رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سه دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین روز گذشته در کمتر از ۱۵ دقیقه با سقوط ۱۴ درصدی از ۱۰,۱۸۰ به ۸,۶۰۰ دلار رسید و در همین مدت کم، تنها در صرافی بیتمکس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قرارداد خرید (لانگ) لیکوئید شد.

به گزارش کوین تلگراف، سه عامل اصلی این سقوط قیمت عبارتند از: قراردادهای لانگ که اکثریت قریب به اتفاق بازار بیت کوین را تشکیل می‌دادند، واکنش بیت کوین نسبت به مقاومت چند ساله در قیمت ۱۰,۵۰۰ دلار و دامپ (کاهش قیمت) از سوی نهنگ‌ها.

سه دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کویننمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین

تعداد بالای قراردادهای لانگ

قبل از این‌که سقوط قیمت اتفاق بیفتد، نرخ تأمین سرمایه (funding rate) برای بیت کوین و اتر به ترتیب روی حدود ۰.۱۶٪ و ۰.۱۹٪ قرار داشت.

اصطلاح نرخ تأمین سرمایه در بازار قراردادهای آتی بیت کوین به معنای مقداری کارمزد است که دارندگان قرارداد لانگ (آنهایی که معتقدند قیمت افزایش پیدا می‌کند) و دارندگان قرارداد شورت (آنهایی که معتقدند قیمت کاهش پیدا می‌کند) باید به یکدیگر پرداخت کنند تا بازار تعادل پیدا کند.

به عنوان مثال، فرض کنیم قیمت بیت کوین در حال افزایش است و نرخ تأمین سرمایه که معمولاً روی ۰.۰۱٪ قرار دارد به ۰.۱۶٪ می‌رسد. اگر یک معامله‌گر یک موقعیت لانگ به ارزش ۱۰۰,۰۰۰ دلار داشته باشد، این معامله‌گر باید هر هشت ساعت ۱۶۰ دلار به معامله‌گری که یک موقعیت شورت به ارزش ۱۰۰,۰۰۰ دلار دارد، پرداخت کند. این فرایند به صورت خودکار توسط سیستم صرافی انجام می‌شود.

این مکانیزم باعث می‌شود جلوی این‌که اکثریت بازار قرارداد لانگ یا شورت داشته باشند، گرفته شود، زیرا وقتی قیمت بیت کوین در حال افزایش است، کسی که قرارداد شورت داشته باشد می‌تواند مقداری پول دریافت کند و این به معامله‌گران انگیزه می‌دهد که همه به یک سمت هجوم نبرند.

چیزی که روز گذشته کمتر کسی به آن توجه می‌کرد این است که قبل از سقوط قیمت، نرخ تأمین سرمایه بیت کوین به شدت بالا رفته بود و ۷۵ درصد بازار دارنده قراردادهای لانگ بودند.

این یعنی ۷۵ درصد از معامله‌گران فکر می‌کردند قیمت افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث شد که به‌شکل ناگهانی بازار وارد فاز معکوس شود و قراردادهای لانگ نتوانند بیش از این افزایش پیدا کنند. به همین ترتیب، در کمتر از ۱۵ دقیقه حدود ۱۲۰ میلیون دلار قرارداد لانگ لیکوئید شد. لیکوئید شدن به معنای از بین رفتن سرمایه اولیه معامله‌گر است.

سه دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوینلیکوئیدهای صرافی بیتمکس

همچنین، سقوط قیمت بیت کوین دقیقاً همزمان با باز شدن بازارهای آمریکا رقم خورد. این نشان می‌دهد که احتمالاً بازار قراردادهای آتی بیت کوین CME هم در سقوط قیمت بیت کوین نقش داشته است.

پلن‌بی (PlanB)، سرمایه‌گذار و تحلیل‌گر مطرح گفت:

با باز شدن بازار آمریکا (دقیقاً در یک زمان) قیمت بیت کوین در ۱۵ دقیقه ۱,۰۰۰ دلار سقوط کرد و حجم معاملات هم مشابه با ۲۰ و ۲۱ می بود [که در آن زمان هم قیمت سقوط شدیدی را تجربه کرده بود.]

تلاش برای شکستن ۱۰,۵۰۰ دلار دوباره شکست خورد

بیت کوین در مجموع طی هشت ماه گذشته، سه بار برای عبور از مقاومت ۱۰,۵۰۰ دلار تلاش کرده که هر سه بار موفق نبوده است.

پادشاه ارزهای دیجیتال در اکتبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) به ۱۰,۵۰۰ دلار رسید. سپس طی چهار هفته به ۶,۴۰۰ دلار سقوط کرد و شش هفته در کف قرار داشت.

در ماه فوریه (بهمن ۹۸)، بیت کوین دوباره برای عبور از ۱۰,۵۰۰ دلار تلاش کرد که بازهم ناموفق بود. این بار قیمت تا ۸,۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و سپس با یک سقوط آزاد طی چهار هفته به ۳,۶۰۰ دلار رسید.

روز گذشته، بیت کوین برای سومین بار طی هشت ماه گذشته تلاش کرد که از سد ۱۰,۵۰۰ دلار عبور کند. سوالی اصلی معامله‌گران اکنون این است که آیا بیت کوین برای شکستن این مقاومت و شکل دادن به یک روند صعودی قدرتمند طی هفته‌های آینده آماده است یا نه.

با توجه به شدت سقوط اخیر و نزولی شدن ساختار بازار در کوتاه‌مدت، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به مقاومت‌های ۱۱,۵۰۰، ۱۲,۴۰۰ و ۱۴,۰۰۰ دلار طی روزهای آینده کاهش پیدا کرده است.

نهنگ‌ها وارد بازی شدند

چند ساعت قبل از سقوط، نهنگ‌ها دارایی‌های خود را به بیتمکس و بایننس منتقل کردند.

کی جونگ جو، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت، گفت:

چند ساعت قبل از سقوط شاهد ورود مقدار زیادی بیت کوین به بایننس و بیتمکس بودیم.

سه دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کویننمودار ورود بیت کوین به دو صرافی بایننس و بیتمکس

فروش بیت کوین از سوی نهنگ‌ها دقیقاً روی یک مقاومت چندساله همراه با بالا بودن نرخ تأمین سرمایه و اکثریت قراردادهای لانگ، دست به دست هم دادند تا در مدت کوتاهی شاهد یک سقوط شدید و لیکوئید شدن تعداد زیادی قرارداد لانگ باشیم.

The post سه دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.