رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

جان مک‌آفی: بیت کوین بی‌ارزش است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مردی که پیش‌بینی کرده بود قیمت بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۰ به ۱ میلیون دلار برسد، حالا می‌گوید این ارز دیجیتال به کلی بی‌ارزش است.

به گزارش یوتودی، جان مک‌آفی (John McAfee)، بنیان‌گذارِ جنجالی آنتی‌ ویروس معروف مک‌آفی با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در توییتر، معتقد است که محبوبیت وی ربطی به بیت کوین ندارد.

این شخصِ برجسته در عرصه‌ی ارز دیجیتال، بدون هیچ واهمه‌ای، در پاسخ به كاربری كه ادعا داشت مردم فقط به خاطر بیت کوین است که به شخصیت وی علاقه‌مند هستند، این ارز دیجیتالِ پیشتاز را «بی‌ارزش» خواند. او در پاسخ به توییتی که نوشته بود «فکر می‌کنم مردم فقط به خاطر بیت کوین تو را دنبال می‌کنند» نوشت:

متوجه نمی‌شوم.

بیت کوین بی‌ارزش است.

مک‌آفی بعد از پیش‌بینی این‌ که قیمت بیت کوین تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۱ دی‌ماه ۹۹) می‌تواند به ۱ میلیون دلار برسد، در مطبوعات به شدت مطرح شد. وی گفت اگر پیش‌بینی او محقق نشود، در تلویزیون ملی کار عجیبی انجام می‌دهد.

او اولین هدف‌گذاری‌اش در خصوص قیمت بیت کوین را در جولای ۲۰۱۷ (تیرماه ۹۶) در توییتر منتشر کرد و از قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلاری آن تا پایان سال ۲۰۲۰ حرف زد. سپس پنج ماه بعد، درست زمانی که کل صنعت ارز دیجیتال در روندی به‌شدت صعودی قرار داشت، پیش‌بینی‌اش را دو برابر و هفت رقمی کرد. مک‌آفی در توییت خود نوشته بود:

زمانی که من تا پایان سال ۲۰۲۰ بیت کوین را ۵۰۰٬۰۰۰ دلار پیش بینی کردم، مدلی که در تحلیلم از آن استفاده کرده بودم، قیمت ۵٬۰۰۰ دلار را در اواخر سال ۲۰۱۷ برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کرد. بیت کوین خیلی سریع‌تر از فرضیات مدل من سرعت گرفته است. من اکنون تا اواخر سال ۲۰۲۰ قیمت ۱ میلیون دلار را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنم. همچنان اعلام می‌کنم که اگر اشتباه کرده باشم ……

با این‌که مک‌آفی هفتاد و چند ساله در دسامبر ۲۰۱۹ (دی ماه ۹۸) تأیید کرد که همچنان پای پیش‌بینی خود ایستاده است، همین چند وقت پیش در چرخشی ۱۸۰ درجه و با پشت کردن به بیت کوین، نسبت به اظهاراتش بیان داشت که پیش‌بینی یک میلیون دلاری وی صرفاً یک آزمایش هوش برای مخاطبان بوده و نه چیزی بیش از آن.

حتی اگر نظر مک‌آفی نسبت به بیت کوین تغییر کرده باشد، توییتر او مطالب زیادی برای سرگرم نگه داشتن طرفدارانش دارد.

همین اواخر، این فرد جنجالی درگیر کم‌ اهمیت جلوه دادن بیماری همه‌گیر کرونا بوده است. او مدعی شده که این «ویروس چینی» نمی‌تواند افراد سیاه‌پوست را تحت تأثیر قرار دهد. (که البته توییتر این توییت اخیر را به دلیل ترویج اطلاعات غلط حذف کرد.)

علاوه بر این، او بعد از رها کردن بیت کوین، درگیر تبلیغ سایر ارزهای دیجیتال، از جمله مونرو، اتریوم و استیبل کوین DAI شده است و به افراد پیشنهاد می‌کند که این ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.

او به‌تازگی در توییتی نوشت:

[این ارزهای دیجیتال] در بین ده‌ها هزار نفر از ما که دیگر از بانک‌ها، کارت‌های اعتباری یا پول نقد استفاده نمی‌کنیم، به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. چیزی وجود ندارد که آن را بخواهید و نتوانید از طریق DAI، مونرو یا اتریوم تهیه کنید. مبلغ خانه، ماشین، رزرو هتل، مسافرت هوایی، غذا و غیره، همگی با استفاده از ارز دیجیتال قابل پرداخت خواهد بود.

The post جان مک‌آفی: بیت کوین بی‌ارزش است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.