رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تقریبا نصف کاربران توییتر معتقدند قیمت بیت کوین نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۱ به ۵۰هزار دلار برسد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طی هفته‌های اخیر، بحث‌ و گفت‌وگوها در مورد کار تحلیل‌گر مشهور بیت کوین، پلن بی (PlanB) و مدل انباشت به عرضه (S2F) او شدت گرفته است. برخی معتقدند که مدل و نظریه‌ او منطقی و معتبر است، در حالی که برخی دیگر در این مورد مطمئن نیستند.

طبق گزارش نیوزبی‌تی‌سی، ۳ جولای (۱۳ تیر)، این تحلیل‌گر یک نظرسنجی ترتیب داد و از جامعه بیت کوین پرسید که آیا مدل انباشت به عرضه او را قبول دارند یا خیر. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جواب‌های مثبت و منفی تقریبا به یک اندازه بوده است.

روز سوم جولای، این تحلیل‌گر کمّی با نام مستعار پلن بی یک نظرسنجی در صفحه توییتر خود، که ۱۱۵,۰۰۰ دنبال‌کننده دارد، به راه انداخت.

پرسش این تحلیل‌گر این بود که بیت کوین تا پیش از دسامبر ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰)، به کدام قیمت خواهد رسید؟ ۲۸۸,۰۰۰ دلار، ۱۰۰,۰۰۰ دلار، ۵۵,۰۰۰ دلار یا زیر ۵۵,۰۰۰ دلار؟

قیمت‌های تعیین‌شده از اِعمال مدل انباشت به عرضه این تحلیل‌گر به دست آمده بودند. در صورتی که قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱، به این سطوح نرسد، این مدل نامعتبر خواهد شد.

بیش از ۴۲.۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجیِ بی‌مقدمه پلن بی، اظهار داشتند که بیت کوین از ۵۵,۰۰۰ دلار عبور نخواهد کرد. با این حال، ۵۷.۵ درصد معتقد بودند که عبور از ۵۵,۰۰۰ دلار، طی ۱۸ ماه آینده، محتمل است.

تحلیل‌های مختلف جامعه بیت کوین از مدل انباشت به عرضه، با افزایش انتقاد از ایده‌های پلن بی، همراه شده است.

نیکو کوردیرو (Nico Cordeiro)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال استریکس لویتان (Strix Levithan)، هفته گذشته گزارشی با عنوان «مدلی که مثل آفتاب‌پرست رنگ عوض می‌کند؛ چرا مدل انباشت به عرضه بیت کوین به‌شدت ناقص است» منتشر کرد که سعی داشت این مدل را زیر سؤال ببرد.

بر اساس این گزارش، این مدل پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر خواهد رفت و به این علت غیرمنطقی است. کوردیرو همچنین اشاره می‌کند که هیچ مدرکی دال بر تأثیرگذاری نسبت انباشت به عرضه طلا بر روی قیمت آن در طول تاریخ وجود ندارد.

علاوه بر این، اقتصاددان الکس کروگر (Alex Krüger) نیز، شک و تردیدهایی پیش از این ابراز کرده بود. این اقتصاددان می‌نویسد:

استفاده افراد از مدل انباشت به عرضه برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین شبیه به این است که بخواهیم با استفاده از چرخه‌های ماه به دور زمین، قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کنیم. تحلیل انباشت به عرضه جالب است. اما این مدل، کاربردی در پیش‌بینی قیمت بیت کوین ندارد؛ زیرا فرضیات اساسی این مدل، نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر، تحقق نخواهد یافت.

گرچه شک و تردیدهایی وجود دارد، اما هنوز برخی افراد در جامعه بیت کوین طرفدار این نظریه هستند.

برنامه‌نویس و استاد مباحث بیت کوین، جیمی سانگ (Jimmy Song)، ۲ جولای (۱۲ تیر) ضمن بیان این مسئله که در حال حاضر برای معتبر یا نامعتبرخواندن این مدل خیلی زود است، نوشت:

چرا افراد پس از چند تنظیم سختی شبکه بعد از هاوینگ، تا این اندازه مدل انباشت به عرضه را زیر سؤال می‌برند؟ پیش‌بینی این مدل این است که بیت کوین پیش از سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. اعلام پیروزی در حال حاضر، شبیه به این است که ۵ دقیقه بعد از شروع بازی اعلام پیروزی کنید!

نظرات مکس کایزر (Max Keiser)، مجری برنامه تلویزیونی «کایزر ریپورت» (Keiser Report) نیز مشابه سانگ است. این سرمایه‌گذار برجسته گفت که به عقیده او، استدلال‌هایی که برای انتقاد از مدل انباشت به عرضه مطرح می‌شوند فقط چند عبارت «درهم‌وبرهم و تصادفی» از زبان افرادی است که به‌دنبال جلب توجه هستند.

کایزر روز جمعه در حساب توییتری خود نوشت:

تاکنون، استدلال‌هایی که برای انتقاد از مدل انباشت به عرضه مطرح شده‌اند فقط چند عبارت «درهم‌وبرهم و تصادفی» از زبان افرادی بوده است که به‌دنبال جلب توجه بوده‌اند.

مدل انباشت به عرضه یک تحلیل معتبر و مستدل در مورد قیمت بیت کوین است که دیدگاه بسیار خوبی در خصوص بازار ارائه می‌دهد.

اینکه کایزر اظهار داشت مدل انباشت به عرضه یک «تحلیل معتبر و مستدل» است، احتمالا به نبود مدل‌های ارزیابی مناسب در بازار بیت کوین اشاره دارد.

The post تقریبا نصف کاربران توییتر معتقدند قیمت بیت کوین نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۱ به ۵۰هزار دلار برسد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.