رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کارشناس مطرح: حملات سیاسی علیه بیت کوین، خطرناک‌تر از قطعی سراسری برق است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اگر با فاجعه بزرگی مانند قطعی سراسری برق در دنیا مواجه شویم، آیا بیت کوین می‌تواند نجات یابد؟ آیا می‌تواند به رشد خود ادامه دهد؟ بر سر بانک‌ها چه خواهد آمد؟ آندریاس آنتونوپولوس معتقد است که حتی بدون برق و اینترنت هم، بیت کوین می‌تواند راه‌های جایگزینی برای شکوفایی پیدا کند. اما خطر بزرگ‌تری به نام «حملات سیاسی» در کمین بیت کوین است.

به گزارش کوین تلگراف، برای استخراج بیت کوین مقادیر زیادی انرژی الکتریکی مصرف می‌شود و با بزرگ‌تر شدن شبکه، این مقدار بیشتر از قبل می‌شود. پروتکل بیت کوین برای ارتباط به اینترنت متکی است. بنابراین، اگر به طور ناگهانی اختلالی در شبکه برق جهانی به وجود بیاید، شاید به این معنی باشد که کار بیت کوین به پایان رسیده است.

با این حال، آندریاس آنتونوپولوس با این موضوع مخالف است. او معتقد است که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین، در کنار توانایی آن برای تکیه بر حالت‌های ارتباطی جایگزین، این امکان را به بیت کوین می‌دهد که در صورت قطعی سراسری برق، مقاوم‌تر از سیستم بانکی عمل کند. آنتونوپولوس در این مورد می‌گوید:

من پیش‌بینی می‌کنم که اگر با یک قطعی سراسری در شبکه برق مواجه شویم یا یک فاجعه طبیعی آسیب گسترده‌ای به زیرساخت‌های برق و اینترنت وارد کند، بیت کوین اولین موردی خواهد بود که می‌تواند خود را از این فاجعه بازیابی کند. دلیلِ این امر، فقط خوداتکا بودن بیت کوین نیست؛ بلکه غیرمتمرکز بودن کاربران، نودها و استخراج‌کنندگانی که انگیزه‌های بسیاری برای بازسازی زیرساخت‌های محلی به غیرمتمرکزترین روش ممکن دارند، باعث خواهد شود شبکه بیت کوین به سرعت خود را بازیابی کند. به یاد داشته باشید که بیت کوین برای تبادل تراکنش‌ها و بلاک‌‌ها، نیازی به اینترنت ندارد.

کارشناس مطرح: اگر برق نباشد بیت کوین ارتجاعی‌تر از بانک‌ها عمل خواهد کرد!

آنتونوپولوس خاطرنشان می‌کند که بیت کوین برای ارتباط می‌تواند به جای اینترنت، به ماهواره‌ها، رادیو و خطوط تلفن متکی باشد. از نظر وی، بیت کوین اولین سیستمی خواهد بود که کار خود را مجددا از سر خواهد گرفت. در حالیکه ماه‌ها و حتی سال‌ها طول خواهد کشید تا سیستم‌‎های مالی سنتی در دنیایی که شبکه برق قابل‌اعتمادی وجود ندارد، بتوانند خود را بازیابی کنند.

آنتونوپولوس معتقد است که حملات سیاسی به بیت کوین، به ویژه حملات «زیرکانه‌تر»، خطر قریب‌الوقوع‌تری برای بیت کوین هستند:

من از حملات سیاسی [بیشتر از خطر بالقوه قطعی برق] نگران هستم؛ مخصوصا حملات زیرکانه‌ای مانند تغییر وضعیت مالیات‌ها بر ارزهای دیجیتال، به منظور به حاشیه راندن این ارزها. من فکر می‌کنم چنین مالیات‌هایی، بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران متوسط و سفته‌بازان را که قصد مقابله با دولت را ندارند، از بازار بیرون خواهد راند.

با این حال، او نتیجه می‌گیرد که اگرچه این امر می‌تواند بر قیمت بیت کوین و پذیرش آن در جامعه اثر بگذارد، اما کل سیستم را از بین نمی‌برد. او ادعا کرد:

قیمت می‌تواند از جهات مختلفی مورد حمله قرار گیرد. این حملات می‌توانند قیمت را تا حد زیادی پایین بیاورند و ممکن است این افت قیمت تا مدت‌ها ادامه داشته باشد. اما این امر، بنیاد پولی و عملکرد فنی شبکه را تحت‌تاثیر قرار نخواهد داد.

بیت کوین مدت‌هاست که مقاومت خود در برابر مشکلات مختلف را ثابت کرده است. در ۱۱ سالی که از فعالیت بیت کوین می‌گذرد، این شبکه حتی برای یک لحظه هم از کار نیفتاده است.

The post کارشناس مطرح: حملات سیاسی علیه بیت کوین، خطرناک‌تر از قطعی سراسری برق است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.