رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

جاذ های گردشگری شهر ماله مالدیو

امتیاز دادن به این موضوع:


mobinaa

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 



%D8%B4%D9%87%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D9%84%

ماله به عنوان بزرگ‌ترین شهر مالدیو، پایتخت این کشور بوده و در جزیره ماله واقع شده است. این شهر با کشور سریلانکا دارای مرز مشترک آبی بوده و بزرگ‌ترین مرکز تجاری کشور مالدیو محسوب می‌شود. علاوه بر این، شهر ماله دارای فرودگاهی مجهز و مدرن است که هر ساله پرواز خارجی تعداد زیادی از گردشگران تور مالدیو، در این فرودگاه می‌نشیند.

فرودگاه بین‌المللی ماله در شمال شرقی ماله و در جزیره کوچکی به نام هول‌هوله ساخته شده است که به عنوان یک فرودگاه مجهز می‌توان از رستوران‌، کافه، سرویس بهداشتی و دوش مجانی در بیرون از سالن ترمینال آن بهره برد. بسیاری از گردشگران این پرواز خارجی با بکار‌گیری ترفندهایی موفق به خرید بلیط ارزان هواپیما می‌شوند و از سفر به این جزیره رویایی لذت می‌برند.در واقع نام ماله از کلمه ماهالای که در زبان سانسکریت به معنای خانه بزرگ است، گرفته شده است. مرکز تمام فعالیت‌های تجاری این کشور شهر ماله است که متشکل از چهار بخش مختلف ماچانگولی، مافانو، هنویرو و گالولهو می‌باشد. روفیا واحد پول کشور مالدیو است که ارزش آن تقریبا معادل با یک دهم دلار است. به عنوان یک گردشگر تور مالدیو باید بدانید که شهر ماله به قدری کوچک است که می‌توان مسیرهایش را پیاده طی کرد و از مناظر شگفت‌انگیز آن لذت برد.


این شهر با مساحتی نزدیک به ۲۹۸ کیلومتر مربع در حدود ۳۰۱.۰۰۰ نفر جمعیت دارد. به دلیل پرطرفدار بودن تور مالدیو و وجود جذاب ترین جاذبه های گردشگری تور مالدیو و همین طور وجود مهاجران و گردشگران زیاد در شهر ماله، تنوع غذایی در این شهر بسیار بالا بوده و رستوران‌هایی با ملیت‌های مختلف به پخت غذاهای متفاوتی می‌پردازند که برای امتحان کردن همه آن‌ها زمان بسیار زیادی لازم است و با یکبار پرواز خارجی به این کشور نمی‌توان این تجربه را بدست آورد. شما می‌توانید با مطالعه مقاله‌های مربوط به خرید بلیط ارزان هواپیما، تجربه بارها سفر کردن به جزایر رویایی مالدیو را از آن خود کنید.

آب و هوای ماله

شرایط آب و هوایی برای بسیاری از مسافران پرواز خارجی حائز اهمیت است از این رو بهتر است قبل از خرید تور مالدیو و سفر به شهر ماله از آب و هوای آن آگاه باشید. در این شهر دمای هوا در روز و شب در نزدیکی ۳۰ درجه سانتی‌گراد قرار دارد. به طور کلی می‌توان گفت که ماله دارای دو نوع آب و هوای گرم خشک و یا گرم و مرطوب است. شما می‌توانید در تمام طول سال برای خرید بلیط ارزان هواپیما تلاش کنید زیرا این شهر در هیچ زمانی از سال سرد نمی‌شود. دمای هوای ماله در پایین‌ترین درجه خود یعنی در طول زمستان به پانزده درجه سانتی‌گراد در شب می‌رسد. پس با خیالی آسوده بلیط این پرواز خارجی را خریداری کنید.

گردشگری ماله


سالانه تعداد زیادی از گردشگران با خرید تور مالدیو، به تماشای شهر ماله آمده و در این شهر اوقات خوشی را می‌گذرانند. اگر بتوانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد ماله را تهیه کنید واقعا برد کرده‌اید و می‌توانید از جاذبه‌هایی که در ادامه خواهیم گفت دیدن کنید.

پارک سلطان

این پارک که تنها بخشی از کاخ سلطان مالدیو به حساب می‌آید، بزرگ‌ترین پارک تفریحی کشور مالدیو می‌باشد. در داخل این پارک موزه ملی مالدیو که مجموعه‌ای از دیدنی‌های تاریخی این کشور است، قرار دارد.

مرکز اسلامی


در این محله که گردهمایی مسلمانان کشور مالدیو در آنجا صورت می‌گیرد، مسجد جمعه بزرگ این کشور با سه گنبد طلایی قرار گرفته است و به عنوان جاذبه مشهور شهر ماله، تمامی مراسم‌های مذهبی و اعیاد مسلمانان در آن برگزار می‌شود. شما میتوانید قبل از سفر به مالدیو درباره ی آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال (بخش اول) تحقیق کنید.


قصر رنگارنگ مولیاژ

این قصر برای سکونت پادشاه ساخته شده بود اما قبل از آن پادشاه از سلطنت برکنار شد و نتوانست در این قصر زندگی کند. در گذشته قصر مولیاژ ساختمانی دولتی بود و در حال حاضر دفتر ریاست جمهوری کشور مالدیو در این مکان قرار دارد.

بازار محلی ماله

این بازار محلی در شمال جزیره و در نزدیکی مرکز اسلامی واقع شده است. شما می‌توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما از نزدیک از این بازار محبوب دیدن کنید و اجناس مناسبی را به عنوان سوغاتی بخرید.

بازار ماهی فروش‌ها

در این بازار که پاتوق ماهی‌گیرهای مالدیو است می‌توانید علاوه بر ماهی‌های خوراکی، از دیدن انواع ماهی‌های تزئینی و آکواریومی لذت ببرید.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.