رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

خصوصیات یک دندانپزشکی خوب و مناسب چیست؟ (بحش دوم)

امتیاز دادن به این موضوع:


mohamadmiri23

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 


655346_659.jpg

توضیحات مختصری راجع به قرار دادن ایمپلنت دندان که معمولا شامل مراحل زیر میباشد:

1-مشاوره اولیه: در ابتدا 
متخصص دندانپزشک در پونک و آریاشهر یا هرجای مورد نظر دهان شما را انجایی که قرار است ایمپلنت قرار بگیرد به طور کامل مورد بررسی قرار میدهد و سپس با اشعه ایکس یا تصاویر سه بعدی، گزینه های مختلف ایمپلنت را مورد بحث و دقت نظر قرار می دهد وبعد از ان برنامه ای جهت عمل جراحی ایمپلنت ارائه می نماید.

-قرار دادن ایمپلنت دندان در دهان: در مرحله بعد ، ایمپلنت دندان در استخوان فک شما قرار می گیرد. هرچند تجربه هر بیمار گاهی متفاوت است ولی اکثر افراد می بینند درد و ناراحتی کمتری نسبت به آنچه انتظارش را داشتند، دارند تا جایی که گاهی روز بعد از عمل جراحی بیمار نیاز به استراحت ندارد و میتواند مجددآ شروع به کار کند.همچنین حین انجام ایمپلنت برای حفظ راحتی بیمار می توان بیهوشی موضعی یا آرامبخش البته مطابق با روش دندان پزشک استفاده نمود. بدیهی است ناراحتی جراحی پس از عمل ایمپلنت توسط 
متخصص دندانپزشک در سعادت آباد و شهرک غرب یا هرجای دیگر شبیه به هر جراحی دیگر دندان است.این علایم ممکن است شامل تورم، کبودی، خونریزی جزئی و یا درد باشد.

همانطور که شما بهبود می یابید، ایمپلنت و استخوان فک شما در یک فرایند موازی با یکدیگر رشد می کنند و پایه ای قوی و پایدار برای جایگزینی دندان ها تشکیل می دهند. در طول روند بهبودی، که گاها می تواند تا چند ماه به طول بیانجامد،در واقع شما به زندگی عادی خود ادامه می دهید. البته توجه نمایید که برای چند هفته اول، باید کاملآ مراعات غذایی داشته باشید تا اطمینان یابید که ایمپلنت شما به درستی درمان شده است.

چند روش در سفیدکردن دندان ها:
به طور عمومی به دو روش زیر می توان دندان ها را سفید تر کرد. یکی از راهها افزودن یک لایه خارجی به سطح دندان ها است. این لایه خارجی می تواند متشکل از یک ماده ترمیمی کامپوزیت یا یک لایه سرامیکی باشد که به آن لمینیت می گوییم.



لمینت ها خود بر دو نوع هستند:(لمینیت کامپوزیتی و لمینیت سرامیکی)
در واقع میتوان گفت این روش سفید کردن همانند چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی است گاهی بر حسب مورد ممکن است بنا بر تشخیص 
متخصص دندانپزشک در ولیعصر و ولنجک و یا هرجای دیگر دیگر نیازی به تراشیدن دندان نباشد.

در واقع این پوسته های ظریف و نازک میتوانند کاربرد های فراوانی برای اصلاح معایب ظاهری دندان ها داشته باشند و البته شایان ذکر است که بسیار مقاوم و مستحکم هستند . کامپوزیت ها به کمک مواد رنگ دندان برروی دندان ثابت می شوند وعمل فرم دهی و زیبایی به دندان ها را انجام می دهند .

روش دیگر سفید کردن دندانها ،که به آن بلیچینگ می گوییم،اینگونه است که طی آن به دنبال یک واکنش شیمیایی ،مولکول های رنگ دستخوش عمل تجزیه می شوند.در بلیچینگ چیزی به ساختار اصلی دندان ها اضافه نمی شود پس کاملا بدیهی است که امکان تغییر فرم دندان ها وجود ندارد .

دوام کامپوزیت های دندان چگونه است؟
دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما ا لزاماتی دارد از جمله انها میتوان مراجعه به یک 
متخصص دندانپزشک در پاسداران و شریعتی یا هر جای دیگر همچنین مراقبت های لازم از انها اشاره نمود و فرد باید همواره موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را در امور زندگی خود رعایت نماید تا بتواند عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند.

این پوسته های ظریف و بسیار نازک کاربرد های فراوانی برای اصلاح معایب ظاهری دندان دارند و البته بسیار مقاوم و مستحکم هستند . کامپوزیت ها به کمک مواد رنگ دندان برروی دندان ثابت می شوند و فرم دهی به دندان ها را انجام می دهد .

بهتر است مطلب 
خصوصیات یک دندانپزشکی خوب و مناسب چیست؟ (بحش اول) را نیز مطالعه کنید.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.