رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

دستگاه اکسیژن س

امتیاز دادن به این موضوع:


7somaye9

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

U-ZoXg3FKg4CAQwdhJ2G8cCDnLY4fLnmT8YOBanq
یکی از مهمترین دستگاه های کمک تنفسی برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، دستگاه اکسیژن ساز می باشد. امروزه با پیشترفت تکنولوژی تجهیزات پزشکی متنوعی برای سهولت نگهداری از بیماران در منزل ساخته شده است که یکی از مهمترین دستگاه هایی که توانسه کار خود را به بهترین شکل انجام دهد، دستگاه اکسِزن ساز پرتابل می باشد.
دستگاه اکسیژن ساز با استفاده از روش های ساده، اکسیژن مورد نیاز بیمار را فراهم می کند و بیماران می توانند با خرید اکسیژن ساز به راحتی در منزل خود بمانند بدون اینکه مشکلی برایشان پیش بیاید.
کارکرد اکسژن ساز به این صورت است که ابتدا به وسیله پمپ مخصوص هوایی درون اتاق را میگیرد سپس هوای مکیده شده را از پودر زئولیت عبور می دهد. کاربرد پودر زئولیت این است که 21 درصد موجود در هوای ورودی را از گاز های دیگر جدا می کند و به سمت محفظه های دیگر هدایت می کند.
یکی از موارد دیگری که در اکسیژن ساز به کار رفته است کمپرسور است که که فشار و درصد اکسیژن را در محفظه ها بالا می برد و خلوص اکسیژن داخل آنها را به 94 درصد می رساند که برای بیماران بسیار مناسب است.
اکسیژن خالص از داخل محفظه به پشت فلومتر یعنی جلوی دستگاه هدایست شده و از نازل به خصوص به طرف بینی و دهان بیمار هدایت می گردد. بنابراین 
خرید اکسیژن ساز برای بیماران واجد شرایط ضروری است.


دستگاه های اکسیژن ساز
همانطور که می دانید یکی از روش های درمانی اکسیژن تراپی است. در این روش درصد اکسیژن تنفس شده به وسیله بیمار به 100 درصد می رسد که حدودا 5 برابر درصد اکسیژن موجود در هوا است. علاوه بر این با در نظر گرفتن فشار اکسیژن، دستگاه اکسیژن پرتابل با استفاده از روش هایی تا 15 برابر اکسیژن به بیمار می رساند. اکسیژن دریافت شده به وسیله ریه ها در پلاسمای خون حل شده است و در نهایت توسط خون به بقیه اعضای بدن انتقال داده می شود. این مراحل می تواند زندگی یک بیمار را نجات دهد.




چه کسانی باید از دستگاه اکسیژن ساز پرتابل استفاده کنند؟
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه کسانی بایستی خرید اکسیژن ساز پرتابل انجام دهند. باید بدانید که وقتی اکسیژن هوا به زیر 10 درصد برسد مغز انسان دچار تورم می شود و زمانی که میزان اکسیژن مصرفی کمتر از 6 درصد برسد، زندگی و حیات فرد را به خطر می اندازد. وقتی به این افراد اکسیژن لازم برسدفرد می تواند به زندگی خود ادامه دهد. اگر که اکسیژن لازمه به فرد نرسد، عوارض جبران ناپذیری به بار می آورد. به همین خاطر در این شرایط فرد باید با خرید دستگاه اکسیژن ساز پرتابل اکسیژن لازمه را دریافت کند.
به طور کلی کمبود اکسیژن در بدن هیپوکسی نامیده می شود. یکی از علامت های مهم و بالینی که در بدن ایجاد می شود سیانوز یا کبودی لب ها و صورت است. همان طور که شاید بدانید کمبود اکسیژن در بدن باعث تورم و آسیب بافت ها می شود که اگر چلوگیری نشود و ادامه یابد باعث مرگ سلول و آسیب اندام می شود.
به دلیل اینکه سلولهای مغزی حساسیت زیادی نسبت به استفاده از اکسیژن دارند. به همین خاطر اولین جایی که بیشتر از چند دقیقه دوان نمی آورد بافت های مغزی هستند. بنابراین در چنین شرایطی اگر به سرعت جبران نشود باعث می شود آسیب وارد شده غیر قابل بازشگت باشد و در آخر باعث مرگ مغزی می شود. 
اکسیژن ساز خانگی برای چه کسانی توصیه می‌شود؟
بنابراین در چنین شرایطی افراد بیمار بایستی به سرعت برای خرید اکسیژن ساز پرتابل اقدام کنند. با خرید اکسیژن ساز این افراد نباید نگران باشند زیرا می توانند به راحتی در منزل خود بمانند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.
همچنین متخصصان بیماری ریوی به شدت تاکید دارند که مصرف و استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران ریوی لازم است.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.