رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آموزش کامل تریدینگ ویو (Tradingview) و استفاده از ابزارها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تریدینگ ویو (Tradingview) جدیدترین نسل از پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر وب است که ارائه‌دهنده‌ی نمودارهای قیمتی و ابزارهای مرتبط با آن‌هاست.

تریدینگ ویو بستری حرفه‌ای و رایگان برای تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی و جهانی مختلف مانند بازارهای سهام، معاملات آتی، تمامی شاخص‌های اصلی، فارکس، قراردادهای مابه‌ التفاوت (CFDها) و ارزهای دیجیتال در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. برخی از شرکتها در داخل کشور نیز با استفاده از بستر تریدینگ ویو و داده‌های بازار سهام در ایران، نمادهای بورس اوراق بهادار تهران را در داخل این پلتفرم گنجانده‌اند.

ابزارهای تحلیل تکنیکال فراهم شده در تریدینگ ویو بسیار پیشرفته‌تر از موارد مشابه و سایر پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال مانند متاتریدر است. در این نوشته قصد داریم به صفر تا صد استفاده از این پلتفرم تحلیل بپردازیم. اگرچه این پلتفرم به صورت تقریباً رایگان ارائه شده است و کاربر تنها با ورود به سایت می‌تواند از اکثر امکانات آن بهره‌مند شود و تحلیل سایر تحلیلگران را در آن مشاهده کند اما برای انتشار تحلیل‌های شخصی با سایر کاربران و تحلیلگران و برقراری ارتباط با آنها نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در خود سایت وجود دارد.

تنها در مواردی مانند مشاهده‌ی تایم فریم‌هایی غیر از تایم فریم‌های پیش فرض و استفاده‌ی همزمان بیشتر از سه اندیکاتور/ اسیلاتور یا سِت کردن چندین هشدار به طور همزمان و برخی امکانات دیگر نیاز به استفاده از نسخه‌های Pro و Premium است که مبلغی به صورت ماهیانه دریافت می‌کند.

اگرچه کار با این پلتفرم ساده است اما در ابتدا ممکن است برای تازه‌کاران کمی گیج کننده به نظر برسد. در این مطلب با آموزش تریدینگ ویو قادر خواهید بود در این وبسایت حساب کاربری بسازید، از ابزارها و امکانات استفاده‌ی کافی ببرید و در نهایت تحلیل خود را به اشتراک بگذارید.

ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو

ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو بسیار ساده است و با انجام چند مرحله‌ی ساده می‌توانید حساب خود را فعال کنید. ابتدا وارد سایت به آدرس Tradingview.com شوید سپس در گوشه‌ی بالا سمت راست روی گزینه‌ی Join for Free کلیک کنید.

نحوه‌ی ایجاد حساب کاربری در سایت تریدینگ ویونحوه‌ی ایجاد حساب کاربری در سایت تریدینگ ویو

سپس به صفحه‌ای دیگر هدایت می‌شوید که می‌توانید با استفاده از ایمیل خود یا حساب گوگل، توییتر یا فیسبوک که در باکس قرمز مشخص شده‌اند اقدام به ایجاد حساب کنید.

نمایی کلی از پلتفرم

ابتدا به صورت اجمالی به نمای کلی پلتفرم نگاهی می‌اندازیم، سپس به طور مشخص به بررسی هرکدام از قسمت‌ها می‌پردازیم.

نمای کلی از پلتفرم نموداری سایت تریدینگ ویونمای کلی از پلتفرم نموداری سایت تریدینگ ویو

توضیحات بخش‌های مختلف تریدینگ ویو به اختصار در زیر آورده شده است:

  1. ناحیه‌ی نشان‌دهنده‌ی نمودار قیمتی که محور عمودی قیمت و محور افقی زمان را نشان می‌دهد.
  2. منوی اصلی که در آن می‌توانید نمودار نمادها و بازارهای مختلف و روش‌های گوناگون نمایش نمودار را انتخاب کنید، تایم فریم های گوناگون را مشاهده کنید، نمودارها را با یکدیگر مقایسه کنید، اندیکاتور به نمودار اضافه کنید و هشدارهای قیمتی ایجاد کنید.
  3. ابزارهای ترسیم بر روی نمودار
  4. در این قسمت می‌توانید نمایه‌ها و قالب‌های جدید ایجاد کنید یا بین آنها قالب موردنظر خود را انتخاب کنید (برای استفاده از این بخش باید نوع حساب شما Pro یا Premium باشد).
  5. ابزارهایی که برای ایجاد دیده بان (Wacth List)، ایجاد تقویم جدید، انتشار ایده‌های معامله‌گری و غیره ایجاد شده‌اند.
  6. با استفاده از این قسمت می‌توانید ایده‌های خود را منتشر، اسکرین‌شات‌های خود را ذخیره و به صورت مستقیم نمودار خود را بر روی توییتر منتشر کنید.

