رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک دعوت به همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

کاربران گرامی اگر به افزونه یا قالب های وردپرس نیاز دارید می توانید از بخش پشتیبانی سایت درخواست دهید تا در اسرع وقت با کمترین قیمت در اختیار شما قرار بگیرد.

×
×
  • اضافه کردن...

عمده فروشی چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:


پست های پیشنهاد شده

در این مقاله قصد داریم نگاهی کلی به عمده فروشی داشته باشیم و با هم نگاهی به نقش عمده فروشی در بازار بیندازیم. بد نیست پیش از هر چیز به تعریف درستی از عمده فروشی برسیم. به خرید کالا در مقیاس های بزرگ ( عمدتا از تولید کننده) و فروش آن به مشتریان ( خرده فروشان، صنایع و ...) به صورت عمده و قیمت پائین عمده فروشی گفته می شود. همان گونه که دستگیرتان شده است، عمده فروش در حقیقت واسطه است.

فراموش نکنید که یک عمده فروش نه تولید کننده است ( به همین دلیل کشاورزان و تولید کنندگان عمده فروش به حساب نمی آیند) و نه با مشتری نهایی یک محصول سر و کار دارد. البته عمده فروش می تواند دست به بسته بندی مجدد محصول بزند. در بسیاری از اوقات عمده فروش ها محصول را به صورت فله و بسته بندی نشده در قیمتی بسیار پائین تر از قیمت بازار خریداری کرده و بعد از بسته بندی با قیمتی مناسب به فروش می رسانند.

%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A8%DB

تفاوت اصلی عمده فروشی و خرده فروشی در چیست؟

جدا از مواردی که در تعریف عمده فروشی ذکر شد مانند فروش یا عدم فروش محصول به مشتری نهایی و از آن مهمتر توانایی در نگه داری محصول برای مدت طولانی ( از مهمترین خصوصیات لازم برای عمده فروشی توانایی انبار کردن و نگه داری محصول است)، از نگاه اقتصاد می توان تفاوت میان عمده فروشی و خرده فروشی را اینگونه دید:

1. عمده فروش ها بر خلاف خرده فروش ها نه نیازی به تبلیغ و ترویج کالا دارند و نه به جو حاکم بر بازار اهمیت می دهند.

2. تفاوت بزرگ دیگر حجم معاملات و گستردگی حوزه های عملکرد است. نیاز به گفتن نیست که حجم معاملات یک عمده فروش قابل مقایسه با خرده فروش نیست و از طرف دیگر خرده فروش ها عمدتا در حوزه های تخصصی و محدود کار می کنند حال آنکه یک عمده فروش بسته به سرمایه، ارتباطات و تجهیزات انبارداری آن می تواند در هر زمینه ای دست به خرید و فروش بزند.

3. تفاوت سوم به نگاه دولت برای اخذ مالیات باز می گردد. عمده فروش ها و خرده فروش ها بر اساس قوانین اقتصادی در دو گروه متفاوت برای محاسبه مالیات بر درآمد قرار می گیرند.

آیا نقش عمده فروش به عنوان واسطه قابل حذف شدن است؟

هرگاه در مورد عمده فروشی و ماهیت واسطه گونه ی این شغل صحبت می شود، اولین نکته ای که به ذهن شنونده می رسد این است که در چرخه ی تولید تا مصرف آیا نیازی به یک واسطه هست؟ آیا نمی توان عمده فروش را حذف کرد و محصول را با قیمت کمتری به مصرف کننده ی نهایی رساند؟ سعی می کنیم با هم به دلایل حضور همیشگی عمده فروشی در این چرخه بپردازیم:

• تسهیل روند فروش کالا

نباید به فعالیت عمده فروشی به عنوان فعالیتی از نظر اقتصادی کاذب نگاه کرد. در حقیقت یک عمده فروش برای تولید کننده ی کالا با هزینه ای اندک این امکان را فراهم می کند که با شرکت های کوچک در سراسر کشور یا حتی جهان ارتباط داشته باشد. فراموش نکنید اگر عمده فروش با ارتباط های بی شمارش نبود، یک تولید کننده ی کالا ( که ممکن است در نقطه ای دور افتاده واقع شده باشد) هرگز موفق به ارائه ی کالایش با وسعت کنونی نمی شد.

