رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

قیمت بیت کوین به زیر ۹,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا فعلا نباید نگران بود؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ارزش بیت کوین در روز گذشته شاهد کاهش ۴ درصدی در قیمت بود. قیمت بیت کوین سطح ۹,۰۰۰ دلاری خود را از دست داده و در حال تکمیل پولبک (بازگشت قیمت) خود به سطح ۸,۸۳۵ دلاری است. هم اکنون قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح ۸,۷۴۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، این ریزش ناگهانی قیمت پس از صعود آن تا ۹،۱۸۸ دلار اتفاق افتاد. این سطح اندکی بالاتر از هدف اصلی ۹،۱۵۰ دلار است که بسیاری از معامله‌گران آن را پیش بینی کرده و به این سطح چشم دوخته بودند.

نوسانات قیمت‌ ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشتهنوسانات قیمت‌ ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته

اغلب معامله‌گران بازگشت قیمت را از یکی از دو سطح ۹،۱۵۰ یا ۹،۳۰۰ دلار پیش‌بینی کرده بودند. در زمان نگارش این نوشته، نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که قیمت در بالای میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰ روزه‌ی (MA ۲۰) اندیکاتور باندهای بولینگر (Bollinger Band) در ۸,۸۵۸ دلار نگه داشته شده است.

نمودار قیمت بیت کوین به تتر در تایم فریم روزانهنمودار قیمت بیت کوین به تتر در تایم فریم روزانه

با توجه به اینکه سطح ۸,۹۰۰ دلاری در قیمت مجدداً پس گرفته نشده است، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۸,۶۹۵ دلار وجود دارد. قیمت در وضعیت فعلی بسیار نزدیک به این سطح شناور است. در زیر این سطح حمایت بعدی ۸,۴۰۰ دلار خواهد بود که میانگین متحرک ساده‌ی ۱۲۸ روزه (MA ۱۲۸ – خط مشکی در تصویر) در این ناحیه قرار گرفته است. این سطح به تعدد توسط قیمت دیده شده است که برعکس تصور عمومی همین موضوع از اعتبار و قدرت این حمایت می‌کاهد.

تحلیلگر مشهور مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe) اشاره می‌کند که پس از بازگشت قیمت از ۹,۱۵۰ دلار، می‌توانیم منتظر ریزش آن تا حمایت میانگین متحرک ساده‌ی ۲۱ هفته (MA ۲۱ – خط نارنجی در تصویر) در ۸,۶۷۶ دلار باشیم.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگینمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

سطح ۸,۶۷۶ دلار بسیار مهم است. با شکست این حمایت نتیجه‌ی احتمالی اولیه، مومنتوم در جهت نزولی و دیده شدن دوباره‌ی سطح حمایتی ۸,۲۰۰ دلار خواهد بود. با این حال این تحلیلگر تأکید می‌کند که از منظر کلان و در بلند مدت، ساختار بازار بیت کوین الهام بخش است و این نگرانی‌های کوتاه مدت گذرا خواهند بود. او توضیح می دهد:

بازار در هفته‌های اول سال جاری میلادی شاهد رالی صعودی بزرگی بوده است، اصلاحات قیمتی تنها برای سلامت بازار و پایداری ادامه‌ی روند صعودی مفید خواهند بود.

در تایم‌فریم‌های کوتاه مدت، نگه داشته شدن قیمت بین میانگین متحرک ساده‌ی ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) و حمایت ۸,۹۰۰ دلار حیاتی است، در غیر این صورت احتمال ریزش قیمت تا ۸,۴۰۰ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

در تایم فریم هفتگی، در زیر میانگین متحرک ساده‌ی ۲۱ هفته (MA ۲۱ – خط نارنجی در تصویر) که در ۸,۶۷۶ دلار واقع است، بسته شود، باید نگران بود چراکه این سطح توسط بسیاری از معامله‌گران در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر بیت کوین هنوز در بالای حمایت ۸،۴۰۰ دلاری قرار دارد. بنابراین وقوع یک مرحله‌ی کوتاه ثبات در قیمت که منجر به رشد دوباره‌ی آن تا مقاومت ۹،۱۵۰ دلاری شود، احتمال بیشتری از کاهش قیمت به زیر این حمایت کلیدی دارد.

نمودار قیمت بیت کوین در بیست و چهار ساعت گذشتهنمودار تغییرات قیمت بیت کوین در بیست و چهار ساعت گذشته

با نزول قیمت بیت کوین، قیمت اکثریت ارزهای دیجیتال کاهش ۵ الی ۱۰ درصدی را شاهد هستند. برای مثال بیت کوین کش، لایت کوین، بایننس کوین و ترون هر کدام به ترتیب ۷.۲، ۷.۱، ۸ و ۷.۴ درصد افت قیمت داشته‌اند. ارزش کل بازار نیز معادل ۲۵۶.۶ میلیارد دلار و نرخ تسلط و غلبه‌ی بیت کوین ۶۳.۳٪ است.

The post قیمت بیت کوین به زیر ۹,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا فعلا نباید نگران بود؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.