رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سرمایه‌گذاری در طلا بدون نگهداری فیزیکی؛ معرفی ۳ ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بسیاری از سرمایه‌داران خط مقدم بازار، حتی قبل از سقوط اخیر بازار به سمت فلزات گرانبها گرایش پیدا کرده بودند. حالا که قیمت طلا متناسب با افزایش تقاضا برای آن بالا رفته است، طرفداران این فلز قیمتی به دنبال یک جایگزین دیجیتالی برای آن هستند. در این مطلب قصد داریم با کمک مقاله‌ای‌ از وب‌سایت کریپتوبریفینگ، ۳ ارز دیجیتال برتر را که پشتوانه طلا دارند و قیمت‌شان با قیمت طلا بالا و پایین می‌شود، معرفی کنیم.

ارزهای دیجیتال دارای پشتوانه طلا، نوعی ارز دیجیتال باثبات (استیبل کوین – Stablecoin) به حساب می‌آیند، اما برخلاف تتر (Tether) و بسیاری دیگر از استیبل کوین‌ها که دارای پشتوانه دلار و سایر ارزهای رایج هستند، پشتوانه آنها طلا است. صادرکنندگان توکن‌های طلا، به همان میزانی که توکن ایجاد می‌کنند، در خزانه بانک‌ها و شرکت‌های امانتداری، طلای فیزیکی و واقعی قرار می‌دهند.

مزیت اصلی توکن‌های دارای پشتوانه طلا این است که افراد می‌توانند بدون خرید طلای واقعی در این فلز گرانبها سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب، ریسک‌ها و مشکلات مربوط به نگهداری و خریدوفروش طلای واقعی به شدت کاهش می‌یابد. از آنجا که توکن‌ها روی کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می‌شوند، به راحتی می‌توان آنها را منتقل کرد و خیلی سریع در صرافی‌های مشخص به فروش رساند.

سه توکن برتر با پشتوانه طلا در بازار ارزهای دیجیتال عبارتند از:

تتر گلد (Tether Gold)

سرمایه‌گذاری در طلا بدون نگهداری فیزیکی؛ معرفی ۳ ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا

تتر، بزرگترین صادرکننده ارز دیجیتال باثبات با پشتوانه دلار آمریکا، به‌تازگی اقدام به عرضه یک توکن ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به نام تتر گلد با واحد اختصاری XAUT کرده است. هر یک از این توکن‌ها، دارای پشتوانه یک اونس تروا طلای خالص از یک شمش طلای گود دلیوری لندن (London Good Delivery) است.

ذخیره‌های تتر گلد در یک خزانه سوئیسی نگهداری می‌شود و مالکان این توکن می‌توانند شماره سریال شمش‌های طلای مختص خود را از طریق وب‌سایت تتر مشاهده کنند. تتر همچنین به سرمایه‌گذاران خود اجازه می‌دهد که طلای خود را به طور فیزیکی تحویل گرفته یا آن را با پول نقد معاوضه کنند.

توکن‌های XAUT روی بلاک چین‌های اتریوم و ترون جابه‌جا می‌شوند. بنابراین می‌توان این توکن‌ها را روی کیف پول‌های رسمی اتریوم و ترون ذخیره کرد. همچنین امکان رهگیری تراکنش‌ها از طریق سایت‌های تراکنش‌یاب مانند Etherscan.io وجود دارد.

در حال حاضر، کمی کمتر از ۴,۰۰۰ توکن XAUT در بازار عرضه شده است، که حجم بازار این توکن را به حدود ۶ میلیون دلار می‌رساند. صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex)، گرداننده تتر، اولین صرافی تتر گلد است اما قرار است که در صرافی‌های بزرگی همچون بایننس هم عرضه شود.

پکس گلد (PAX Gold)

سرمایه‌گذاری در طلا بدون نگهداری فیزیکی؛ معرفی ۳ ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا

صادرکننده توکن‌های PAXG، شرکت پکسوس، یکی از شرکت‌های تراست واقع در ایالت نیویورک آمریکا است. هر کدام از توکن‌های پکس گلد دارای پشتوانه یک اونس تروا طلای خالص از یک شمش طلای ۴۰۰ اونسی گود دلیوری لندن است که در خزانه‌های شرکت برینکز (Brink’s) نگهداری می‌شود.

با این‌که پشتوانه طلای توکن‌ها در اختیار شرکت پکسوس قرار دارد، مالکیت کامل آن متعلق به مالکان این توکن‌ها است.

شرکت پکسوس بر اساس قوانین آمریکا ملزم شده است که به‌وسیله صندوق ذخیره اجباری خود از این توکن‌ها پشتیبانی کند. خالقان پکس گلد این توکن را به صورت یک توکن ERC-20 روی بلاک چین اتریوم منتشر کردند و بنابراین می‌توان آنها را روی کیف پول‌های معتبر اتریوم ذخیره کرد. توکن‌های PAXG در سراسر جهان قابل معامله هستند و می‌توان آنها را با طلای واقعی معاوضه کرد.

ارزش و حجم بازار توکن‌های PAXG در زمان نگارش این مطلب حدود ۳۲ میلیون دلار است.

دیجیکس گلد (DGX)

دیجیکس گلوبال

هر کدام از توکن‌های DGX که توسط شرکت سنگاپوری دیجیکس گلوبال (DigixGlobal) ارائه شده است، با یک گرم طلا در خزانه‌هایی در کانادا و سنگاپور پشتیبانی می‌شود. اتحادیه شمش طلا (Bullion Association) این خزانه‌ها را به طور کامل بیمه کرده و اعتبار آنها را تأیید می‌کند.

توکن‌های DGX که نماینده دیجیتالی‌شده طلای واقعی هستند، شمش‌های طلا را قابل تقسیم، قابل معاوضه و قابل حمل‌و‌نقل می‌کنند. ایجادکنندگان توکن‌های دیجیکس گلد، این فرایند را طوری طراحی کرده‌اند که افراد بتوانند به شکل دیجیتالی به طلا دسترسی داشته باشند.

مقدار کارمزد تبادل توکن‌ها با طلای فیزیکی ۱ درصد است و این شرکت کارمزد دموراژ را که در واقع همان هزینه ذخیره و نگهداری از طلا است، برای خود برمی‌دارد. ارزش بازار توکن‌های دیجیکس بسیار کم و در زمان نگارش این مطلب، حدود ۶ میلیون دلار است.

The post سرمایه‌گذاری در طلا بدون نگهداری فیزیکی؛ معرفی ۳ ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.