رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کنگره آمریکا از دولت خواست «استراتژی ملی بلاک چین» را در نظر داشته باشد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کنگره آمریکا از دولت خواست «استراتژی ملی بلاک چین» را در نظر داشته باشد.

به نقل از کوین دسک، روز سه‌شنبه برت گاتری (Brett Guthrie)، نماینده مجلس ایالات‌ متحده، لایحه‌ای در رابطه با فناوری بلاک چین به «کمیسیون تجارت آمریکا» (FTC) ارائه کرد. گاتری به‌موجب این لایحه خواستار بررسی دقیق گسترش و توسعه فناوری بلاک چین در صنعت، دولت و سراسر جهان شد.

زمانی‌که این لایحه به «کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان ایالات ‌متحده» (House Energy And Commerce Committee) ارجاع داده شد، حامی مشترکی نداشت. اما درصورت تصویب آن، کمیسیون تجارت به‌مدت ۲ سال فرصت خواهد داشت که رهبری فرایند بررسی وضعیت بلاک چین را در حوزه‌های مشخص بر عهده بگیرد. این کمیسیون پس از بررسی و تحقیق، موظف است طی ۶ ماه آموخته‌ها و پیشنهادات خود را به کنگره ارائه کند.

برت گاتری در این لایحه خواستار پذیرش بلاک چین در سطح ایالتی و همچنین در حوزه تجاری، برنامه‌ریزی برای توسعه بلاک چین، تعیین استراتژی برای کاهش ریسک و همچنین قانون‌گذاری برای چارچوب‌های فناوری بلاک چین و چگونگی ادغام قوانین بازدارنده فدرال شد.

پیشنهادات ارائه‌شده در این لایحه یک «استراتژی جامع بلاک چین» را برای ایالات ‌متحده آمریکا به تصویر می‌کشد. برخی از متحدین ایالات‌متحده، از جمله آلمان، از قبل چنین چارچوبی را برای خود تشکیل داده‌اند. این نظرسنجی پیشنهاد‌شده به FTC، یک خلاصه از استراتژی‌های بلاک چین حداقل ۱۰ کشور را نسبت به آمریکا، در اختیار قانون‌گذاران قرار می‌دهد.

اما به نظر می‌رسد که نگرانی اصلی برت گاتری رهبری شفاف «استراتژی ملی بلاک چین» و همچنین رقیب اصلی آمریکا، یعنی چین باشد. او در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که ایالات متحده اجازه نمی‌دهد چین، آمریکا را شکست بدهد.

ماه آوریل، چین «شبکه خدماتی بلاک چین» خود را راه‌اندازی کرد. در حال حاضر چین با آزمایش بانک مرکزی ارز دیجیتال خود به‌نام «یوان دیجیتال» (digital yuan)، به‌سرعت در حال پیشروی در زمینه توسعه فناوری بلاک چین در سطح ملی است. این کشور با سخت‌گیری زیاد، موارد استفاده بلاک چین را با حمایت دولت، بسیار فراتر از فعالیت‌های ایالات ‌متحده در نظر گرفته است.

گاتری معتقد است که پیشروی از چین در دوره بیماری کرونا، تنها مسئله مهم ایالات‌ متحده است. او در این رابطه گفت:

بیماری همه‌گیر کرونا به همه ثابت کرد که ما نیاز داریم پیشروی ایالات‌متحده را در حوزه فناوری بیش از پیش حفظ کنیم و گام‌های بعدی را محکم‌تر از پیش برداریم. آمریکا سرزمین نوآوری و ابتکار است و ما باید این مسیر را ادامه بدهیم.

این لایحه تنها بخشی از مجموعه پیشنهادشده برای قانون‌گذاری در حوزه فناوری بوده که توسط جمهوری‌خواهان مجلس ایالات ‌متحده ارائه شده است.

The post کنگره آمریکا از دولت خواست «استراتژی ملی بلاک چین» را در نظر داشته باشد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.