رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

راه‌اندازی پروتکل استخراج Stratum V2 در فریمور جدید استخر اسلاش پول

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

استخر اسلاش پول سرانجام اولین نسخه اصلی از Stratum V2 را پس از انتشار مشخصات آن در نوامبر سال گذشته، عرضه کرد. ماینرها هم‌اکنون قادر خواهند بود تا با دانلود فریمورِ اتوتیونینگِ برینز او اس (Braiins OS) یا +Braiins OS و اجرای آن بر روی دستگاه‌های استخراج خود، به اسلاش پول در گسترش پذیرش این نوآوری کمک کنند.

استخراج بیت کوین طی ۱۰ سال اخیر شاهد تغییر و تحولات عمده‌ای بوده که استخر اسلاش پول نیز در تمامی آن‌ها حضور داشته است. این استخر که در شهر پراگ از جمهوری چک واقع شده، همواره با تکامل صنعت ماینینگ به برخی فعالیت‌های جانبی نیز مشغول بوده است تا به عنوان نیروی اصلی در برخی بروزرسانی‌های کلیدی ایفای نقش کرده باشد.

یکی از این بروزرسانی‌ها، نسخه دوم استراتوم (Stratum V2) است که جایگزینی برای نسخه اول پروتکل استخراج استراتوم (Stratum V1) به حساب می‌آید. چرا که گذشت بیش از هشت سال از زمان ساخت نسخه اول این پروتکل در سال ۲۰۱۲، سبب از رده خارج شدن آن شده است.

● نسخه دوم استراتوم با افزایش بهره‌وری موجب کاهش اندازه و فرکانس انتقال اطلاعات می‌شود که به کاهش هزینه‌های زیرساختی استخرها کمک می‌کند و راه‌اندازی عملیات ماینینگ را در نقاطی که سرعت اینترنت پایینی دارند، امکان‌پذیر می‌کند.

● همچنین این پروتکل با استفاده از رمزنگاری، از حملات مرد میانی جلوگیری کرده و اجازه دزدی هش‌ریت توسط هکرها را نمی‌دهد. قابلیت غیرمتمرکز جدید تعبیه شده در این پروتکل که در واقع از BetterHash مت کارلو الهام گرفته، به ماینرها اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را خودشان انتخاب کنند.

پذیرش نسخه دوم استراتوم

انتشار مشخصات این پروتکل در اواخر سال ۲۰۱۹، شور و هیجان خاصی به وجود آورد. با این حال پذیرش این پروتکل هنوز به صورت گسترده رخ نداده، چرا که هنوز پیش از پیاده‌سازی این پروتکل در مقیاس انبوه، نیازمند برخی تغییرات جزئی بود.

اما هم‌اکنون تمامی این مسائل حل شده است. برینز (Braiins)، شرکت مادرِ استخر اسلاش پوش، اخیرا محصول جدیدی معرفی کرده که پیاده‌سازی کاملی از نسخه دوم استراتوم بوده و به همراه کارکرد اتوتیونینگ عرضه شده که به شدت مورد علاقه کاربران است. این محصول در واقع فریمور دستگاه‌های ای‌سیک تحت عنوان برینز او اس (Braiins OS) است که اولین بار با نام ای‌سیک بوست در سال ۲۰۱۸ و به صورت کاملا متن‌باز، بر روی بسیاری از دستگاه‌ها پیاده شد.

راه‌اندازی پروتکل استخراج Stratum V2 در فریمور جدید استخر اسلاش پول

مهمتر از این بروزرسانی شامل نسخه‌ای تماما جدید از برینز او اس خواهد بود که با نام برینز او اس پلاس شناخته می‌شود. این نسخه نیز همانند قبلی به صورت متن باز بوده و شامل پیاده‌سازی کاملی از نسخه دوم استراتوم خواهد بود. تفاوت کلیدی این نسخه با قبلی، در الگوریتم‌های اختصاصی برای اتوتیونینگ ای‌سیک است که به ماینرها کمک می‌کند تا سودآوری بیشتری را از دستگاه‌هایشان داشته باشند.

نگاهی به اتوتیونینگ

طی یک تا دو سال اخیر محبوبیت اتوتیونینگ به شدت افزایش یافته، چرا که عملکرد دستگاه‌های استخراج را به وسیله برخی ترفندهای نرم‌افزاری می‌توان به طرز قابل توجهی بهبود بخشید. برای نمونه برینز او اس پلاس، هش‌ریت دستگاه انت ماینر اس ۹ را که در حالت عادی تنها ۱۳.۵ تراهش است، با بهبود ۳۰ درصدی تا ۱۷.۵ تراهش افزایش می‌دهد. از طرفی ماینرهایی که در مرز سوددهی قرار دارند، می‌توانند با استفاده از اتوتیونینگ عملکرد خود را بهبود بخشیده و مصرف خود را پایینتر بیاورند. این مسئله با استفاده از حالت کم‌ انرژیِ +Braiins OS در انت ماینر اس ۹، سبب کاهش مصرف از ۹۳ ژول به ازای هر تراهش تا ۶۸ ژول به ازای هر تراهش می‌شود.

راه‌اندازی پروتکل استخراج Stratum V2 در فریمور جدید استخر اسلاش پول

برینز با در نظر گرفتن پیاده‌سازی کامل نسخه دوم استراتوم در هر دو فریمور متن‌باز و اتوتیونینگ به دو روش به دنبال افزایش پذیرش این پروتکل استخراج است:

● نسخه متن‌باز برینز او اس برای تمام ماینرها به آسانی قابل دانلود و نصب است. این نسخه رایگان امکان بهره‌مند شدن از Stratum V2 را بدون هیچگونه‌ هزینه‌ای بر روی دستگاه‌های ای‌سیک فراهم می‌کند.

● ماینرهایی که به دنبال بهبود عملکرد دستگاه‌های ای‌سیک خود هستند، با نصب +Braiins OS می‌توانند از مزیت پشتیبانی از نسخه دوم استراتوم نیز به طور پیشفرض بهره‌مند شوند.

علاوه بر این موارد، برینز با پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی کارمزد استخر اسلاش پول برای کاربرانی که از +Braiins OS استفاده می‌کنند، انگیزه اقتصادی دیگری برای ماینرها ایجاد کرده است.

استفاده از +Braiins OS شامل ۲ درصد هزینه توسعه خواهد بود که هم‌ردیف یا حتی کمتر از سایر فریمور‌های پریمیوم موجود در بازار است. علاوه‌ بر این، درآمد حاصل از این روش صرف پشتیبانی از سایر پروژه‌های متن‌باز مانند Braiins OS و Stratum V2 خواهد شد که به کل صنعت استخراج بیت کوین کمک می‌کند.

در نهایت می‌توان گفت که نسخه دوم استراتوم دیگر یک طرح پیشنهادی بر روی کاغذ نیست. کدهای پروژه بر روی هزاران دستگاه ماینر در سرتاسر جهان پیاده شده و اولین مرحله از پذیرش نسخه دوم پروتکل به واقعیت پیوسته است. همچنین با در نظر داشتن اتوتیونینگ، انگیزه اقتصادی قابل توجهی در ماه‌های آتی برای ماینرها جهت استفاده از سیستم عامل مبتنی بر Stratum V2 ایجاد خواهد شد.

The post راه‌اندازی پروتکل استخراج Stratum V2 در فریمور جدید استخر اسلاش پول appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.