رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

۲۰,۰۰۰ فروشگاه ونزوئلایی بیت کوین را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بر اساس توافق جدیدی بین کریپتوبایر (Cryptobuyer)، یک استارتاپ حوزه ارزهای دیجیتال و مگاسافت (Megasoft)، یک شرکت پرداخت‌ مبتنی بر پول رایج، انتظار می‌رود پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال در کشور ونزوئلا به سطح جدیدی ارتقا یابد.

به گزارش دی‌کریپت، به اعتقاد برخی، استفاده از بیت کوین در کشوری مانند ونزوئلا، موضوعی اغراق‌آمیز است. این در حالی است که برخی دیگر معتقدند جامعه ارزهای دیجیتال در این کشور در حال شکل‌گیری است، چرا که شهروندان باهوش ونزوئلایی با توجه به تورم شدیدی که پول رایج این کشور یعنی بولیوار با آن مواجه شده است، به دنبال شیوه‌های جدیدی برای حفظ ارزش سرمایه‌ خود هستند.

به همین دلیل، انتظار می‌رود این شیوه‌ها به‌زودی در این کشور مورد آزمایش قرار بگیرند.

در اواخر هفته گذشته، کریپتوبایر، یکی از شرکت‌های پردازش پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال، از توافق جدید خود با مگاسافت، یکی از شرکت‌های پرداخت مبتنی بر پول رایج، رونمایی کرد. در این توافق قرار است قابلیت استفاده از دستگاه‌های پرداخت سیار مبتنی بر ارزهای دیجیتالی برای بیش از ۲۰هزار فروشنده در سراسر کشور ونزوئلا فراهم شود.

این فروشندگان که در بین آن‌ها تعدادی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های ونزوئلا نیز دیده می‌شود، همگی از پلتفرم «سرور فروشندگان» مگاسافت استفاده خواهند کرد. این پلتفرم، امکان پذیرش بیت کوین، اتریوم، دش، لایت‌ کوین، بایننس کوین، تتر، دای (DAI) و توکن بومی کریپتوبایر، یعنی XPT را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه سفارش در اختیار این دسته از فروشندگان قرار خواهد داد. این سیستم پرداخت جدید طبق انتظار باید در ماه ژوئن راه‌اندازی شود.

از جمله خرده‌فروشانی که از این توافق بهره‌مند خواهند شد، می‌توان به سوپرمارکت زنجیره‌ای سنترال مادیرنس (Central Madeirense)، شبکه داروخانه‌ای فارماتودو (Farmatodo) و تعدادی از خرده‌فروشان سخت‌افزار، قطعات خودرو و فروشگاه‌های بزرگ و حتی سالن‌های سینمای زنجیره‌ای سینز یونیدوس (Cines Unidos) اشاره کرد. این‌ها تعدادی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های زنجیره‌ای در ونزوئلا هستند که به محض پایان یافتن شرایط قرنطینه ناشی از ویروس کرونا (که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد)، امکان ارائه شیوه پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود دارند.

۲۰,۰۰۰ فروشگاه ونزوئلایی بیت کوین را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرندپایانه‌های فروش ارز دیجیتال

اما به‌زودی، گزینه‌های در دسترس علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، به‌طور قابل ملاحظه‌ای گسترده‌تر خواهد شد. کریپتوبایر در گذشته نیز با تِرکی (Traki)، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی زنجیره‌ای در ونزوئلا، همکاری داشته است. با این توافق جدید، ونزوئلایی‌ها اکنون به طیف وسیع‌تری از کالاها و خدمات قابل خرید توسط بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، دسترسی پیدا می‌کنند. از جمله این محصولات می‌توان به مواد غذایی و سایر اقلام اساسی اشاره کرد. خوب است بدانید که فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌های ونزوئلا، علیرغم قرنطینه کشوری، همچنان به مشتریان خود خدمات می‌دهند.

البته باید توجه داشت که این توافق جدید به معنی پذیرش ناگهانی اکثریت شهروندان ونزوئلایی از ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

نوساناتی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، یکی از عواملی است که احتمالاً شهروندان ونزوئلایی با سطح درآمدی پایین را از دستیابی به این نوع از ارزها باز خواهد داشت. علاوه بر این، به‌کارگیری سیستم‌های پرداخت پوز مبتنی بر ارزهای دیجیتال در گذشته نیز با حجم وسیعی از تراکنش‌های مالی به همراه نبوده است.

بر اساس گزارشی که توسط Traki منتشر شده است، به عنوان مثال، بیش از ۴۰ فروشگاه در سراسر کشور با همکاری این خرده‌فروش بزرگ، امکان پرداخت با استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند. اما در دو سال نخستی که این شیوه پرداخت ارائه شد، تِرکی تنها کمی بیشتر از ۱٬۰۰۰ تراکنش انجام شده توسط ارزهای دیجیتال را به ثبت رساند که تقریباً ۹۰ درصد از آن‌ها نیز از زمان همکاری با کریپتوبایر اتفاق افتاده است.

با این حال، ارائه گزینه‌های پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال توسط Traki می‌تواند به عنوان نخستین گام‌ مهم در این زمینه به‌حساب آید. از آن زمان تا حالا، کریپتوبایر در ماه مارس سال جاری با برگر کینگ (Burger King)، یکی از بزرگ‌ترین فست‌فود‌های زنجیره‌ای و همچنین تاماکو (Tamaco)، یکی از هتل‌های زنجیره‌ای پیشتاز، قرارداد همکاری به امضاء رسانده است.

بنابراین، اگرچه در حال حاضر بیت کوین برای استفاده عمومی در ونزوئلا شرایط لازم را ندارد، اما به هر حال، ۲۰ هزار فروشگاه دیگر نیز به لیست ارائه‌دهندگان شیوه پرداخت با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اضافه شده‌اند که بدون شک رقم کمی محسوب نمی‌شود.

The post ۲۰,۰۰۰ فروشگاه ونزوئلایی بیت کوین را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.