• جور بودن جنس

یک عمده فروش بنا بر سرمایه، ارتباط و توانایی نگه داری، می تواند هر محصولی را خریداری کند. نباید نقش عمده فروش ها را در رفع نیاز های بازار فراموش کنیم. کافیست تصور کنیم اگر در هر زمان قرار بود فروشنده ی نهایی یا مصرف کننده به دنبال خرید مستقیم نیازهایش برود چه شرایطی به وجود می آمد.

• خرید انبوه

عمده فروش این توانایی را دارد که محصول را در حجمی بزرگ خریداری کرده و سپس در بخش های کوچک به فروش برساند. نکته ی جالب اینجاست که با توجه به تخفیفی که عمده فروش به خاطر خرید انبوهش می گیرد در نهایت از نظر قیمت به نفع خرده فروش و مصرف کننده ی نهایی تمام می شود.

• امتیازی به نام انبارداری

توانایی عمده فروش ها در نگه داری از کالا در حجم بزرگ، هزینه های انبار داری و ریسک های عرضه کنندگان و مشتریان را کاهش می دهد.

• حمل و نقل

عمده فروش ها هم به دلیل تخصص در حمل و نقل کالا در مقیاسی بزرگ و هم به دلیل ارتباطات گسترده، روند حمل و نقل کالا را سریع تر، ارزان تر و با آسیب کمتر به محصول به انجام می رسانند.

• تامین مالی

نکته ی دیگری که نقش عمده فروش را برای ادامه ی حیات هم تولید کننده و هم خرده فروش الزامی می کند، تامین مالیست. عمده فروشی ها به مشتریان اعتبار مالى مى‌دهند (کالاها را به صورت قسطى به آن ها مى فروشند) و از سوى دیگر با دادن تقاضاهاى زود هنگام به عرضه ‌کنندگان (تولید کنندگان) و پرداخت صورتحساب در موعد مقرر، مى‌توانند آنها را تأمین مالى نمایند.

 

• ریسک پذیری

عمده فروش ها با خرید محصول و انتقال سند مالکیت به نام خود در حقیقت بار بسیاری از ریسک ها را از دوش تولید کننده و خرده فروش بر می دارد. ریسک هایی مانند سرقت، آسیب به محصول و یا منسوخ شدن محصول.

• اطلاع رسانی

علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد و عمده فروش به صورت مستقیم فرآیند عرضه ی محصولات کمک می کنند، جالب است بدانید عمده فروش ها به صورت غیر مستقیم هم فوایدی برای دیگر اعضای چرخه ی تولید دارند. یکی از این فایده ها اطلاع رسانیست. عمده فروش ها به خاطر نیاز شعلشان ارتباط های زیادی دارند و همانند یک رسانه خبری تخصصی هم به تولید کننده ها و هم به خرده فروش ها اطلاعات با ارزشی در مورد شرایط رقبا و به طور کلی بازار می دهند.

• ارائه خدمات در زمینه مدیریت

عمده فروش با ارائه دیدگاه‌هاى کارشناسانه درباره نماى فروشگاه، به کارگیرى سیستم‌هاى حسابدارى و کنترل و دادن آموزش‌هاى لازم به کارکنان خرده فروشى‌ها (مشتریان) مى‌توانند فرآیند عملیات آنها را بهبود بخشند. امکان دارد با برگزارى دوره‌هاى آموزشى براى کارکنان مشتریان (شرکت‌هاى فعال در فناورى پیشرفته) کمک‌هاى زیادى به آنها بنمایند

لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط fariman
      عمده فروشی اینترنتی چیست؟
      عمده فروشی به نوعی از تجارت گفته می شود که مقادیر زیادی کالا از تولید و پخش کننده به شرکت ها و صاحبان کسب و کار برای راه اندازی خرده فروشی ارائه می شود.
      هر چند عمده فروشی سنتی هنوز بازار کار خود را دارد اما با توجه به نقش اینترنت در همه جوانب زندگی شخصی و اجتماعی، کسب و کارها هم کاملا تحت تاثیر آن بوده اند؛ به گونه ای که بسیاری از عمده فروشان مطرح به سمت فروش انبوه اینترنتی محصولات خود روی آورده اند.
      اما چرا باید فروش عمده را به صورت اینترنتی انجام داد؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار از خود می پرسند. کسانی که اعتقاد دارند باید حضوری خرید و فروش خود را انجام دهند و به نظر آنها ابتدا باید کالا را دید و سپس خریداری کرد.
      در ادامه با توجه به برشمردن مزایای عمده فروشی اینترنتی گفته می شود که شرکت ها و پخش کنندگان باید برای حضور در بازار رقابتی، به سمت فروش آنلاین بروند.
      مزایای خرید و فروش انبوه اینترنتی

