رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سروصدای هاوینگ بیت کوین تمام شد؛ حالا چه می‌شود؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

هاوینگ سوم بیت کوین نیز با موفقیت انجام شد و پاداش استخراج این ارز دیجیتال به نصف رقم پیشین خود رسید. هیاهو و حواشی پیش از این رویداد بسیار زیاد بود و حالا که گرد و خاک این هیاهو خوابیده است، قصد داریم تا ببینیم که اوضاعِ پس از هاوینگ برای بیت کوین چگونه خواهد بود.

به نقل از دی‌کریپت، با توجه به نظریه اقتصاد، از آنجا که ماینرها نسبت به گذشته (با تلاش یکسان) درآمدی ۵۰ درصد کمتر دارند، تعداد بیت کوین‌های تولیدشده نیز به نصف رقم پیش از هاوینگ خواهد رسید؛ بنابراین، با محدود شدن میزان عرضه و با فرض ثابت ماندن تقاضا، احتمالا شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهیم بود.

روزهای پیش از وقوع رخداد هاوینگ، گمانه‌زنی‌ها افزایش یافت و قیمت بیت کوین با رشد ۱۲۲ درصدی، از سطح ۴,۵۰۰ دلار به ۱۰,۰۰۰ دلار رسید. در آن زمان، معامله‌گران انتظار جهشی گسترده در قیمت بیت کوین را داشتند و رسانه‌ها نیز با دامن زدن به این اظهارات، خبر از صعود شدید بیت کوین می‌دادند.

سپس قیمت بیت کوین سقوط کرد! پس از توقف فعالیت صرافی کوین‌بیس (Coinbase) و فروش دارایی‌ها از سوی نهنگ‌ها، قیمت بیت کوین از سطح ۱۰,۰۰۰ دلار به ۸,۷۰۰ دلار کاهش یافت. موضوعی که حتی از خودِ هاوینگ هم هیجان‌انگیزتر بود.

علیرغم سروصدای ایجادشده پیرامون هاوینگ و کاهش ۷ میلیونی درآمد ماینرها از دو روز گذشته، می‌توان گفت که پس از هاوینگ اتفاق خاصی دیگری رخ نداد.

در ساعات گذشته، قیمت بیت کوین تا مرز ۸,۴۰۰ دلار نیز پایین رفت و پس از آن به سطح فعلی‌اش بازگشت. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در رقم ۸,۹۰۰ دلار معامله می‌شود.

پیش از رخداد هاوینگ، پانکاج بالانی (Pankaj Balani)، مدیر عامل دلتا اکسچینج (Delta Exchange) اعلام کرد که هیجان‌زده است. او در این باره گفت:

تریدرها دیدگاه صعودی شدیدی نسبت به هاوینگ داشتند و بسیاری از آن‌ها منتظر بودند تا پیش از هاوینگ، قیمت بیت کوین بالاخره به سطح ۱۱ هزار دلار برسد.

بالانی در گفتگو با دی‌کریپت افزود:

اما من می‌دانستم پس از هاوینگ چه اتفاقی می‌افتد. هاوینگ شبکه بیت کوین همان‌طور که انتظار می‌رفت اتفاق افتاد و تاثیری بر روی قیمت بیت کوین و هش ریت شبکه نداشت. البته تاثیر واقعی این رخداد طی هفته‌ها و ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که پس از هاوینگ برخی از دستگاه‌های استخراج از رده خارج شده و سوددهی خود را از دست داده‌اند. از همین رو، پیش‌بینی شده بود که هش ریت شبکه پس از هاوینگ کاهش خواهد یافت. این در حالی است که هش ریت شبکه بیت کوین از ۱۲۰٫۳۶۵ میلیون تراهش بر ثانیه به ۱۲۱٫۰۳۸ میلیون تراهش بر ثانیه افزایش یافته است!

ویکتور بونین (Viktor Bunin) متخصص پروتکل در بیسون تریلز (Bison Trails) در ارتباط با هاوینگ گفت:

هیجان‌انگیزترین نکته در خصوص هاوینگ این است که چقدر برخلاف علایق [عمومی] عمل می‌کند. در واقع اگر شما به هر بانکدار (یا کارمندان هر شغل دیگری) بگویید هر چهار سال یک‌بار، درآمد شما نصف خواهد شد، در تمام شهرها شورش به راه می‌افتد!

وی افزود:

اتفاق‌نظر اجتماعی پیرامون سیاست پولی بیت کوین بسیار قوی است و عدم شکایت ماینرها در خصوص هاوینگ اخیر، نشان‌دهنده این واقعیت است که سیستم بیت کوین به خوبی کار می‌کند.

با این حال، سینجین دیوید یونگ (Sinjin David Jung)، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول بلاک چین، هاوینگ را یک پدیده جذاب دانست و گفت:

اگر هم‌زمانی هاوینگ با این سطح از هرج و مرج بازار را در نظر بگیرید، بدون شک می‌توان گفت این رخداد کاملا هیجان‌انگیز بوده است. ناپایداری مالی و تسهیل سیاست‌های پولی در شرایط کنونی برای رکوردزنی بیت کوین در سال آینده، حکم سوخت موشک را خواهند داشت.

برخی دیگر فکر می‌کنند هاوینگ به خودی خود خبر مهمی بوده است. رِی یوسف (Ray Youssef)، مدیر عامل پکس‌فول (Paxful)، یک وب‌سایت معاملاتی همتا به ‌همتا، گفت:

هاوینگ روحیه و وحدت جامعه بیت کوین را به نمایش گذاشت. لایه انسانی بیت کوین بود که باعث شد تا من و شریکم به این ارز دیجیتال روی بیاوریم و خوشحالیم که این روحیه انسانی مجددا خودش را نشان داده است.

ایوان کو (Evan Kuo)، مدیر عامل امپل‌فورث (Ampleforth) گفت:

اما ممکن است واکنش بازار به هاوینگ مدتی طول بکشد. در حال حاضر، من منتظرم تا تاثیرات کوتاه‌مدت هاوینگ، به‌خصوص اصلاح گسترده بازار و واکنش ماینرها را ببینم. اما به غیر از این، فکر می‌کنم آینده بیت کوین در میان‌مدت و طولانی‌مدت روشن خواهد بود.

حالا باید منتظر ماند و دید که اوضاع برای بیت کوین و ماینرهای این شبکه چطور پیش خواهد رفت.

The post سروصدای هاوینگ بیت کوین تمام شد؛ حالا چه می‌شود؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.