رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی ناکاموتو از یک پروکسی روسی استفاده کرده است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بررسی کد بیت کوین مربوط به سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد که ساتوشی ناکاموتو احتمالاً هویت خودش را پشت یک پروکسی روسی پنهان کرده بود.

به گزارش کوین تلگراف، احتمالاً خالق ناشناس بیت کوین در ژانویه سال ۲۰۰۹ (دی‌ماه ۸۷) و در زمان انتشار نسخه ۰.۱.۰ بیت کوین به یک پروکسی روسی متصل بوده است.

نشانه‌های آشکاری از این مورد در فایل «irc.ccp» و در خط ۲۱۲ به چشم می‌خورد که البته به نظر می‌رسد که به‌وسیله یک الگوریتم ساده سایفر مخدوش شده است.

بررسی کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی از یک پروکسی روسی استفاده کرده استنسخه ۰.۱.۰ بیت کوین، تاریخ انتشار فایل irc.ccp در ۹ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۹ دی ۹۸) منبع: بنیاد ساتوشی ناکاموتو

به نظر می‌رسد که این سایفر از طریق حذف تمام صفرها و سپس تبدیل اعداد با نشانه‌گذاری هگزادسیمال به دسیمال کار می‌کند. حاصل به‌دست آمده از این سایفر عدد ۸۷.۲۵۱.۱۴۶ است که بیشتر به یک آی‌پی آدرس شباهت دارد. این پروکسی در آن زمان توسط شرکت آندرس تلکام (Anders Telecom) ارائه می‌شد که ظاهراً از سال ۲۰۱۶ به این‌طرف منحل شده است.

البته کارشناسان در مورد صحت‌وسقم این‌گونه تفسیرها اختلاف‌نظر دارند. خاویر استرلا (Javier Strella)، مدیر ارشد فناوری شرکت جئو دی‌بی (GeoDB) به کوین تلگراف گفت:

کل این قضیه به من یادآوری می‌کند که شما با سرهم کردن چند عدد می‌توانید هر چه دلتان خواست بگویید. این برای من یک یادآوری ساده از قالب‌بندی معمولی چند متغیر با هدف درک چگونگی پردازش آن در آینده و استفاده تصادفی از آنها است.

اما الکساندر چپورنوی (Alexander Chepurnoy)، یکی از موسسین پلتفرم ارگو بلاک چین (Ergo blockchain) با او هم عقیده نیست. او باور دارد که این یک روش رمزگشایی بسیار شهودی است.

پروکسی‌ها هم مانند وی‌پی‌ان‌ها (VPN)، موقعیت مکانی کامپیوتر یک نفر را پنهان می‌کنند. قسمتی از کد که خط دیدگاه (کامنت) در آن قرار دارد مسئول ارتباط با شبکه اینترنت ریلی چت (IRC) است. خود ساتوشی در چند پست منتشرشده در بیت‌کوین‌تاک (Bitcointalk) در مورد آن بحث می‌کند:

بررسی کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی از یک پروکسی روسی استفاده کرده استپست ساتوشی در بیت‌کوین‌تاک در موردIRC منبع: بیت‌کوین‌تاک

محتوای پیرامون این نظر هم برداشتی را که آن را یک پروکسی رمزگذاری شده می‌داند تأیید می‌کند.

چپورنوی باور دارد که ساتوشی واقعاً اهل یکی از کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلیس و ایالات‌متحده بوده است. پنج کشوری که کمیته اطلاعاتی معروف به «پنج چشم» (Five Eyes) را تشکیل داده‌اند. استفاده او از یک پروکسی روسی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد، زیرا احتمال دسترسی نهادهای اطلاعاتی دیگر به در پشتی (backdoor) یک شرکت روسی بسیار پایین است.

جستجوهای (اولیه) برای این آی‌پی آدرس ما را به ایران می‌رساند اما به دلیل قدیمی بودن آی‌پی آدرس‌های نسخه ۴ (IPv4)، آی‌پی آدرس‌ها از سال ۲۰۰۹ به بعد مجدداً واگذاری شدند (موقعیت مکانی آنها عوض شده است.). کوین تلگراف کاربری به اسم سرگی (Sergey) پیدا کرده‌ است که در دسامبر ۲۰۰۹ (آذر ۸۸) و ژانویه ۲۰۰۸ (دی‌ماه ۸۶) با استفاده از همان پروکسی ساتوشی وارد سایت شده و نقد و بررسی‌های خود را از هتل‌های ویتنام منتشر کرده است.

بررسی کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی از یک پروکسی روسی استفاده کرده استپست منتشر شده توسط کاربری به اسم سرگی در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۰۸ که با همان پروکسی (۸۷.۲۵۱.۱.۱۴۶) وارد سایت شده است.منبع: Otzyv.ru.بررسی کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی از یک پروکسی روسی استفاده کرده استپست منتشر شده توسط کاربری به اسم سرگی در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۰۹ که با همان پروکسی (۸۷.۲۵۱.۱.۱۴۶) وارد سایت شده است. منبع: Otzyv.ru.

این را هم باید در نظر داشت که کشور ویتنام یکی از مقاصد مسافرتی محبوب توسعه‌دهندگان روسی است که قصد فرار از زمستان‌های سخت روسیه را دارند.

اینکه شاید ساتوشی از یک پروکسی روسی استفاده کرده باشد لزوماً به معنای این نیست که ساتوشی یا هیچ‌یک از اعضای گروه منتسب به این نام، روس‌تبار بوده‌اند. البته اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد روس زبان از همان ابتدا در اجتماع بیت کوین فعالیت داشته‌اند. درواقع تالار گفتگوی روس زبان اولین بخش غیرانگلیسی زبان سایت بیت‌کوین‌تاک بوده است.

جوزف ووگان پرلینگ، که در این تالار او را با نام کاربری NewLibertyStandard می‌شناسند، در بحث‌های روس زبان (این سایت) فعالیت داشته است و به نظر نمی‌رسد که نژاد او ریشه روسی داشته باشد. زبان روسی او عالی نیست اما بسیار روان است. او در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۰ (۲۹ دی ۸۸) در این سایت ثبت‌نام کرد و کاربر شماره ۲۶ این سایت است.

او در یکی از پست‌هایش در تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۱۰ (۶ مرداد ۸۹) پیشنهاد داده است که املای روسی بیت کوین نباید تنها نسخه روسی شده این اسم بلکه باید یک ترجمه تحت‌اللفظی از آن باشد. البته پیشنهاد او نتوانست نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.

بررسی کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی از یک پروکسی روسی استفاده کرده استپستی به زبان روسی از سوی NewLibertyStandard در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۹۸ منبع: بیت‌کوین‌تاک

البته چپورنوی با استفاده از همان استدلال قبلی می‌گوید که اگر ساتوشی روسی بود، بعید بود که از پروکسی روسی استفاده کند و احتمال زیاد از یک پروکسی غربی استفاده می‌کرد که راحت‌تر بتواند خود را از چشم سرویس‌های اطلاعاتی روسیه پنهان کند. پیشنهاد جایگزین او برای توضیح این اتفاق این است:

شاید این پروکسی در اداره‌ای مورداستفاده بوده که ساتوشی در آن زمان در آنجا کار می‌کرده است یا این که یک فرد روس‌تبار آن را با او به اشتراک گذاشته است.

تحقیقات بیشتر در این زمینه می‌تواند اسرار بیشتری درباره تاریخ بیت کوین و هویت ساتوشی را برای ما آشکار کند.

The post کد بیت کوین نشان می‌دهد که ساتوشی ناکاموتو از یک پروکسی روسی استفاده کرده است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.