رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

نتایج تحقیقات بایننس: قیمت بیت کوین با بازار سهام همبستگی دارد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در گزارشی جدید، «بایننس ریسرچ» (Binance Research)، که بازوی تحقیقاتی صرافی بایننس است، متوجه همبستگی نسبی بین بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ شده است، اما بیت کوین در همین مدت با طلا همبستگی نداشته است.

به گزارش کوین‌ تلگراف، بیت کوین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد افت داشته، اما باز هم نسبت به شاخص S&P500 که افت ۱۹ درصدی را تجربه کرده، عملکرد بهتری از خود نشان داده است. براساس این گزارش، میزان این همبستگی، بالا و حدود ۰٫۵۷ است. این همبستگی در الگوهای مشابه در بازده معاملات روزانه نیز قابل مشاهده است.

همبستگی، مقداری عددی از ۱۰۰ درصد تا ۱۰۰- درصد است که با استفاده از گزارش‌های آماری محاسبه می‌شود و میزان وابستگی دو دارایی را نسبت به یکدیگر نشان می‌دهد. مثلا، یک همبستگی ۵۰ درصدی بین دو دارایی، نشان‌دهنده این است که زمانی که بازده یک دارایی درحال بالا رفتن است، در ۵۰ درصد از همان بازه زمانی، دارایی دیگر نیز افزایش قیمت داشته است. یک همبستگی ۷۰- درصد به این معنی است که از لحاظ آماری، ۷۰ درصد از زمان‌هایی که یکی از دارایی‌ها در حال افزایش بوده، دیگری در حال کاهش بوده است.

همزمان با سقوط تمام بازارهای مالی، طلا و اوراق قرضه‌ی بلندمدت هیچ همبستگی با سایر بازارها نشان ندادند؛ چرا که به ترتیب ۸ و ۲۳ درصد افزایش داشتند.

خبر خوب برای هودلرهای بیت کوین این است که تحلیل‌گرانِ بایننس ریسرچ گزارش خود را با بیان این مطلب به پایان رسانده‌اند:

هر چند که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، بیت کوین همبستگی مثبت و قابل‌توجهی با بازار سهام ایالات متحده نشان داد، اما بسیار بعید است که این همبستگی بالا، در میان‌مدت و بلندمدت نیز ادامه داشته باشد.

«دن مورهد» (Dan Morehead)، مدیرعامل «پنترا کپیتال» (Pantera Capital) نیز پیش از این به سرمایه‌گذاران گفته بود که همبستگی تاریخی بیت کوین با بازار سهام فقط برای چند ماه اول سال ادامه دارد.

همبستگی بیت کوین و اتریوم نیز رکورد ۹۳ درصد را ثبت کرده است. فقط تعداد کمی از ارزهای دیجیتال بزرگ برخلاف این روند حرکت کرده‌اند که از این ارزها می‌توان به چین‌ لینک و تزوس اشاره کرد. این اتفاق دستاوردی مثبت برای این ارزها محسوب می‌شود، دستاوردی که عمدتاً به دلیل پیشرفت‌های خاص در این پروژه‌هاست.

این گزارش به بررسی همبستگی بیت کوین با سایر دارایی‌ها می‌پردازد. طرفداران بیت کوین از دیدن همبستگی بیت کوین با بازارهای سنتی در طول بحران اخیر ناامید شده‌اند، اگرچه اخیراً علائمی وجود داشته که نشان می‌دهد بیت کوین در حال طی مسیر مستقل‌تری است.

از آنجا که بیشتر آلت ‌کوین‌ها با بیت کوین همبستگی دارند و بیت کوین نیز با بازارهای سنتی همبستگی دارد، می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر آلت کوین‌ها به طور غیرمستقیم با دارایی‌های سنتی دارای همبستگی‌ هستند.

در سه‌ماهه ابتدایی سال و پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، شاخص CMC200، که معیاری برای ارزیابی وضعیت صنعت ارزهای دیجیتال است، علائم حمایتیِ قدرتمندی را نشان داده بود. سود ثبت شده در ماه ژانویه (دی ۹۸) که تا ۳۰ درصد رسیده بود، با روند نزولی تدریجی در ماه فوریه (بهمن)، تقلیل یافت و سپس سقوط شدید قیمت در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) باعث شد این شاخص نسبت به بالاترین میزان خود در در سال ۲۰۲۰، حدود ۴۶ درصد افت داشته باشد.

بلافاصله پس از این سقوط، شاخص تثبیت شد و سپس روند بازیابی خود را شروع کرد که تا امروز نیز ادامه داشته و تقریبا ۳۰ درصد افزایش یافت است.

The post نتایج تحقیقات بایننس: قیمت بیت کوین با بازار سهام همبستگی دارد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.