رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رشد ۲ برابری قیمت بیت کوین طی ۲۶ روز؛ علت چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین در کمتر از یک ماه دو برابر شده و از ۳,۶۰۰ دلار به ۷,۳۵۰ دلار رسیده است. معامله‌گران معتقدند ترکیبی از چندین عامل، باعث این افزایش قیمت شده است. اما سه عامل اصلی وجود دارد که در این اتفاق نقش مهم‌تری داشته‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، این سه عامل اصلی عبارتند از:

  • افزایش چشمگیر حجم معاملات نقدی
  • سقوط تحمیل‌شده به قیمت‌های زیر ۴,۰۰۰ دلار
  • بازیابی فوری قیمت به سطوح حمایتی اصلی

۱-افزایش حجم معاملات نقدی

بعد از سقوط تاریخی قیمت بیت کوین در ۱۳ مارس (۲۳ مارس) که منجر به کاهش قیمت بیت کوین از ۸,۰۰۰ دلار به ۳,۶۰۰ دلار در طول ۲۴ ساعت شد، بایننس، بیتفینکس، کراکن، کوین بیس و سایر صرافی‌های نقدی، شاهد افزایش چشمگیر حجم معاملات مستقیم (بدون اهرم) بودند.

همزمان، قراردادهای باز (Open Interest) که بیانگر مجموع قراردادهای (آتی) خرید و فروش بسته نشده در یک زمان خاص است، در صرافی‌های بزرگ معاملات آتی مانند بیتمکس، بایننس فیوچرز و اوککس کاهش شدیدی داشت.

رشد ۲ برابری قیمت بیت کوین طی ۲۶ روز؛ علت چیست؟قراردادهای آتی باز

کاهش شدید تعداد قراردادهای باز در صرافی‌های آتی و افزایش چشمگیر تعداد معاملات نقدی و مستقیم، باعث تغییر در بازار شده است. بنابراین بازارِ معاملات نقدی، بیشتر از بازار معاملات آتی در کنترل روند قیمت بیت کوین ایفای نقش کرد.

بازار معاملات آتی غالباً باعث بی‌ثباتی شدید قیمت بیت کوین می‌شود، چرا که معامله‌گران از اهرم (سرمایه قرض گرفته شده از صرافی) برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در حالی که در بازار نقدی، سرمایه‌گذاران بدون دریافت وام به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند.

این تغییر، باعث تثبیت قیمت شده است و این امکان را فراهم کرده تا با نوسانات نسبتاً کم و در نبودِ پولبک‌های شدید، بیت کوین قیمتِ خود را بازیابی کند.

۲- بیت کوین هیچگاه نباید به زیر ۴,۰۰۰ دلار سقوط می‌کرد

صرافی کوین بیس در ۳۱مارس (۱۲ فروردین)، در وبلاگ خود مطلبی منتشر کرد و در آن به تشریح جزئیات سقوط تاریخی بیت کوین به قیمت ۳,۶۰۰ دلار پرداخت.

در این پست، با ذکر این نکته که در پی سقوط ناگهانی قیمت، اکثر کاربران این پلتفرم شروع به خرید بیت کوین کردند، اشاره شده است که قیمت بیت کوین در بازار معاملات آتی به دلیل لیکوئید شدن قراردادهای خرید، بسیار بیشتر از بازار نقدی سقوط کرده است.

کوین بیس توضیح داد:

لیکوئید شدن‌‎های پی‌درپی، بیش از هر صرافی دیگری در بیتمکس اتفاق افتاد، به این دلیل که این صرافی بالاترین اهرم‌ها را ارائه می‌دهد. در بحبوحه فشار فروش سنگین، هر واحد بیت کوین در صرافی بیتمکس با قیمت بسیاری پایین‌تری نسبت به سایر صرافی‌ها خرید و فروش می‌شد. بعد از اینکه بیتمکس در اوج نوسانات به خاطر حمله دیداس از دسترس خارج شد، روند لیکوئیدهای پی‌در‌پی متوقف شد و قیمت سریعاً برگشت. وقتی که گرد و خاک طوفان فرونشست، بیت کوین خود را تا کانال ۳,۰۰۰ دلار بالا کشیده بود و در میانه‌های کانال ۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شد.

این موضوع، این نظریه را به ذهن می‌آورد که قیمت بیت کوین در وهله اول اصلا نباید وارد کانال ۳,۰۰۰ دلار می‌شد. با این توصیف، بازیابی V-شکل قیمت تا ۷,۳۵۰ دلار نیز توجیه می‌شود.

۳-بازیابی سریع قیمت به سطوح حمایتی کلیدی

از اوایل سال ۲۰۱۸، قیمت ۵,۸۰۰ دلار به عنوان یک سطح حمایتی بسیار قدرتمند عمل کرده است. این حمایت باعث شده بود که از اوایل سال ۲۰۱۸، به استثنای دسامبر همان سال (آذر ۹۷) قیمت هیچگاه وارد کانال ۳,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰ دلار نشود.

قیمت بیت کوین به سرعت و فقط در هفت روز از میانه‌های کانال ۳,۰۰۰ دلار تا قیمت ۵,۸۰۰ دلار خود را بالا کشید. بعد از اینکه بیت کوین سه بار در ماه مارس این سطح را آزمود و از آن عبور کرد، قیمت ۵,۸۰۰ دلار دوباره به یک حمایت قوی تبدیل شد و این امکان را به بیت کوین داد که انباشت گسترده‌ای را در این سطح تجربه کند.

چند معامله‌گر برجسته گفته‌اند که پس از شکست مقاومت ۷,۳۰۰ دلار، سطح مقاومت کوتاه‌مدت بعدی برای بیت کوین ۷,۷۰۰ دلار خواهد بود.

The post رشد ۲ برابری قیمت بیت کوین طی ۲۶ روز؛ علت چیست؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.