رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کاهش حوادث تعمیر و نگهداری آسانسور

امتیاز دادن به این موضوع:


yasaman25

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

05.png
با توجه به نوع، میزان و نحوه استفاده، تمامی وسایل مکانیکی به سرویس و نگهداری نیاز پیدا می‌کنند. آسانسور نیز برای داشتن کارکردی درست به تعمیر و نگهداری آسانسور آن هم بصورت ماهانه احتیاج دارد. در هر سرویس ماهانه، سرویسکار اجزا و قطعات مختلف آسانسور را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شود و در صورت نیاز نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات اقدام کند. این امر از برخی خرابی‌های جدی آسانسور جلوگیری خواهد کرد، زیرا نقص در عملکرد بخش کوچکی از آسانسور در برخی از موارد، خرابی‌های بزرگ و جبران ناپذیری را بوجود می‌آورد که گاهی منجر به حادثه نیز می‌گردد.


البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که تنها داشتن یک سرویسکار ماهیانه به منظور تعمیر و نگهداری آسانسور، برای اطمینان از عدم وقوع حادثه کافی نیست. زیرا در این میان افراد سودجویی وجود دارند که در ازای تعمیر و نگهداری آسانسور مبالغی را دریافت می‌کنند بدون آنکه آسانسور شما را بررسی نمایند. این افراد در برخی موارد برای جلوگیری از خرابی، سیستم ایمنی آسانسور شما را پل می‌کنند که بسیار خطرناک است.


در واقع اکثر این افراد از مهارت لازم برخوردار نیستند و تنها یک شماره تلفن از آن‌ها در دسترس شما است که در زمان بروز حادثه کسی جوابگوی آن نخواهد بود. در نتیجه بهتر است از سرویسکاران مجاز برای
تعمیر و نگهداری آسانسور مناسب استفاده کنید. این افراد که به استخدام شرکتی معتبر درآمده‌اند در صورت بروز مشکل موظف هستند تا تمامی مشکلات شما را رفع کنند.


پیامدهای استفاده نکردن از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور
آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تنها در زمان نیاز، آسانسور خود را تعمیر می‌کنید و تصور می کنید پرداخت نکردن حق سرویس بصورت ماهیانه کار به‌صرفه‌ای است؟ برای اینگونه افراد باید بگوییم که اگرچه استفاده نکردن از خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور ظاهرا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ماهانه ساختمان می‌گردد اما باید بدانید که در صورت خرابی آسانسور و نیاز به تعمیر آن، باید هزینه‌ای بیشتر از چندین ماه سرویس را برای عیب‌یابی به سرویسکار پرداخت کنید، زیرا به دلیل خرابی‌های پی‌درپی، امکان آسیب‌دیدگی‌های ناگهانی و طولانی در آسانسور وجود دارد. قطعا هیچ‌کسی نمی‌خواهد که یک روز در آسانسور گیر بیفتد و غافلگیر شود، بنابراین سرویس ماهیانه با هزینه‌ای کم می‌تواند بروز اینگونه مشکلات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.


خرابی آسانسور به دلیل عدم تعمیر و نگهداری آسانسور
عدم سرویس مرتب آسانسور می‌تواند باعث خرابی این وسیله مکانیکی پرمصرف گردد. گاهی اوقات با صرف وقت و هزینه‌ای بسیار کم می‌توان نقص در یک قسمت کوچک از آسانسور را برطرف کرد که این موضوع تنها با بررسی ماهیانه امکان‌پذیر است.


در غیر این صورت نقص یک قسمت کوچک خرابی‌هایی را در قسمت‌های اساسی آسانسور باعث می‌شود که برای رفع آن باید هزینه‌ای چند برابر را متحمل شد. در واقع عدم سرویس آسانسور بصورت دوره‌ای و منظم باعث خرابی قطعات اساسی شده و معمولا هزینه‌ای که برای تعمیر و جایگزینی این قطعات صرف می‌شود بیشتر از هزینه سرویس دوره‌ای خواهد بود.
دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسورها را بدانید.


سرویسکار آسانسور
سرویسکار آسانسور شخصی است که می‌تواند سلامت آسانسور شما را در صورت داشتن تجربه و دانش کافی، تضمین کند. بدین منظور بهتر است از سرویسکاران غیرشرکتی استفاده نکنید. خوشبختانه شرکت‌های معتبر بسیاری به منظور تعمیر و نگهداری آسانسور آماده عقد قرارداد با شما هستند. در آخر توصیه ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد با شرکت‌ها قرارداد ببندید و از تماس با افراد متفرقه در این زمینه جدا خودداری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید با قراردادی قانونی از خود حمایت کنید.


منبع:
نگهداری آسانسور
  • پسند 2
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

ارسال‌های محبوب

yasaman25

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.