رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین روسیه بلافاصله بعد از راه‌اندازی به مشکل خورد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سیستم رأی‌گیری مبتنی بر بلاک چین روسیه که توسط بیت فیوری (Bitfury) پشتیبانی می‌شود، مدتی بعد از راه‌اندازی با مشکل مواجه شد.

به گزارش کوین تلگراف و به‌نقل از رسانه‌های محلی روسیه، این سیستم که به‌منظور اجرای همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور ایجاد شده بود، پس از راه‌اندازی از کار افتاد.

قرار بود تا همه‌پرسی الکترونیکی از ۲۵ تا ۳۰ ژوئن (۵ تیر تا ۱۰ تیر) برای شهروندان مسکو و نیژنی نووگورود برگزار شود. این سیستم رأی‌گیری مبتنی بر پلتفرم بلاک چینی اگزونوم (Exonum) ایجاد شده بود. این بلاک چین را بیت فیوری توسعه داده است. گفته شده است که این بلاک چین قابلیت تأمین امنیت آرا و جلوگیری از دست‌کاری در آنها را برای مقامات فراهم می‌کند.

قابلیت ثبت رأی به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت مربوطه مهیا شده بود، اما گفته می‌شود که این وب‌سایت در ساعات اولیه راه‌اندازی قابل دسترسی نبود. امکان ثبت رأی به‌صورت حضوری و آفلاین نیز برای شهروندان این دو شهر وجود داشت.

بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات (CEC)، از دسترس خارج شدن این پلتفرم به‌دلیل ازدحام بالای درخواست‌ها بوده است. این در حالی است که خبرگزاری اوتکریتیه (Otkritiye) گزارش کرده است که تنها ۴۹۴ نفر از شهروندان مسکو در یک ساعت اول آغاز رأی‌گیری رأی داده‌اند. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که ۶۵ هزار برگه رأی در آن مقطع به صندوق‌ها ریخته شد.

خبرگزاری مدوزا (Meduza) نیز گزارش کرد که رأی‌گیری الکترونیکی در برخی حوزه‌های خاص با مشکلاتی همراه بوده است. مثلا، چیزی در حدود ۷,۳۰۰ نفر که برای ثبت رأی در ناحیه ترویتسکی (Troitsky) ارجاع داده شدند، برای ثبت رأی آنلاین ثبت نام کرده بودند. این در حالی است که داده‌های ماه ژانویه (دی) نشان می‌دهد که این ناحیه تنها ۲,۳۵۸ نفر واجد شرایط رأی دادن دارد. کمیسیون رأی‌گیری محلی اعلام کرده است که این مشکل ناشی از یک نقص فنی در سیستم بوده است.

پاول لوبکوف (Pavel Lobkov)، یکی از خبرنگاران روسی، در یادداشتی ادعا کرد که توانسته است دو رأی به‌نام خود ثبت کند. او در تشریح ادعای خود نوشت که ابتدا موفق شده است تا به‌صورت آفلاین در یک حوزه رأی‌گیری رأی دهد و سپس یک ساعت بعد، به‌شکل آنلاین نیز رأی داده است. الا پامافیلوما (Ella Pamafilova)، مدیر کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، این اقدام را «تحریک‌آمیز» خواند.

بیت فیوری هنوز در ارتباط با حواشی ایجاد‌شده در خصوص سیستم رأی‌گیری روسیه واکنشی نشان نداده است.

در صورتی که نتیجه همه‌پرسی به اصلاح قانون اساسی ختم شود، ولادیمیر پوتین می‌تواند برای دو دوره شش ساله دیگر بر مسند قدرت روسیه تکیه بزند. به عبارت دیگر، او می‌تواند تا سال ۲۰۳۶ رئیس جمهور روسیه باشد.

دیدگاه پوتین در ارتباط با ارزهای دیجیتال مشخص نیست. او چندی پیش از مقامات روسی خواسته بود تا از چارچوب‌های ارزهای دیجیتال در سیستم‌های خود استفاده کنند. با وجود گذشت ماه‌ها از این درخواست، تا کنون شاهد اجرایی‌شدن آن نبوده‌ایم.

طبق گزارش‌ها، شهروندان روسیه در ماه‌های آوریل (اردیبهشت) و مه (خرداد) بیشترین معاملات را در پلتفرم لوکال بیت کوینز داشته‌اند.

The post سیستم رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین روسیه بلافاصله بعد از راه‌اندازی به مشکل خورد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.