رفتن به مطلب

موتورهای گیربکس و گیرلس آسانسور (بخش اول)

امتیاز دادن به این موضوع:


yasaman25

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

1-300x252.jpg
امروزه آسانسورها در بسیاری از ساختمان‎ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت و با استفاده از آنها جابجایی در بین طبقات برای افرادی که در ساختمان‎هایی با چند طبقه در حال زندگی هستند بسیار آسان شده است.

در کشورمان انواع مختلفی آسانسور با استفاده از تکنولوژی‎های متفاوتی توسط شرکت‎های مختلفی طراحی و راه‎اندازی می‎شود. این شرکت‎ها علاوه بر نصب و راه‎اندازی این نوع سرویس‎ها خدمات تعمیر آسانسور غرب تهران و سرویس آسانسور تهران را با استفاده از سرویس‎کار آسانسور که از تجربه و تخصص فنی مناسبی برخوردار هستند نیز ارائه می‎کنند.

در صورتیکه بخواهیم به تاریخچه این فناوری و تغییراتی و پیشرفت‎هایی که در طی سالهای متمادی در این صنعت رخ داده است بپردازیم می‎توان دید که آسانسورهایی که از تکنولوژی گیرلس یا همان ام آر ال بهره می‎بردند در اواخر قرن گذشته یعنی اوخر سال 1998 وارد بازار جهانی شده است.

بسیاری از شرکت‎ها به نصب و راه‎اندازی این نوع آسانسورها مشغول بودند و در کنار این کار
خدمات سرویس آسانسور تهران و تعمیر آسانسور غرب تهران را از طریق استفاده از سرویس‎کار آسانسور که از تجربه کافی برای انجام این نوع کارها برخوردار بود ارائه می‎کردند.

این نوع آسانسورها که از فناوری گیرلس استفاده می‎کردند توسط شرکت شیندلر به بازار جهانی معرفی شده بود که مورد استقبال بسیاری از شرکت‎های فعال در این زمینه قرار گرفت و بسیاری از آنها در فعالیت‎های خود از این نوع آسانسور استفاده می‎کردند.

این شرکت‎ها در تعمیر و نگهداری آسانسور و ارائه سرویس آسانسور تهران نیز فعالیت داشتند و با استفاده از سرویس‎کار آسانسور حرفه‎ای به رفع مشکلات پیش آمده در این زمینه می‎پرداختند.

تعمیر آسانسور غرب تهران یکی از مهمترین خدماتی بود که توسط این شرکت‎ها بعد از نصب آسانسور به مشتریان ارائه می‎شد. از آسانسورهای گیرلس بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‎شده است.

بعد گذشت سالها از ارائه این نوع آسانسور به بازار به تعدادی محدود و با هزینه‎ای تقریبا دوبرابر این نوع آسانسور وارد ایران شد و برخی از شرکت‎های فعال در صنعت آسانسور به نصب این نوع آسانسور مشغول شدند و بعد از نصب آن
خدماتی در خصوص تعمیر آسانسور غرب تهران و سرویس آسانسور تهران به مشتریان ارائه می‎کردند.

موتورهایی که با استفاده از نیروی کششی و با برق کار می‎کنند به نوع کلی تقسیم می‎شوند که در بازار ایران نیز از آنها استفاده می‎شود. یکی از این نوع موتورهای گیربکس می‎باشند که در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با این نوع موتورها که در بسیاری از آسانسورهای نصب شده در کشورمان توسط شرکت‎های فعال در این زمینه بکار رفته استخواهیم پرداخت.

گیربکس را می‎توان ماشینی دانست که برای انتقال نیروی مکانیکی از یک مولد توان به یک مصرف کننده و همچنین برآورده کردن گشتاور مورد نیاز و سرعت دورانی مورد نیاز مصرف کننده به کار گرفته می‎شود.
چرا آسانسورها به تعمیر و بازسازی نیاز دارند؟

از این مکانیزم در بسیاری از موترهای آسانسوری که در کشورمان راه‎اندازی شده است استفاده شده است و شرکت‎های بسیاری این نوع موتور را برای بکار گیری آسانسور در ساختمان‎های چند طبقه پیشنهاد می‎کنند.

گیربکس را در واقع می‎توان وسیله‎ای دانست که در بین منبع نیرو و مصرف کننده قرار خواهد گرفت و وظیفه انتقال نیروی مکانیکی بین منبع نیرو و مصرف کننده را دارد. با استفاده از این نوع فناوری می‎توان میان منبع نیرو و مصرف کننده نیرو یک تعادل را برقرار کرد. برای
کاهش حوادث با تعمیر و نگهداری آسانسور حتما مطلب آن را مطالعه کنید.

موتورهای گیربکسی فراوانی در بازار وجود دارد که از هرکدام از آنها در زمینه‎های مختلفی می‎توان استفاده کرد و از قدرت ایجاد شده توسط آنها در فعالیت‎های مختلف استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از مدل‎های موتورهای گیربکس‎دار که در بازار کشورمان وجود دارند و می‎توان به آنها دسترسی داشت خواهیم پرداخت.

 
  • موتور ac تک سرعته
  • موتور ac دو سرعته
  • موتور ac با ولتاژ متغییر و فرکانس متغییر
  • پسند 2
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

ارسال‌های محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.