رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آمریکا در جنگ بلاک چین از چین جلو زد؛ علی‌بابا همچنان دارای بیشترین طرح بلاک چینی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده و کاربرد بلاک چین در کشورهای مختلف در حال افزایش است. در این میان، بیشترین تعداد طرح‌ها برای کسب‌وکارهای بلاک چینی متعلق به شرکت‌های مستقر در ایالات متحده است. در بخش دیگری از این پژوهش نیز از شرکت علی بابا، به‌عنوان شرکتی که بیشترین طرح بلاک چینی را ثبت کرده، نام برده شده است.

به گزارش کریپتوپوتیتو، این پژوهش که توسط انجمن حفاظت از اختراعات چین (China Patent Protection Association) انجام‌ شده است، داده‌های مربوط به طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده در سراسر جهان را در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ بررسی کرده است. این مقاله نشان می‌دهد که ۳,۹۲۴ مجوز در این حوزه و در طول شش سال گذشته برای شرکت‌ها و افراد مختلف صادر شده است.

تعداد کل طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده از سال ۲۰۱۴تعداد کل طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده از سال ۲۰۱۴

همان‌طور که در نمودار بالا مشخص است، این رشد شروع بسیار کندی داشته و طی دو سال اول، تعداد طرح‌های مرتبط با بلاک چین تنها ۱۰ عدد بوده است. گرچه این رقم در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کمی بیشتر شده است اما بیشترین رشد مربوط به سال ۲۰۱۹ با ۱,۷۹۹ گواهی ثبت اختراع است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که با وجود کاهش تعداد طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده، انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ رکورد طرح‌ها شکسته شود. در بخشی از این تحقیق می‌خوانیم:

با توجه روند بالا، به‌سادگی می‌توان مشاهده کرد که چشم‌انداز نوآوری، پژوهش و طرح‌های حوزه بلاک چین بسیار پرطرفدار و سرعت توسعه و پیشرفت در آن بسیار سریع است.

با تفکیک جغرافیایی داده‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که سه کشور شاخص در دنیا، دارای بیشترین سهم از تعداد طرح‌های ثبت‌شده در حوزه بلاک چین هستند. مقام اول متعلق به ایالات متحده آمریکا با ۳۹ درصد است و کره جنوبی با ۲۱ درصد و چین با ۱۹ درصد، مقام‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده به تفکیک کشورهاتعداد طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده به تفکیک کشورها – ایالات‌متحده (سبز – ۳۹ درصد)، کره جنوبی (خاکستری – ۲۱ درصد)، چین (قرمز – ۱۹ درصد)

پس از اظهارنظر رئیس‌جمهور شی جین پینگ (Xi Jinping) در مورد اینکه چین باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه بلاک چین انجام دهد، رشد تعداد طرح‌های این چنینی در این کشور با جهشی قابل‌توجه همراه شد.

 انجمن حفاظت از اختراعات چین در بخش دیگری از این گزارش به تشریح تعداد طرح‌های بلاک چینی در هر شرکت پرداخت. از این میان، شرکت چینی علی‌بابا با ۲۱۲ طرح با اختلاف رتبه اول را در اختیار دارد. آی‌بی‌ام (IBM)، کوین پلاگ (Coinplug) و اکسنچر (Accenture) به ترتیب در رده‌های دیگر قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های دنیا به ترتیب تعداد طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شدهشرکت‌های دنیا به ترتیب تعداد طرح‌های بلاک چینی ثبت‌شده

علی بابا مدت‌هاست که به حوزه بلاک چین علاقه‌مند شده است و فعالیت‌های بسیاری را صورت داده است. علی بابا اخیراً در کمیته ملی بلاک چین این کشور هم عضو شده است. شرکت علی بابا برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آینده این کشور با نهادهای بزرگی مثل بانک تجارت چین، شرکت تنسنت (Tencent) و هواوی همکاری می‌کند.

بانک آمریکا (Bank of America) با ۴۹ طرح و شرکت مسترکارت با ۴۲ طرح ثبت‌شده، از دیگر شرکت‌هایی هستند که فعالیت‌های قابل‌توجهی در حوزه بلاک چین و طرح‌های این حوزه داشته‌اند.

The post آمریکا در جنگ بلاک چین از چین جلو زد؛ علی‌بابا همچنان دارای بیشترین طرح بلاک چینی appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.