      شاید بتوان مزایای زیادی برای عمده فروشی اینترنتی برشمرد اما سه مورد زیر می تواند دلیل اصلی تصمیم بسیاری از کسب و کارها برای فروش عمده محصولات خود باشد.
      1- دسترسی به مشتریان بالقوه بیشتر
      حوزه فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان و پخش کنندگان محدود به منطقه جغرافیایی خودشان است و معمولا برای خدمات رسانی وسیع تر دچار مشکل می شوند؛ ولی با وجود بستر اینترنت و راه اندازی خرید و فروش اینترنتی می توانند به مشتریان بیشتری از سراسر کشور و جهان دسترسی داشته باشند و آن ها را از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل کنند.
      2- توسعه کسب و کار
      اگر بتوان با راه اندازی فرروشگاه اینترنتی عمده فروشی، مشتریان بیشتری را جذب کرد، پس می توان کسب و کار خود را روز به روز گسترش داد؛ زیرا با وجود مشتری های جدید و نیاز های آنان می توان در راستای اهداف خود، به گسترش حوزه کاری اندیشید.
      3- امنیت پرداخت در معاملات
      از دیگر ویژگی بارز در این روش حذف روش های معاملاتی سنتی و پر ریسک مانند پرداخت با چک است. در این روش پرداخت ها به صورت آنلاین و ایمن انجام می شود. این موضوع باعث شده تا تامین کنندگان شرایط‌های ویژه ای را در فروش عمده اینترنتی خود در نظر بگیرند و محصولات خود را با تخفیف های ویژه به فروشی برسانند.
      حال اگر بخواهیم از نگاه خریدار عمده هم ببینیم، مهمترین نکته، دسترسی به تنوع محصولات عمده با قیمت مناسب است؛ زیرا به صورت آنلاین و با چند کلیک می توان محصولات بسیاری از فروشگاه ها را با یکدیگر مقایسه و مناسب ترین آن ها را انتخاب کرد.
      پخش عمده کالای دیجیتال در اینترنت
      فروش محصولات دیجیتال در بستر اینترنت از رونق بالاتری نسبت به دیگر گروه کالاها برخوردار است؛ زیرا عموماً کسانی که از اینترنت استفاده می کنند کالاهای دیجیتال مورد نیاز خود را از فروشگاه های اینترنتی تهیه می کنند. به همین منظور بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ علاوه بر خرده فروشی این محصولات به فکر تامین نیاز دیگر فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی برآمده اند.
      برای نمونه می توان به فروشگاه کاستکو (Costco) در ایالت متحده اشاره کرد که از بهترین و بزرگترین فروشگاه های حوزه فروش عمده اینترنتی است که علاوه بر کالای دیجیتال، محصولات متنوع دیگری را نیز ارائه می دهد.

      در ایران هم فروش عمده اینترنتی چند سالی است رونق خوبی گرفته و بازار پر رقابتی دارد. در این بین می توان به عمده فروشی پلازا (پلازا پلاس) اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی پلازا برای کسانی که به دنبال محصولات دیجیتال مانند موس، هدفون، پاوربانک، لوازم جانبی موبایل و ... هستند نامی آشنا است.
      با توجه به وجود محصولات تقبلی و مشابه با نمونه اصلی، نکته بسیار حائز اهمیت در خرید از فروشگاه های عمده، اعتبار فروشگاه و کیفیت محصولات است.
      عمده فروشی های آنلاین بسیاری در اینترنت وجود دارد اما در این جا به دو نمونه موفق ایرانی و خارجی اشاره شد تا در صورت علاقه به فعالیت در این حوزه، بررسی دقیق تری از روند کاری این فروشگاه ها داشته باشید.
      حتی اگر صاحب کسب و کار خرد هستید پیشنهاد می شود به فروشگاه های پخش عمده اینترنتی مراجعه و محصولات مورد نظر خود را با خواندن توضیحات آن ها انتخاب کنید.
      منبع: سایت تسنیم
    • توسط aliomidi
      با اسکین PS4 یا برچسب پلی استیشن 4 می‌توان ظاهری زیبا به کنسول بازی بخشید تا برای گیمرها کسل‌کننده نباشد. همچنین می توان از آن در برابر گرد و خاک و خط و خش محافظت کرد.

