستومری علاوه بر مکان های سرد در جاهایی مثل خطوط گرمایش مثل موتورخانه نیز کاربرد دارد.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.