منوی اصلی تریدینگ ویو

منوی اصلی بالای تریدینگ ویو، شامل انواعی از عملکردهای اصلی، مختلف و کاربردی بر روی نمودارها است. هرکدام از این گزینه ها را به ترتیب از چپ به راست بررسی می‌کنیم.

نمایی کلی از قابلیت های موجود در منوی اصلی نمایی کلی از قابلیت های موجود در منوی اصلی

نمادها در بازارهای مالی

با کلیک کردن بر روی اولین گزینه می‌توانید در بازارهای مالی مختلف به جست و جو بپردازید. این بازارها همانطور که در ابتدای بحث گفته شد شامل بازارهای سهام، معاملات آتی، تمامی شاخص‌های اصلی، فارکس، قراردادهای مابه‌ التفاوت و ارزهای دیجیتال است. در بالای این پنجره کشویی، بازارهای مالی مختلف همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید مشخص شده‌اند و تحلیلگران با استفاده از این گزینه و گزینه‌ی All Exchanges در سمت راست می‌توانند انواع صرافی‌ها و بازارها را در تریدینگ ویو رصد کنند.

جستجوی شاخص‌ها و جفت ارزهای از این بخش قابل انجام استجستجوی شاخص‌ها و جفت ارزهای از این بخش قابل انجام است

برای مثال با وارد کردن عبارت BTCUSD در این قسمت، لیستی از نمودارهای قیمت بیت‌ کوین در برابر دلار آمریکا در صرافی‌های مختلف باز می‌شود که کاربر می‌تواند از گزینه‌های موجود، نمودار موردنظر خود را انتخاب کند.

انواع تایم فریم ها

با انتخاب این گزینه می‌توانید از تایم فریم های مختلفی از یک دقیقه تا یک ماهه برای مشاهده‌ی نمودار موردنظر خود بهره ببرید.

آموزش کامل استفاده از ابزارها و امکانات سایت Tradingviewانواع تایم فریم‌‌های قابل استفاده در سایت تریدینگ ویو

تایم فریم هایی که خارج از بازه‌ی ذکر شده هستند نیاز به استفاده از نسخه‌ی Premium تریدینگ ویو دارند.

انواع مختلف نمایش نمودار

با استفاده از این گزینه در تریدینگ ویو می‌توانید نحوه‌ی نمایش نمودار را به حالت دلخواه خود از بین گزینه‌های مختلف نمایش نموداری تغییر دهید.

حالات مختلف نمایش نمودار در سایت تریدینگ ویوحالات مختلف نمایش نمودار در سایت تریدینگ ویو

در حالت پیش‌فرض، تنظیمات نمایش نمودار به صورت شمع‌های ژاپنی (Candlesticks) است که بیشترین محبوبیت را بین تحلیلگران به دلیل ساده، کاربردی بودن و نمایش نوسانات دارد.

نمایش بیش از یک نمودار در صفحه و اضافه کردن اندیکاتور/اسیلاتور

گاهی اوقات نیاز به مشاهده‌ی دو یا چند نمودار بر روی هم به منظور تحلیل‌های بین بازاری یا بررسی همبستگی قیمت چند ارز به یکدیگر احساس می‌شود. با استفاده از گزینه‌ی Compare (مقایسه) در سایت تریدینگ ویو می‌توانید چند نمودار را بر روی هم انداخته و حرکات قیمتی آنها را تحلیل کنید.

نحوه‌ی نمایش بیش از یک نمودار در یک صفحه در سایت تریدینگ ویونحوه‌ی نمایش بیش از یک نمودار در یک صفحه در سایت تریدینگ ویو

برای مثال در عکس بالا بر روی نمودار قیمت بیت‌ کوین، دو نمودار قیمت اتریوم و ریپل اضافه شده‌اند. برای این منظور پس از کلیک کردن بر روی گزینه‌ی Compare در پنجره‌ی باز شده در قسمت Company Comparison نام ارز موردنظر خود را (در اینجا ETHUSD و XRPUSD) وارد کنید.

