رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مقاله (وایت پیپر) دلار دیجیتال آمریکا منتشر شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اتاق فکر آمریکایی که روی دلار دیجیتال کار می‌کند، یک اوراق سفید (وایت پیپر) منتشر کرده است که در آن اهداف اولیه و کاربردهای یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (ارز دیجیتال ملی) برای آمریکا شرح داده شده است.

به گزارش کوین تلگراف، روز ۲۸ می (۸ خرداد)، وایت پیپر (whitepaper) پروژه دلار دیجیتال منتشر شد. این وایت پیپر یک سند ۳۰ صفحه‌ای است که در آن جزئیاتی از کاربردهای بالقوه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آورده شده است. این وایت پیپر بخشی از فعالیت‌های اندیشکده نوپای آمریکایی برای پیش‌برد توسعه یک دلار دیجیتال محسوب می‌شود.

این مقاله شامل جزئیاتی از یک سری اصول بنیادی است که نشان می‌دهد چه چیزی را می‌توان به عنوان یک دلار دیجیتال در نظر گرفت و چه چیزی می‌تواند آن را پیش ببرد.

پروژه دلار دیجیتال به دست رهبران سابق کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) و شرکت خدمات حرفه‌ای اکسنچر (Accenture) بنیان‌گذاری شده است. دنیل گورفین (Daniel Gorfine)، یکی از بنیان‌گذاران این پروژه است که سال گذشته ریاست دفتر فینتک CFTC در دولت آمریکا را بر عهده داشت.

مقاله (وایت پیپر) دلار دیجیتال آمریکا منتشر شددنیل گورفین

گورفین گفت:

چیزی که ما با پروژه دلار دیجیتال سعی در انجام آن داشته‌ایم، عمل تسریع کردن (کاتالیز کردن) بوده و این مقاله یک گام کلیدی در این مسیر است.

در این وایت پیپر، گورفین و کریستوفر جیانکارلو، رئیس سابق CFTC، به‌صورت کتبی نوشته‌اند که دلار دیجیتال می‌تواند در کنار نهادهای مالی سنتی و مکانیزم‌های پرداخت موجود، از جمله پول نقد و سیستم پایا (ACH)، فعالیت کند.

در این مقاله، یک فهرست قابل توجه از کاربردهای دلار دیجیتال نوشته شده است. به عنوان مثال، یک مسیر مالی بزرگ برای حواله‌های پولی بین آمریکا و مکزیک، یکی از کاربردهای دلار دیجیتال است. این پروژه همچنین به دنبال اجرای برنامه‌های آزمایشی برای آزمایش جداگانه هر یک از این کاربردها است.

گورفین گفت:

ما از طریق تعامل با سهامداران، بخش عمومی و گروه مشاوره خود قصد داریم این موارد کاربرد را بهبود بدهیم و به‌منظور آزمایش فرضیه‌های ارزش و اطلاع‌رسانی تصمیمات طراحی، برنامه‌های آزمایشی را در نظر بگیریم.

گورفین ضمن اشاره به طبقه‌بندی طیف گسترده‌ای از کارها که یک دلار دیجیتال می‌تواند باعث سهولت آنها شود، در خصوص برنامه‌های آزمایشی افزود:

آزمایش‌ها می‌توانند در بخش‌ها و مراحل مختلف انجام شوند که همه آنها وابسته به موضوع کلی هستند. برای مثال، بررسی توکنیزاسیون (تبدیل یک دارایی مانند خانه به تعداد زیادی توکن) و تأثیر آن بر دسترسی و شمول مالی. [همچنین] می‌توانید به‌طور جداگانه برنامه‌های مربوط به منافع دولت و چگونگی تعمیم آن را به افراد در نظر بگیرید.

با توجه به تمایل این پروژه برای فعالیت در چارچوب‌های قانونی موجود، به‌ خوبی مشخص است که دلار دیجیتال قصد ندارد از سیستم پولی حاصل حاضر ایالات متحده تخطی کند. در این مقاله، چندین بار اشاره شده است که پروژه دلار دیجیتال شکل کلی جریان ارز از سوی فدرال رزرو به نهادهای مالی و سپس به عموم را حفظ می‌کند.

در این مقاله آمده است:

دلار دیجیتال از طریق معماری دو لایه موجود در بانک‌های تجاری و واسطه‌های قانونی توزیع می‌شود.

در حالی که برخی از لوایح قانونی، خواستار دسترسی مستقیم مصرف‌کننده به حساب‌های فدرال رزرو هستند، گورفین ساختار ارائه‌شده برای پروژه دلار دیجیتال را تلاشی در جهت تمرکززدایی دانست:

به نظر می‌رسد در درجه اول تکیه به بخش خصوصی و بانک‌های قانون‌گذاری‌شده و انتقال‌دهنده‌های پول، یک رویکرد بسیار بهتر باشد. راهکارهای عمومی فقط زمانی منطقی هستند که شکاف‌ها یا مشکلاتی برای حل کردن باقی مانده باشد. […] با توجه کردن به نحوه توسعه فدرال رزرو در می‌یابید که این تلاشی برای تمرکززدایی در سیستم بانکی فدرال و تصمیم‌گیری‌های مربوطه بوده است.

به همین ترتیب، دلار دیجیتال با مقررات موجود احراز هویت (KYC) و ضد پولشویی فعالیت خواهد کرد. در همین حال، هم وایت پیپر و هم بنیان‌گذاران پروژه از مسئله حریم خصوصی به عنوان یک نگرانی اصلی یاد کرده‌اند. بر اساس متمم چهارم قانون اساسی آمریکا و سایر لوایح آینده، باید صبر کرد و دید که با این موضوع چگونه برخورد می‌شود.

گورفین در مورد حریم خصوصی گفت:

این حوزه‌ای اساسی و مهم است. در نهایت، اینها انتخاب‌های سیاسی هستند که باید از سوی دولت‌ها اتخاذ شوند. فکر می‌کنم چیزی که در مقاله معرفی کردیم، بهترین مدل ممکن است. این مدل با الگوبرداری از خصوصیات پول نقد فیزیکی طراحی شده است.

همه‌گیری کویید ۱۹ باعث شد که بحث‌های زیادی در مورد چگونگی تنظیم مجدد سیستم مالی برای واکنش‌پذیری بیشتر به این بحران شکل بگیرد که از جمله آنها می‌توان به چند لایحه قانونی برای عرضه یک دلار دیجیتال اشاره کرد.

The post مقاله (وایت پیپر) دلار دیجیتال آمریکا منتشر شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.