       
       
      بیشتر وقت‌ها استفاده‌ی پیوسته و دراز مدت از یک وسیله باعث می‌شود تا دیگر آن وسیله جذابیت اولیه را نداشته باشد. گیمرهایی را تصور کنید که هر روز با کنسول بازی PS4 خود سر‌ و کار دارند و ظاهر یکنواخت کنسول آن‌ها را کسل می‌کند. امّا چگونه می توان ظاهر پلی استیشن 4 را زیباتر کرد؟ آیا برچسب PS4 فقط برای زیباسازی است یا کاربرد دیگری هم دارد؟ لطفا با ادامه مطلب همراه باشید
      اسکین PS4 چیست؟
      اسکین در لغت به معنای پوست یا پوسته است. اما در محصولات فناوری اسکین لایه ای از PVC پشت چسبدار است که بسته به نوع کاربرد با قالب های مختلف برش داده می شود و بر روی سطوح مورد نظر مانند پلی استیشن 4 چسبانده می شود. برچسب یا اسکین PS4 از وسایل جانبی پلی استیشن 4  است.
       
      مزایای استفاده از برچسب پلی استیشن 4
      گفته شد که دستگاه های دیجیتال مانند پلی استیشن 4 دارای ظاهری ساده و کسل‌کننده هستند؛ استفاده از اسکین باعث ایجاد تنوع شده و به کنسول ظاهری جذاب و زیبا می بخشد. علاوه بر جنبه تزئینی، اسکین PS4 از کنسول بازی در برابر خط و خش و گرد و غبار محافظت می کند. استفاده از اسکین های مختلف و متنوع شخصیت متفاوت کاربر را به نمایش می گذارد. تجربه ثابت کرده طرح های مختص بازی های پلی استیشن برای گیمرها از طرح های معمولی جذاب تر بوده است.
      نصب و جدا کردن برچسب PS4
      اگر اسکین مناسب و مرغوبی خریداری شود، معمولا نصب اسکین کار دشواری نیست و به راحتی انجام می‌شود؛ به ویژه آن که بیشتر برچسب‌ها دستورالعمل نصب را در بسته خود دارند.
      نکات مهم برای نصب اسکین
      قبل از شروع کار دست ها را به خوبی بشویید و خشک کنید. قبل از نصب برچسب PS4 و جداسازی محافظ آن، شکل قرارگیری آن را روی کنسول مشخص کنید. با دستمال مرطوب سطح کنسول را پاک کنید. توجه داشته باشید که دستمال فقط با آب خالص نمدار شود. محافظ اسکین را به آرامی از آن جدا کنید؛ در غیر این صورت باعث می شود برچسب حالت کشیدگی پیدا کند. دقت کنید که برای چسباندن باید پوسته برچسب را جدا کنید و به اشتباه لایه محافظ اسکین جدا نشود. خرید برچسب پلی استیشن 4 اسلیم و پرو
    • توسط homan32
      اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که دندان‌های کج و نامرتب دارید و از داشتن آن‌ها خجالت می‌کشید باید بدانید که تنها نیستید و خیلی‌ها در دنیا همین مشکل را دارند. خیلی از کسانی که دندان‌های صاف و مرتب دارند به کمک ارتودنسی در آمل توانسته‌اند به این دندان‌های زیبا برسند.
      ارتودنسی یکی از شاخه‌های دندان‌پزشکی است و علمی است که در آن دندان‌های نامرتب را تشخیص و آن را درمان می‌کنند. در سال‌های گذشته بیشتر کسانی که برای ارتودنسی در مازندران به پزشک مراجعه می‌کردند نوجوانان و جوانان بودد اما امروزه 30 درصد آن‌ها بزرگ‌سال هستند.