برای استفاده از اندیکاتور/اسیلاتورها بر روی نمودار روی گزینه‌ی Indicators کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده نام اندیکاتور موردنظر خود را وارد و به نمودار اضافه کنید یا به جست و جوی آن در کتابخانه‌ی بزرگ اندیکاتورها در سایت تریدینگ ویو بپردازید. به عنوان مثال در شکل زیر دو اندیکاتور مکدی و شاخص قدرت نسبی (RSI) به نمودار قیمت بیت‌ کوین اضافه شده‌اند.

نحوه‌ی اضافه کردن اندیکاتور به نمودار در سایت تریدینگ ویونحوه‌ی اضافه کردن اندیکاتور به نمودار در سایت تریدینگ ویو

با استفاده از نسخه‌ی رایگان سایت تنها می‌توان سه اندیکاتور به نمودار اضافه کرد که در صورت ارتقای حساب کاربری این محدودیت برداشته می‌شود.

تنظیمات نمودار

با کلیک کردن بر روی گزینه‌ی چرخ دنده در بالا و سمت راست صفحه می‌توانید تنظیمات نمودار تریدینگ ویو خود مانند رنگ و ظاهر، منطقه‌ی زمانی، خطوط وضعیت، مقیاس و رویدادها را به دلخواه خود تغییر دهید و بر طبق نیاز نمودار خود را شخصی‌سازی کنید. حتی می‌توانید در معاملات و موقعیت‌های معاملاتی خود این شخصی‌سازی‌ها را اعمال کنید.

پنجره‌ی تنظیمات نمودار در سایت تریدینگ ویوپنجره‌ی تنظیمات نمودار در سایت تریدینگ ویو

با استفاده از گزینه‌ی Events در همین پنجره می‌توانید رویدادهای اخباری را مستقیماً بر روی نمودار مشاهده کنید. به این ترتیب تحلیلگران به راحتی می‌توانند اثرات رویدادهای اخباری گذشته را آنالیز کرده و تحلیل فاندامنتال انجام دهند.

منوی ابزارهای نمودار تریدینگ ویو

بزرگترین تفاوت سایت تریدینگ ویو و دلیل عمده‌ی محبوبیت این سایت بین تحلیلگران این است که این سایت علاوه بر تمام ابزارهای استاندارد ترسیم بر روی نمودار، ابزارها و ویژگی‌های بسیار پیشرفته و منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه‌ی این بحث به توضیح این موارد می‌پردازیم. این نوار ابزار را همانطور که در قسمت نمای کلی پلتفرم مشاهده کردیم می‌توان در سمت چپ صفحه که به صورت عمودی چیده شده است مشاهده کرد.

طبقه بندی ابزارهای ترسیمی بر روی نمودار در سایت تریدینگ ویوطبقه بندی ابزارهای ترسیمی بر روی نمودار در سایت تریدینگ ویو

با توجه به عکس بالا مشاهده می‌کنیم که این ابزارهای متعدد در دسته بندی های مختلف در منوی ابزارهای ترسیمی قرار دارند. با کلیک کردن بر روی هرکدام از این دسته‌ها مجموعه‌ی مربوط به این دسته برای انتخاب کاربر پدیدار می‌شود. در ادامه به بررسی هرکدام از این دسته‌ها می‌پردازیم.

ابزارهای ترسیم خط و روند

این دسته در تریدینگ ویو شامل ابزارهایی مانند خطوط روند، خطوط افقی و عمودی، کانال موازی و روند رگرسیونی است. ابزارهای روند عموما دو نقطه‌ای هستند و با قرار دادن دو نقطه بر روی کف یا سقف مورد نظر به آسانی ترسیم می‌شوند.

ابزارهای ترسیم خط و روندابزارهای ترسیم خط و روند

ابزارهای دیگر این دسته نیز کارکردهای گوناگونی دارند، برای مثال ابزار Info Line با ترسیم بین دو نقطه اطلاعاتی مانند تفاضل قیمتی بین این دو نقطه و مقدار درصدی آن، فاصله‌ی زمانی بین دو نقطه و زاویه‌ی خط روند ترسیم شده را به ما می‌دهد. ابزار Trend Angle نیز زاو‌یه‌ی خط روند ترسیم شده را به ما می‌دهد.

