رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کلاهبرداری ۲.۸ میلیارد دلاری با طلا؛ یکبار دیگر مزیت بیت کوین آشکار شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مدت‌هاست که منتقدان بیت کوین، از کلاهبرداری‌ها و رسوایی‌هایی که پیرامون این ارز دیجیتال وجود دارد، به‌عنوان یکی از عمده نقطه‌ضعف‌هایش یاد می‌کنند. اما حالا خبر یک کلاهبرداری در حوزه طلا منتشر شده است که نشان می‌دهد یک شرکت چینی با گرو گذاشتن طلاهای تقلبی، ۲.۸ میلیارد دلار از مؤسسات مالی مختلف وام گرفته است.

به گزارش کوین تلگراف، بزرگترین شرکت فعال در حوزه طلای چین، با گرو گذاشتن طلاهای تقلبی چیزی در حدود ۲.۸ میلیارد دلار از ده‌ها مؤسسه مالی مختلف وام دریافت کرده است.

خبرگزاری چینی کایژین روز گذشته گزارش کرد که قراردادهای وام بین مؤسسات مالی چینی و شرکت ووهان کینگولد (Wuhan Kingold Jewelry)، با مشخص شدن تقلبی بودن شمش‌های طلا با مشکل مواجه شده است. گفته می‌شود که این شمش‌ها با فلز مس پر شده بودند.

طبق گزارش کایژین، حداقل «تعدادی» از این شمش‌ها با مس پر شده بودند. در نتیجه این اتفاق، مؤسسات وام‌دهنده با ضرر هنگفتی مواجه شده‌اند. در بخشی از این گزارش آمده است:

حالا با این شمش‌های تقلبی، وام‌دهندگان مانده‌اند و ۱۶ میلیارد یوآن ضرری که بر دوش آنها است.

این کلاهبرداری را تنها می‌توان آخرین نمونه از نوع خود دانست و تعداد بسیاری از این کلاهبرداری‌ها را می‌توان در گوشه و کنار جهان یافت. چندی پیش نیز گزارشی توسط کوین تلگراف در ارتباط با وجود شمش‌های تقلبی در ذخایر طلای بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی جهان منتشر شده بود.

طرفداران بیت کوین ادعا می‌کنند که تعیین اصالت طلا، یکی از نقاط ضعف این فلز گران‌بهاست و تأیید آن کار دشواری است. به‌عقیده آنها همین مسئله سبب می‌شود که سرمایه‌گذاری در حوزه طلا ریسک بالایی به همراه داشته باشد.

متی گرینسپن (Mati Greenspan)، یکی از تحلیل‌گران مطرح حوزه بیت کوین، پیش‌تر گفته بود که طی یک نظرسنجی، بیت کوین با فاصله زیادی از رقبا به‌عنوان محبوب‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری انتخاب شد. به‌گفته وی ۴۲ درصد از ۲,۳۰۰ شرکت‌کننده این نظرسنجی بیت کوین را انتخاب کردند و طلا جایگاه دوم را از آن خود کرد.

نمودار مقایسه قیمت طلا و بیت کوین در سال گذشتهنمودار مقایسه قیمت طلا و بیت کوین در سال گذشته

پیتر شیف (Peter Schiff)، از طرفداران پر و پا قرص طلا و منتقد سر سخت بیت کوین، در ارتباط با این خبر نوشت:

[این خبر] تنها نشان می‌دهد که طرفداران بیت کوین تا چه اندازه توهم دارند.

با توجه به فاصله قیمت [فعلی] بیت کوین با اوج قیمتش و مقایسه آن با اوج قیمت داوجونز و طلا، آنها انتظار دارند که امیدهای تازه‌ای برای‌شان زنده شود. امید هیچ وقت استراتژی سرمایه‌گذاری مناسبی است.

دیدگاه‌های این چنینی از جانب پیتر شیف مسئله جدیدی نیست. تا به اینجا بارها شاهد دیدگاه‌های انتقادی او در ارتباط با بیت کوین بودیم اما هیچ کدام از آنها نتوانسته است تا طرفداران این حوزه را متقاعد کند که ارزهای دیجیتال راه‌حلی مناسب برای سرمایه‌گذاری نیستند.

مکس کایسر (Max Keiser)، از مجریان مشهور آمریکایی، با قاطعیت گفت که وقتی بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ دلار برسد، شیف نیز مقدار زیادی بیت کوین خواهد خرید.

رابرت بریدلاو (Robert Breedlove)، مدیرعامل پارالاکس دیجیتال (Parallax Digital)، در ارتباط با رسوایی شرکت ووهان کینگولد گفت:

بخش‌پذیری، دوام، حمل‌پذیری و تعیین اصالت بیت کوین بهتر است و کمیابی آن نیز بیشتر از طلاست. حفاظت از بیت کوین همچنین ارزان‌تر است و کمتر در معرض سرقت قرار دارد.

The post کلاهبرداری ۲.۸ میلیارد دلاری با طلا؛ یکبار دیگر مزیت بیت کوین آشکار شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.