      اهمیت درمان ارتودنسی
      ارتودنسی در آمل و ارتودنسی در مازندران و سایر نقاط دنیا برای دلایل مختلفی انجام می‌شود که فقط یک دلیل آن زیباسازی است و سایر علت ها به سلامت دهان و دندان مربوط است. طبق تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده است مرتب نبودن دندان‌ها باعث سختی در صحبت کردن و خوردن غذا، خراب شدن مینای دندان و ایجاد فشار زیاد به لثه و استخوان می‌شود. هم چنین تمیز کردن این‌گونه دندان‌ها سخت است و باعث خراب شدن و کرم خوردگی می‌شود.

      چه افرادی به ارتودنسی نیاز دارند؟
      تنها کسی که می‌تواند تشخیص دهد نیاز به ارتودنسی دارید یا نه یک دندان پزشک متخصص است. پزشکان متخصص برای ارتودنسی در مازندران و ارتودنسی در آمل و سیار شهرهای ایران زیاد هستند و می توامید در هر شهری که هستید به آن‌ها مراجعه کنید.
      در صورتی که هر یک از مشکلات زیر را به تشخیص پزشک داشتید نیاز به انجام ارتودنسی دارید:

      پیش دندانی: به وضعیتی گفته می‌شود که دندان‌های فک بالا جلوتر از دندان‌های فک پایین باشند.
      پس دندانی: به وضعیتی گفته می‌شود که دندان‌های فک پایین جلوتر از دندان‌های فک بالا باشند و یا دندان‌های فک بالا عقب تر از حالت استاندارد قرار گرفته باشند.
      عدم روی هم رفتگی دندان‌های دو فک: به وضعیتی گفته می‌شود که به صورت طبیعی دندان‌های فک بالا و پایین روی هم قرار نگیرند.
      باز ماندن: به وضعیتی گفته می‌شود که هنگام قرار گرفتن فک بالا و پایین روی هم، بین دندان‌های جلویی یا کناری فاصله بیوفتد.
      جابه جایی خط میانی: به وضعیتی گفته می‌شود که خط میانی دندان‌های جلویی از فک بالا با خط میانی دندان‌های جلویی از فک پایین همتراز نباشد.
      فاصله دار بودن: به وضعیتی گفته می‌شود که بین دندان‌ها فاصله افتاده است.
      شلوغی دندان‌ها: به وضعیتی گفته می‌شود که دندان‌ها در یک ردیف جا نشوند.

      بهترین سن برای انجام ارتودنسی
      معمولاً برای کودکان ارتودنسی در آمل و همه ی نقاط دنیا زمانی انجام می‌شود که بیشتر دندان‌های اصلی در آمده باشد که معمولاً در سن 12 سالگی است.
      برای بزرگسالان نیز ارتودنسی در مازندران و بقیه نقاط جهان در هر سنی انجام می‌شود اما انتخاب های آنها نسبت به کودکان محدودتر می‌شود.

      طول درمان ارتودنسی چقدر است؟
      طول درمان ارتودنسی در آمل، ارتودنسی در مازندران و همه ی جای دنیا یکی است و به شدت مشکل دندان‌ها بستگی دارد. این زمان می‌تواند از چند ماه تا دو سال و نیم متغیر باشد.

      آیا ارتودنسی درد دارد؟
      در ابتدای کار بیمار ممکن است بعد از گذاشتن بریس ها احساس درد و ناراحتی داشته باشد. اگر این درد و ناراحتی بعد گذشت زمانی از بین نرود بیمار می‌تواند به متخصص ارتودنسی در مازندران یا هر شهر دیگری که هست مراجعه کند توجه کنید که باید حتماً به دندانپزشکی که ارتودنسی را انجام داده است مراجعه کند.

      آیا اثر ارتودنسی دائمی است؟
      هر چقدر هم که از دندان‌هایتان مراقبت کنید اینکه دندان‌ها در طول زندگی حرکت کنند یک امر طبیعی است به همین دلیل هیچ متخصص ارتودنسی در آمل و بقیه شهرها تضمین نمی‌کند که تا آخر عمر دندان‌ها مرتب بمانند و اثر ارتودنسی دائمی باشد. اما تغییر وضعیت بیش از حد دندان‌ها بعد از انجام ارتودنسی جوری که به درمان دوباره نیاز داشته باشد بسیار نادر است.