ابزارهای Horizontal Line و Horizontal Ray برای ترسیم خطوط افقی در نمودار و در مقابل ابزار Vertical Line برای ترسیم خطوط عمودی در نمودار به کار می‌رود. برای ترسیم کانال بر روی نمودار نیز از ابزار Parallel Channel استفاده می‌کنیم.

ابزارهای چنگال اندروز، گن و فیبوناچی

اولین زیردسته‌ای که از این دسته ابزارها معرفی می‌شود ابزارهای رسم با استفاده از چنگال اندروز (Andrew’s pitchfork) هستند. این ابزار سه نقطه‌ی محوری دارد و پس از ترسیم شکلی همانند چنگال ایجاد می‌کند. استراتژی‌های معاملاتی گوناگونی با استفاده از چنگال اندروز وجود دارد اما نکته‌ای که باید در ترسیم همه‌ی این چنگال‌ها در نظر گرفته شود این است که نقطه‌ی سوم چنگال یا C باید بین بازه‌ی قیمتی دو نقطه‌ی A و B قرار بگیرد.

آموزش کامل استفاده از ابزارها و امکانات سایت Tradingviewابزارهای مبتنی بر چنگال اندروز

پس از این زیردسته نوبت به ابزارهای گن مانند باکس گن (Gann Box)، مربع گن (Gann Square)، مربع ثابت گن (Gann Sqauare Fixed) و بادبزن گن (Gann Fan) می‌رسد.

ویلیام دلبرت گن (William Delbert Gann) معامله‌گر بازارهای مالی در اویل قرن بیستم بود. روش وی در معامله در بازارهای سهام (Stock) و کالا تا به امروز بی‌نظیر و غیرقابل رقابت بوده است. تکنیک وی در پیشبینی ‌های قیمتی و زمانی روشی منحصر به فرد است که امروزه نیز بسیاری از این تکنیک استفاده می‌کنند و از روش وی تقلید می‌کنند.

از آنجایی که در این نوشته قصد معرفی ابزارها و استفاده از آنها را در تریدینگ ویو داریم، فرصتی برای معرفی سیستم معاملاتی وی وجود ندارد و تنها به نحوه‌ی ترسیم ابزار بر روی نمودار می‌پردازیم.

مربع گن (Gann Square) سنگ بنای تکنیک معاملاتی گن محسوب می شود که مبتنی بر تقارن زمان و قیمت است. این ابزار ترسیمی بر روی نمودار ابزاری پیشرفته است و استفاده صحیح از آن نیاز به دانش پایه در مورد تئوری گن دارد. توجه داشته باشید که نمودار باید به درستی مقیاس‌بندی شود تا اطمینان حاصل شود که محورها رابطه‌ی مربعی دارند. یک راه برای استفاده از این ابزار به این صورت است که نقطه‌ی اول این ابزار را بر روی سطوح ماژور اصلی قرار داده سپس نقطه‌ی دوم طوری رسم می‌شود که نقطه‌ی 1*1 نمودار بر روی سطوح حمایتی با دقت مناسبی قرار گیرد.

ابزار باکس گن از زیردسته‌ی ابزارهای گنابزار باکس گن از زیردسته‌ی ابزارهای گن

ابزار بعدی در این زیردسته ابزار بادبزن گن (Gann Fan) است که این ابزار از ۹ خط مورب گسترش یافته تشکیل شده است که برای نشان دادن سطح حمایت و مقاومت مختلف در یک نمودار طراحی شده است. این خطوط مورب که از کف‌ها و سقف های اصلی تشکیل شده، زمان و قیمت را به بخش‌های متناسب تقسیم می‌کند و اغلب برای پیش بینی نواحی حمایتی و مقاومتی استفاده می‌شوند.

در واقع این ابزار مانند چند خط روند با زوایای مختلف است که بر روی نمودار ترسیم می‌شود. اساس این روش با تکیه بر این اصل که که بازارها با شکسته شدن روند یا زاویه‌ای به سمت زاویه‌ی دیگر حرکت می‌کنند، بنا نهاده شده است.

