رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رئیس بانک مرکزی آمریکا: شرکت‌های خصوصی نباید در ساخت ارز دیجیتال ملی دخالت کنند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

رئیس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در اظهارنظری گفت که در ساخت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، نیازی به حضور سازمان‌های خصوصی نیست.

به گزارش کوین دسک، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در صحبت‌های پیش از دستور کمیسیون خدمات مالی مجلس، گفت ایده دلار دیجیتال که یک نسخه بلاک چینی از ارز ذخیره جهانی فعلی است، پیچیده است و فدرال رزرو آن را جدی گرفته است. اما قبل از اینکه این پروژه ایجاد و پیاده‌سازی شود، باید به خوبی موردمطالعه قرار گیرد. با این حال، پاول در پاسخ به سوال تام امِر (Tom Emmer)، سناتور جمهوری‌خواه، گفت که معتقد است نهادهای خصوصی نباید نقشی در طراحی دلار دیجیتال داشته باشند.

پاول در این مورد گفت:

معتقدم که این موضوع (ارز دیجیتال ملی)،‌ چیزی است که باید توسط بانک‌های مرکزی طراحی شود. بخش خصوصی در ایجاد عرضه پول نقشی ندارد، این کاری است که بانک‌‌های مرکزی انجام می‌دهند.

سؤال امِر به طور خاص در مورد طرح دلار دیجیتال بود که قبل از این توسط کریستوفر جیانکارلو (J. Christopher Giancarlo)، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا، دنیل گورفین (Daniel Gorfine)، مدیر ارشد نوآوری و دیوید تریت (David Treat)، مدیر شرکت اکسنچر (Accenture) پیشنهاد شده بود. این پروژه یک دلار دیجیتال را ارائه می‌کند که در اصل فدرال رزرو آن را صادر کرده است، اما طراحی آن با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته و از طریق یک سیستم بانکی دولایه، نظیر آنچه در حال حاضر در ایالات متحده به کار گرفته می‌شود در دسترس است.

پاول گفت ممکن است افکار عمومی مردم پذیرای این موضوع نباشد که کارمندان شرکت‌های خصوصی مسئولیت تأمین پول را برعهده بگیرند؛ چراکه شرکت‌های خصوصی پاسخگوی «منافع عمومی» نیستند.

با این حال، ظاهرا این ایده هنوز هم در دست بررسی است. پاول گفت گروهی از بانک‌های مرکزی برای بحث در مورد این موضوع،‌ درک بهتر مفهوم، ارزیابی پیامدهایِ استفاده از این ارزها و بررسی نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری گرد هم آمده‌اند. پاول در ادامه خاطرنشان کرد:

اگر قرار است موضوع ارز دیجیتال ملی به نفع اقتصاد ایالات متحده و ارز ذخیره جهانی یعنی دلار باشد، پس ما باید به این حیطه وارد شده و قبل از دیگران و بهتر از آنها، این موضوع را درک کنیم. بنابراین، به سختی روی آن کار می‌کنیم.

پاول همچنین نگرانی‌هایی را درباره توانایی کنترل فدرال رزرو بر دلار دیجیتال فرضی مطرح کرد. او گفت یافتن یک نقطه تعادلی برای داشتن اطلاعات بیش از حد در مورد تراکنش‌های مردم (رعایت حریم خصوصی) و نداشتن اطلاعات کافی (برای آگاهی از جرایم مالی)، یک مشکل بسیار بزرگ است.

وی همچنین نگرانی‌ها درباره استفاده از یک نسخه توکنیزه شده‌ی دلار و پیامدهای انتظار بیش از حد طولانی برای مدرن‌سازی ارز را تصدیق کرد. وی در این باره اظهار داشت:

این وظیفه ماست که موضوع ارز دیجیتال ملی را به خوبی درک کنیم. ما نمی‌خواهیم یک روز صبح از خواب بیدار شویم و ببینیم که دیگر دلار ارز ذخیره جهانی نیست و ما از یک تحول فناورانه عقب مانده‌ایم. ما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق بیفتد؛ اما همزمان سؤالات بسیاری وجود دارد که قبل از اینکه بخواهیم یک ارز دیجیتال بانک مرکزی راه‌اندازی کنیم، باید به آنها پاسخ دهیم.

The post رئیس بانک مرکزی آمریکا: شرکت‌های خصوصی نباید در ساخت ارز دیجیتال ملی دخالت کنند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.