رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

راهکارهایی هماهنگ کردن سیستم بدن شرایط پرو ( بخش اول)

امتیاز دادن به این موضوع:


mobinaa25

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 

Z

Z
شاید مثل خیلی از مسافران این رویداد برای شما نیز رخ داده باشد که در طی پرواز خارجی یا داخلی سیستم بدن شما واکنش نشان دهد و دچار مشکلاتی از قبیل حالت تهوع، تکرر ادرار، سردرد و... شوید. حال برای مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اند و می‌خواهند با هواپیما سفر کنند این سؤال پیش میاید که چگونه می‌توان دچار این مشکلات نشد؟ چه‌کارهایی باید انجام دهیم تا بدنمان با شرایط سازگار شود؟


واقعیت این است سیستم بدن متناسب با زمین طراحی‌شده و در ارتفاع ممکن است دچار مشکل شود اما شمایی که 
خرید بلیط هواپیما لحظه آخری انجام دادید و قصد سفر با هواپیما رادارید اصلاً نگران نباشید زیرا علم پزشکی این مشکل را رفع کرده و راهکارهایی دراین‌باره در اختیار ما قرار داده. اگر فردی در هواپیما دچار تنگی نفس یا مشکلات خطرناک شود هواپیما به‌سرعت فرود اضطراری می‌کند.


در این مقاله ما راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروزمشکل را به شما می‌گوییم، اما اگر بیماری خاصی دارید در هنگام خرید بلیط هواپیما یا بلیط تک آژانس و شرکت هواپیمایی را مطلع سازید تا تجهیزات موردنظر را آماده کنند یا اصلاً ببیند شما اجازه پرواز را دارید.

 


راهکارها:

زودتر حضور داشتن در فرودگاه:



 
تا جایی که امکان دارد سعی کنید از زمانی که روی بلیط هواپیم سیستمی یا بلیط تک برای پرواز خارجی یا داخلی تعیین‌شده، زودتر برسید تا هم از استرس شما برای پرواز کم شود و هم دیگر نگرانی نرسیدن به پرواز را نداشته باشید. این کار علاوه بر کاهش استرس، زمانی کافی به‌منظور انجام کارهای قبل از پرواز مثل گرفتن کارت پرواز و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.
 
تمرکز کردن:

 
تمرکز کردن به‌وسیله نفس عمیق شمارا به‌شدت آرام می‌کند. بنابراین هوا را از بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید.


اطمینان به خدمه پرواز:



 
این را بدانید که خلبان و مهمانداران کاملاً مورداطمینان هستند زیرا آن‌ها تخصص این کار رادارند و با دقت کارشان را انجام می‌دهند. هنگام خرید بلیط هواپیما یا خرید بلیط تک به این نکته توجه نکنید که کدام ایرلاین مطمئن‌تر است زیرا همه‌ی آن‌ها قطعاً مورد اعتماد هستند.


بستن چشمان در طول پرواز:
 

چنانچه استرس زیاد باعث ناراحتی شما شده، در طول پرواز خارجی یا داخلی چشم‌هایتان را ببندید و با گوش دادن به موسیقی آرام موردعلاقه اتان از استرس بیهوده جلوگیری کنید. زیرا با نشنیدن صدای هواپیما آرامش شما بیشتر می‌شود.



پنهان نکردن ترس:

 
چنانچه به‌شدت ترس از پرواز دارید، برای اینکه ترستان کمتر شود ابتدا پرواز خارجی یا داخلی با مدت‌زمان کم بروید تا ترستان برطرف شود. درصورتی‌که در طی پرواز دچار ترس شدید آن را پنهان نکنید و به مهمانداران هواپیما اطلاع دهید تا در صورت بروز اتفاقی بتوانند شمارا یاری کنند.


دقت درگرفتن کارت پرواز:
 

به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید بلیط هواپیما سیستمی یا بلیط تک صندلی‌های جلو هواپیما را انتخاب کنید؛ زیرا که آن‌ها تکان کمتری می‌خورند و استرس شمارا کمتر می‌کنند.

پرهیز از خوردن و آشامیدن پیش از پرواز:
 

مسافرانی که در پروازهای قبلی‌شان دچار مشکلاتی قبیل حالت تهوع، سر گیجِ و بی‌اشتهایی و... شده‌اند، از خوردن و آشامیدن زیاد قبل از پرواز خارجی یا داخلی‌شان خودداری کنید. همین‌طور اگر عادت به خوردن دیمن هیدرینات در مسافرت دارند درباره‌ی خوردن آن در سفرهایی هوایی با پزشک مشورت کنند.

 
جویدن آدامس :
 

به دلیل تغییرات ناگهانی فشار هوا در زمان بلند شدن و فرود آمدن هواپیما، ممکن است دچار گوش‌درد شوید. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است با جویدن آدامس یا خوردن شکلات مانع بروز آن شوید.


بهتر
است مطلب مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) را نیز مطالعه کنید.


راهکار دیگری برای نگرفتن گوش در پرواز خارجی یا داخلی وجود دارد آن‌هم خوردن قرص آنتی‌هیستامین تقریباً نیم ساعت قبل از پرواز خارجی یا داخلی است.


همچنین با یک حرکت که به آن مانور «والسالوا» می‌گویند می‌توانید از گرفتگی و درد گوش جلوگیری کنید این حرکت این است که بایستی یک‌نفس عمیق بکشید و هوا را در بینی نگه‌دارید و دهان را ببندید، با انگشت‌هایتان بینی را بگیرید و در همین حال سعی کنید هوا را از بینی بیرون دهید. با این کار هوا داخل گوش میانی می‌شود و از گرفتگی جلوگیری می‌شود. ناگفته نماند برای افراد سرماخورده این کار پیشنهاد نمی‌شود.


این نکات را شرکت هواپیمایی در هنگام خرید بلیط هواپیما به شما نمی‌گویند پس خودتان مطالعه کنید.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.