ابزار بادبزن گن از زیر دسته‌ی ابزارهای گنابزار بادبزن گن از زیر دسته‌ی ابزارهای گن

در انتهای این دسته به زیردسته‌ی ابزارهای فیبوناچی می‌رسیم که به علت داشتن کاربرد در هر تایم فریمی از اهمیت و محبوبیت بالایی در تحلیل تکنیکال برخوردار هستند. ابزارهای این زیردسته شامل ابزار فیبوناچی اصلاحی (Fib Retracement)، فیبوناچی پروجکشن (Trend-Based Fib Projection)، فیبوناچی زمانی (Fib Time Zone)، فیبوناچی دایره‌ای و مارپیچ، کانال فیبوناچی و از این قبیل تقسیم می‌شود که تمام این موارد را در عکس زیر و در آخرین زیردسته می‌توانید مشاهده کنید.

آموزش کامل استفاده از ابزارها و امکانات سایت Tradingviewابزارهای مبتنی بر فیبوناچی

مهم ترین ابزارهای فیبوناچی ابزارهای فیبوناچی اصلاحی/گسترشی و فیبوناچی پروجکشن است. نحوه‌ی استفاده از فیبوناچی اصلاحی/ گسترشی در مطلب «آشنایی با الگوهای هارمونیک» بحث شده است. یکی از تفاوت های ابزار فیبوناچی پروجکشن با دو مورد قبل در سه نقطه‌ای بودن این ابزار است. به این صورت که برای به دست آوردن اندازه‌ی یک حرکت نسبت به حرکت قبلی و هم سوی آن نقطه‌ی اول ابزار را در ابتدای موج اولیه، نقطه‌ی دوم را در انتهای این موج و نقطه‌ی سوم در انتهای موج مخالف و مابین این دو حرکت قرار داده می‌شود.

در انتها سطوح موردنظر برای اتمام موج حرکتی مورد نظر با توجه به سطوح فیبوناچی مشخص می‌شود. از این ابزار برای به دست آوردن نسبت موج‌های حرکتی هم جهت نسبت به هم، اهداف قیمتی و به طور کلی سطوح حمایت و مقاومت استفاده می‌شود.

برای مثال در نمودار زیر در قیمت بیت‌ کوین کش موج CD به اندازه‌ی 1.618 برابر موج AB است که با داشتن سه نقطه‌ی ABC و ترسیم فیبوناچی پروجکشن می‌توانستیم نقطه‌ی D را حدس بزنیم. همانطور که اشاره شد هدف از این مطلب آموزش تریدینگ ویو و نحوه‌ی استفاده از هرکدام از این ابزارها با توجه به حوزه‌ی تحلیلی مربوط به آن نیازمند مطالعه و تجربه در هر مورد است.

یکی از تفاوت های ابزار فیبوناچی پروجکشن با دو مورد قبل در سه نقطه‌ای بودن این ابزار است. به این صورت که برای به دست آوردن اندازه‌ی یک حرکت نسبت به حرکت قبلی و هم سوی آن نقطه‌ی اول ابزار را در ابتدای موج اولیه، نقطه‌ی دوم را در انتهای این موج و نقطه‌ی سوم در انتهای موج مخالف و مابین این دو حرکت قرار داده می‌شود. در انتها سطوح موردنظر برای اتمام موج حرکتی مورد نظر با توجه به سطوح فیبوناچی مشخص می‌شود. از این ابزار برای به دست آوردن نسبت موج‌های حرکتی هم جهت نسبت به هم، اهداف قیمتی و به طور کلی سطوح حمایت و مقاومت استفاده می‌شود.

برای مثال در عکس زیر در قیمت بیت‌ کوین کش موج CD به اندازه‌ی 1.618 برابر موج AB است که با داشتن سه نقطه‌ی ABC و ترسیم فیبوناچی پروجکشن می‌توانستیم نقطه‌ی D را حدس بزنیم.

ابزار فیبوناچی پروجکشن از زیردسته‌ی ابزارهای فیبوناچیابزار فیبوناچی پروجکشن از زیردسته‌ی ابزارهای فیبوناچی

برای مشاهده‌ی نمونه‌ای دیگر می‌توانید به پست تحلیل «بایننس کوین» مراجعه کنید. ابزارهای فیبوناچی زمانی (Fib Time Zone)، فیبوناچی پروجکشن زمانی (Trend-Based Fib Time) نیز همانند ابزارهای فیبوناچی اصلاحی/گسترشی و فیبوناچی پروجکشن هستند با این تفاوت که به جای سطوح قیمتی، بازه های زمانی صعود و نزول را به ما می‌دهند.

