رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل قیمت بیت کوین؛ کمی اصلاح قبل از رشد دوباره؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین بالاخره سد ۱۰،۰۰۰ دلاری خود را شکست و برای اولین بار در سه ماه گذشته به ۱۰،۳۸۰ دلار رسید. قیمت با بیش از ۵ درصد رشد در روز گذشته اکنون در زمان نگارش این مطلب با کمی اصلاح در سطح ۱۰,۱۰۰ دلار قرار گرفته است.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی بیت کوین با رشدی بیش از ۵ درصد در روز گذشته، مقاومت اصلی ۱۰،۰۰۰ دلاری را شکسته است. قیمت در کوتاه مدت و قبل از صعودی جدید می‌تواند تا حمایت ۹,۹۵۰ دلار کاهش یابد.

این حرکت قیمت به بالای مقاومت مهم و مورد انتظار ۱۰,۰۰۰ دلار در حالی رخ داد که رئیس جمهور ایالات متحده پلیس محلی و گارد ملی را برای پراکنده کردن توده‌های معترضان در مقابل کاخ سفید و خيابان‌ها مستقر كرده است.

از طرف دیگر، تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بار دیگر افزایش یافته است. این موضوع خبر بدی برای اقتصاد جهانی است، چرا که در حال حاضر شاهد یکی از بدترین بحران‌ها از زمان رکود بزرگ است. اگر ایالات متحده یا چین بخشی از معاملات تجاری خود را ادامه ندهند، اوضاع بدتر خواهد شد. چنین اتفاقاتی در نهایت می‌تواند به فروش‌های عظیم و ریزش در بازارهای سهام بین‌المللی منجر شود.

اگر این شرایط بلاتکلیفی همچنان ادامه داشته باشد، سرمایه‌گذاران بار دیگر پناهگاه‌های امنی مانند طلا و بیت کوین را در نظر خواهند گرفت. تجربه‌ی تاريخی نیز از صعود بیت کوین استقبال می‌کند، زیرا ماه ژوئن به‌طور معمول همیشه یک ماه خوب برای خریداران بوده است. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تنها سالی که ژوئن نسبت به اول ماه با افت قیمت به پایان رسیده در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاده است.

پس از اصلاح کوتاه قیمت تا ۱۰.۱۰۰ دلار، خریداران برای افزایش فشار خرید دست به کار شده‌اند. قیمت در زمان ویرایش نوشته کمی پایین‌تر از روند نزولی بلند مدت در ۱۰,۲۵۰ دلار قرار دارد که از زمان بالاترین قیمت در ۱۹,۸۰۰ دلار پابرجا بوده است.

جهش بیت کوین تجمع بسیاری از مقاومت‌های اصلی در حوالی ناحیه‌ی ۹،۹۵۰ الی ۱۰،۰۰۰ دلار را شکسته است تا خود را به سطوح بالاتر برساند. سقف جدید هفتگی در نزدیکی ۱۰,۳۷۰ دلار تشکیل شده است و در حال حاضر قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده‌ی ۱۰۰ ساعته معامله شدن است.

قیمت همچنان در حال تکمیل اصلاح خود است و به زیر سطح ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی جهش اخیر خود از ۹,۳۷۸ دلار تا ۱۰,۳۷۰ دلار رفته است. با این حال، حمایت‌های زیادی در مسیر اصلاح وجود دارد که اولین آن‌ها ۱۰،۰۰۰ دلار خواهد بود. اولین حمایت اصلی در ۹،۹۵۰ دلار (مقاومت کلیدی در گذشته) و سپس در ۹،۸۷۵ دلار یا سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی جهش اخیر قرار دارد. در تایم فریم یک ساعته در نمودار بیت کوین نسبت به دلار آمریکا نیز سطح حمایتی که خط روند صعودی را تشکیل می‌دهد، در نزدیکی ۹،۷۴۰ دلار قرار گرفته است.

بیت کوین بار دیگر ۱۰,۰۰۰ دلار را درنوردید; دلایلی که قیمت قبل از صعودی دوباره می‌تواند اصلاح کندنمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته

در سناریوی صعود قیمت، اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۱۰,۳۷۰ دلار شوند، مقاومت ۱۰,۵۰۰ دلاری به راحتی دیده خواهد شد. پس از شکسته شدن ۱۰,۵۰۰ دلار می‌توانیم منتظر ۱۱,۲۰۰ دلار باشیم.

ناحیه‌ی مقاومتی گذشته در ۹،۹۵۰ دلار نیز می‌تواند به عنوان یک حمایت جدی برای بیت کوین عمل کند. در مقابل اگر قیمت همچنان به روند اصلاحی خود ادامه دهد، آخرین سنگر دفاعی ممکن است ۹،۷۰۰ دلار باشد. هر گونه ریزش قیمت از این سطح در کوتاه‌مدت قیمت را به سمت سطح ۹،۵۰۰ دلار یا میانگین متحرک ساده‌ی ۱۰۰ ساعته (خط قرمز در تصویر) خواهد کشید.

در تفسیر اندیکاتورها می‌توان گفت که مکدی در حال حاضر به خوبی در ناحیه‌ی صعودی خود حرکت می‌کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم یک ساعته نیز در حال حاضر پایین‌تر از سطح ۸۰ در حال اصلاح است.

اختصاصی ارزدیجیتال – با توجه به برخورد قیمت به مقاومت‌های سنگینی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد، شروع قیمت به اصلاح دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی را در زیر مشاهده کنید.

بیت کوین بار دیگر ۱۰,۰۰۰ دلار را درنوردید; دلایلی که قیمت قبل از صعودی دوباره می‌تواند اصلاح کندنمودار قیمت بیت کوین به دلار آمریکا در تایم فریم هفتگی
  1. بر طبق سیستم ایچیموکو ابر کومو در سطح ۱۰,۱۰۰ دلار وجود دارد. گرچه نوسانات دائم قیمت را به بالا و پایین این سطح هدایت می‌کنند، اما تا بسته شدن قیمت در تایم فریم هفتگی همچنان این سطح به عنوان مقاومت در نظر گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت بار دیگر در تایم فریم ماهانه به زیر ابر کومو (مقاومت سنگین) برخورد کرده است.
  2. چیکو اسپن در این قسمت تغییر وضعیت داده است که مقاومت دیگری برای قیمت است.
  3. مقاومت‌های استاتیک و نقطه‌ای
  4. با توجه به برخورد قیمت در حرکت اخیر خود به مقاومت‌های مذکور انتظار اصلاح تا سطوح فیبوناچی اصلاحی وجود دارد. نزدیک‌ترین و اصلی ترین حمایت به غیر از موارد ذکر شده در تحلیل، سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی است که در ۸,۸۹۰ دلار قرار دارد.
  • مقاومت‌ها: ۱۰,۳۷۰ – ۱۰,۵۰۰ – ۱۰,۸۰۰ – ۱۱,۲۰۰
  • حمایت‌ها: ۱۰.۱۰۰ – ۹،۹۵۰ – ۹،۸۷۵ – ۹،۷۰۰ – ۹،۵۰۰ – ۸,۸۹۰

The post تحلیل قیمت بیت کوین؛ کمی اصلاح قبل از رشد دوباره؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.