رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

وضعیت بازارها: وضعیت بد قیمت بیت کوین و رشد بازارهای سهام

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بازارهای سهام همزمان با کاهش محدودیت‌ها بر بخش‌های اقتصادی، روز گذشته توانستند تا به نسبت ارزهای دیجیتال، عملکردی بهتر داشته باشند. این محدودیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده بود و حالا رفته‌رفته شاهد رفع آنها هستیم.

 به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین در ساعات اولیه بازگشایی بازار نیویورک توانست به سطوح بالاتر از ۹,۰۰۰ دلار برسد، اما به سرعت و با افزایش فشار فروش به محدوده ۸,۷۰۰ رسید. نیمه شب گذشته نیز قیمت هر واحد بیت کوین با کاهشی ۱ درصدی در بازه ۲۴ ساعته، در رقم ۸,۸۴۶ دلار معامله می‌شد. در حال حاضر، پادشاه ارزهای دیجیتال پایین‌تر از میانگین‌های متحرک ۱۰ و ۵۰ روزه معامله می‌شود. این وضعیت نشان از احساسات نزولی حاکم بر بازار دارد. مکس بونن (Max Boonen)، مدیرعامل پلتفرم تامین نقدینگیِ B2C2، در این باره گفت:

بیت کوین موفق به شکستن مقاومت‌های بالاتر نشد و به حمایت ۸,۷۰۰ دلاری بازگشت.

نمودار قیمت بیت کوین در روز گذشتهنمودار قیمت بیت کوین در روز گذشته

همزمان با اوضاع نه چندان مناسب بیت کوین، بازارهای سهام روز سه‌شنبه را با قدرت پشت سر گذاشتند.

شاخص بازار نیکی ژاپن (225 Nikkei) با جهشی ۲.۲ درصدی به بالاترین رقم خود در سه ماه گذشته رسید. در حالی شاهد این جهش بودیم که محدودیت‌های اضطراری در ژاپن رو به اتمام است. شاخص «FTSE» در اروپا که شامل ۱۰۰ شرکت بزرگِ عرضه‌شده در بازار عمومی است نیز روز گذشته وضعیت قابل قبولی داشته است و توانست صعودی کمتر از ۱ درصد داشته باشد. به مانند ژاپن، کاهش محدودیت در اروپا نیز به عنوان عامل اصلی این صعود عنوان شده است.

در آمریکا، شاخص S&P500 با افزایشی ۱.۲ درصد همراه بود. این شاخص در یک ماه گذشته ۴ درصد رشد داشته است. دنی کیم (Danny Kim)، مسئول بخش درآمدهای شرکت «SFOX»، در این خصوص گفت:

به احتمال زیاد، بازارهای سهام به دلیل بازگشایی مجدد [حوزه] اقتصاد در حال رشد هستند، چرا که احتمالا وال استریت آن را به عنوان یک حرکت مثبت در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر، کاهش قیمت جزئی بیت کوین نیز احتمالا بیش از آن که به چیز دیگری مربوط باشد، به از دست رفتن [قدرت] جهش قیمتش مرتبط است.

از هفته آغازین ماه می (اردیبهشت)، بازار بیت کوین و S&P500 نوساناتی مخالف یکدیگر داشته‌اند. کریس توماس (Chris Thomas)، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال سوئیسکوت بانک (Swissquote Bank)، در این باره می‌گوید:

با توجه به این مسئله که مقدار زیادی از سرمایه افراد آگاهِ بازار به صورت استیبل کوین‌ها و به‌ویژه تتر درآمده است، در حال حاضر [عملکرد] بیت کوین نشانه‌ای از همبستگی با بازارهای سهام ندارد.

نوسانات قیمت بیت کوین و شاخص S&P500نوسانات قیمت بیت کوین و شاخص S&P500

ارزش بازار تتر در روزهای گذشته توانست به ۹ میلیارد دلار برسد و از ریپل پیشی بگیرد. دارایی‌های دیجیتالی مانند تتر که با استفاده از دلار آمریکا پشتوانه‌سازی می‌شوند، این امکان را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند تا به سرعت سرمایه‌های خود را در پلتفرم‌های مختلف جابجا کنند.

میزان عرضه استیبل کوین‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰میزان عرضه استیبل کوین‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰

این نگرانی وجود دارد که قیمت بیت کوین همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد. تغییراتی که پس از هاوینگ اخیر بیت کوین در میان ماینرها ایجاد شده است نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل این نگرانی عنوان شده است. پیش از هاوینگ، ماینرها چیزی در حدود ۱,۸۰۰ واحد بیت کوین در روز تولید می‌کردند. این رقم پس از هاوینگ با کاهشی ۵۰ درصدی رو‌به‌رو شده است. با توجه به قیمت روز سه‌شنبه بیت کوین، ارزش بیت کوین‌های استخراج‌شده در هر روز، ۸ میلیون دلار است.

سهم کشورهای مختلف از قدرت پردازش شبکه بیت کوینسهم کشورهای مختلف از قدرت پردازش شبکه بیت کوین

به گفته توماس، در حال حاضر ماینرها مجبور به فروش بیت کوین‌های بیشتری هستند:

ماینرهای چینی همچنان با دستگاه‌های قدیمی کار می‌کنند که سودآوری آنها چندان بالا نیست. آنها به واسطه نیروی ارزان برق آبیِ فصل پر باران چین توانسته‌اند تا به اینجا دوام بیاورند. این در حالی است که آنها مجبورند تا برای برآمدن از پس هزینه‌های جاری خود، درآمد ماهیانه خود به شکل بیت کوین را بفروشند. این مسئله بر بازار تاثیر خواهد گذاشت.

بر اساس داده‌های مرکز اقتصاد جایگزینِ دانشگاه کمبریج، ماینرها چینی ۶۵ درصد از قدرت استخراج شبکه بیت کوین را در اختیار دارند.

بازارهای دیگر

روز گذشته بیشتر ارزهای دیجیتال در محدوده قرمز قرار داشتند. اتر، ارز دیجیتال شماره دو بازار، در بازه ۲۴ ساعته، ۲.۲ درصد کاهش قیمت داشته است.

قیمت اتریوم در روز گذشتهقیمت اتریوم در روز گذشته

روز گذشته و در بازه ۲۴ ساعته، اتریوم کلاسیک با ۲، استلار با ۱.۴ و آیوتا با ۱.۳ درصد کاهش ارزش، از دیگر ارزهایی بودند که نمودارهایشان قرمز بود. لیسک (LSK) با جهش ۴ درصدی کیوتوم (QTUM) با افزایش ۱ درصدی و نِم (NEM) با صعودی کمتر از یک درصد، ارزهای برنده دیروز لقب گرفتند.

در بازار کالاها، نفت با افزایش یک درصدی توانست به بهای ۳۴.۲۱ دلار به ازای هر بشکه برسد. طلا نیز با افزایش فشار فروش در بازار، کمتر از یک درصد سقوط را تجربه کرد و در ساعات پایانی بازار نیویورک در محدوده ۱,۷۱۰ دلار معامله شد.

اوضاع برای اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری الگویی مشخص نداشت. سود اوراق سی ساله با افزایش همراه بود و ۴.۶ درصد رشد داشت. در این ابزارهای مالی، سود در جهتی مخالف با قیمت حرکت می‌کند.

The post وضعیت بازارها: وضعیت بد قیمت بیت کوین و رشد بازارهای سهام appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.