سایر ابزارهای فیبوناچی نیز با استفاده از این نسبتهای معروف به ترسیم سطوح و اشکال مختلف مانند کانال، دایره، مارپیچ و کنج بر روی نمودار کمک می‌کنند.

اشکال هندسی و قلموها

این دسته شامل ابزارهایی مانند قلموها و اشکال هندسی مانند مستطیل، دایره، مثلث و انواع منحنی ها برای استفاده بر روی نمودار تریدینگ ویو است.

انواعی از اشکال هندسی و قلموها از دسته‌ی ابزارهای هندسیانواعی از اشکال هندسی و قلموها از دسته‌ی ابزارهای هندسی

متن و یادداشت

ابزارهای این دسته برای اضافه کردن متون و یادداشت به نمودار، کشیدن پیکان و اضافه کردن برچسب‌های قیمتی در تریدینگ ویو به کار می‌روند.

ابزارهای متن و یادداشت بر روی نمودارابزارهای متن و یادداشت بر روی نمودار

الگوها

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی پلتفرم تریدینگ ویو امکان ترسیم الگوهای نموداری است. با کمک ابزارهای این دسته الگوهای متنوع زیادی از مثلث‌ها و سر و شانه گرفته تا انواع الگوهای هارمونیک را می‌توان بر روی نمودار کشید و همچنین می‌توان با تکیه بر نظریه‌ی امواج الیوت به شماره‌گذاری و نامگذاری امواج با استفاده از این ابزارها پرداخت.

آموزش کامل استفاده از ابزارها و امکانات سایت Tradingviewانواعی از ابزارهای ترسیم الگوها بر روی نمودار در سایت تریدینگ ویو

نحوه‌ی ترسیم ابزارهای زیردسته‌ی اول از این دسته یعنی الگوهای هارمونیک را در مطلب «آشنایی با الگوهای هارمونیک» می‌توانید مطالعه کنید. ابزارهای این دسته شامل XABCD Pattern، Cypher Pattern ABCD Pattern و Three Drives Pattern هستند.

در ادامه از ابزارهای Triangle Pattern و Head and Shoulders برای رسم انواع الگوهای مثلث و الگوی سر و شانه از الگوهای کلاسیک تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنیم.

برای نامگذاری امواج بر اساس نظریه‌ی الیوت از ابزارهایی در این دسته که تحت نام Elliott Wave هستند نیز می‌توان یاری جست. Cyclic Lines ،Time Cycles و Sine Line نیز ابزارهایی برای جداسازی سیکل‌های زمانی مختلف با طول یکسان در قیمت هستند.

ابزارهای محاسبه و تخمین، آیکون‌ها و اندازه‌گیری

ابزارهای اندازه‌گیری در نمودار به منظور نمایش و محاسبه‌ی بازه‌های زمانی و دامنه‌ی قیمت است. ابزارهای Long Position و Short Position نشان‌دهنده‌ی سود و ریسک یک معامله‌ی خرید (Long) یا فروش (Short) و اهداف قیمتی یا حد ضرر در معاملات است. در واقع ابزارهای این دسته به معامله‌گران در مدیریت ریسک کمک می‌کنند.

آموزش کامل استفاده از ابزارها و امکانات سایت Tradingviewنمونه هایی از ابزارهای اندازه‌گیری در پلتفرم تریدینگ ویو

ابزار Forecast یا پیش‌بینی نیز ابزاری مفید به خصوص در هنگام به اشتراک گذاری ایده های تحلیلی با جامعه کابران تریدینگ ویو محسوب می‌شود. این ابزار به کاربر اجازه می‌دهد که برای معاملات خود نقاط ورود و خروج تعیین کند. در آخر از آیکون‌ها نیز می‌توان برای کشیدن نمادها و تصاویر برای افزایش جذابیت بصری بهره برد.

شما همچنین می‌توانید با شرکت در دوره اطلس ارزدیجیتال، به صورت ویدیویی و با پشتیبانی اساتید مجرب، تریدینگ ویو را یاد بگیرید. بخشی از آموزش تریدینگ ویو در دوره اطلس ارزدیجیتال پلاس:

The post آموزش کامل تریدینگ ویو (Tradingview) و استفاده از ابزارها appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.