رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک دعوت به همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

کاربران گرامی اگر به افزونه یا قالب های وردپرس نیاز دارید می توانید از بخش پشتیبانی سایت درخواست دهید تا در اسرع وقت با کمترین قیمت در اختیار شما قرار بگیرد.

جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
fariman

عمده فروشی اینترنتی و تاثیر آن بر خرید و فروش کالای دیجیتال

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

عمده فروشی اینترنتی چیست؟

عمده فروشی به نوعی از تجارت گفته می شود که مقادیر زیادی کالا از تولید و پخش کننده به شرکت ها و صاحبان کسب و کار برای راه اندازی خرده فروشی ارائه می شود.

هر چند عمده فروشی سنتی هنوز بازار کار خود را دارد اما با توجه به نقش اینترنت در همه جوانب زندگی شخصی و اجتماعی، کسب و کارها هم کاملا تحت تاثیر آن بوده اند؛ به گونه ای که بسیاری از عمده فروشان مطرح به سمت فروش انبوه اینترنتی محصولات خود روی آورده اند.

اما چرا باید فروش عمده را به صورت اینترنتی انجام داد؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار از خود می پرسند. کسانی که اعتقاد دارند باید حضوری خرید و فروش خود را انجام دهند و به نظر آنها ابتدا باید کالا را دید و سپس خریداری کرد.

در ادامه با توجه به برشمردن مزایای عمده فروشی اینترنتی گفته می شود که شرکت ها و پخش کنندگان باید برای حضور در بازار رقابتی، به سمت فروش آنلاین بروند.

مزایای خرید و فروش انبوه اینترنتی

13990411121139118207020110.jpg

شاید بتوان مزایای زیادی برای عمده فروشی اینترنتی برشمرد اما سه مورد زیر می تواند دلیل اصلی تصمیم بسیاری از کسب و کارها برای فروش عمده محصولات خود باشد.

1- دسترسی به مشتریان بالقوه بیشتر

حوزه فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان و پخش کنندگان محدود به منطقه جغرافیایی خودشان است و معمولا برای خدمات رسانی وسیع تر دچار مشکل می شوند؛ ولی با وجود بستر اینترنت و راه اندازی خرید و فروش اینترنتی می توانند به مشتریان بیشتری از سراسر کشور و جهان دسترسی داشته باشند و آن ها را از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل کنند.

2- توسعه کسب و کار

اگر بتوان با راه اندازی فرروشگاه اینترنتی عمده فروشی، مشتریان بیشتری را جذب کرد، پس می توان کسب و کار خود را روز به روز گسترش داد؛ زیرا با وجود مشتری های جدید و نیاز های آنان می توان در راستای اهداف خود، به گسترش حوزه کاری اندیشید.

3- امنیت پرداخت در معاملات

از دیگر ویژگی بارز در این روش حذف روش های معاملاتی سنتی و پر ریسک مانند پرداخت با چک است. در این روش پرداخت ها به صورت آنلاین و ایمن انجام می شود. این موضوع باعث شده تا تامین کنندگان شرایط‌های ویژه ای را در فروش عمده اینترنتی خود در نظر بگیرند و محصولات خود را با تخفیف های ویژه به فروشی برسانند.

حال اگر بخواهیم از نگاه خریدار عمده هم ببینیم، مهمترین نکته، دسترسی به تنوع محصولات عمده با قیمت مناسب است؛ زیرا به صورت آنلاین و با چند کلیک می توان محصولات بسیاری از فروشگاه ها را با یکدیگر مقایسه و مناسب ترین آن ها را انتخاب کرد.

پخش عمده کالای دیجیتال در اینترنت

فروش محصولات دیجیتال در بستر اینترنت از رونق بالاتری نسبت به دیگر گروه کالاها برخوردار است؛ زیرا عموماً کسانی که از اینترنت استفاده می کنند کالاهای دیجیتال مورد نیاز خود را از فروشگاه های اینترنتی تهیه می کنند. به همین منظور بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ علاوه بر خرده فروشی این محصولات به فکر تامین نیاز دیگر فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی برآمده اند.

برای نمونه می توان به فروشگاه کاستکو (Costco) در ایالت متحده اشاره کرد که از بهترین و بزرگترین فروشگاه های حوزه فروش عمده اینترنتی است که علاوه بر کالای دیجیتال، محصولات متنوع دیگری را نیز ارائه می دهد.

13990411121201853207020210.jpg

در ایران هم فروش عمده اینترنتی چند سالی است رونق خوبی گرفته و بازار پر رقابتی دارد. در این بین می توان به عمده فروشی پلازا (پلازا پلاس) اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی پلازا برای کسانی که به دنبال محصولات دیجیتال مانند موس، هدفون، پاوربانک، لوازم جانبی موبایل و ... هستند نامی آشنا است.

با توجه به وجود محصولات تقبلی و مشابه با نمونه اصلی، نکته بسیار حائز اهمیت در خرید از فروشگاه های عمده، اعتبار فروشگاه و کیفیت محصولات است.

عمده فروشی های آنلاین بسیاری در اینترنت وجود دارد اما در این جا به دو نمونه موفق ایرانی و خارجی اشاره شد تا در صورت علاقه به فعالیت در این حوزه، بررسی دقیق تری از روند کاری این فروشگاه ها داشته باشید.

حتی اگر صاحب کسب و کار خرد هستید پیشنهاد می شود به فروشگاه های پخش عمده اینترنتی مراجعه و محصولات مورد نظر خود را با خواندن توضیحات آن ها انتخاب کنید.

منبع: سایت تسنیم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط vahidpoori
      راهنمای خرید کیف دستی حمل لپ تاپ


      کیف دستی لپ تاپ شاید پر طرفدارترین و شناخته شده ترین و در عین حال رسمی ترین وسیله محافظتی مناسب حمل برای لپ تاپ باشد. این وسیله علاوه بر راحتی حمل، در جابه جایی های داخل یا خارج شهر به خاطر خاصیت ضربه گیری بسیار کاربردی است.
      نکات مهم در خرید کیف لپ تاب:
      سایز کیف حمل لپ تاپ سایز کیف لپ تاپ یکی از اصلی ترین نشانه های مناسب بودن یک کیف برای شماست. سایز محل قرارگیری لپ تاپ نباید بزرگتر یا کوچکتر خود آن باشد چراکه بزرگ بودن باعث حرکت لپ تاب داخل کیف شده و امکان برخورد به سطوح نزدیک یا حتی پای شما هنگام قدم برداشتن را دارد و از سوی دیگر تنگ بودن آن نیز با عث فشار به لپ تاپ شده و امکان قرار دادن سایر وسایل لپ تاپ را به شما نمی دهد.
      هم چنین در مورد سایز، کیفی را انتخاب کنید که امکان قرار دادن شارژر، هندزفری، تبلت، موبایل و حتی بطری آب و مدارک‌ را هم در همان کیف قرار دهیم تا مجبور به حمل دو کیف نشویم. بنابراین جادار بودن کیف لپ‌تاپ مساله مهمی است که باید در نظر بگیرید.
       
      ضد ضربه بودن و کیفیت دوخت همیشه به یاد داشته باشید برتری کیف لپ‌تاپ نسبت به محصولات مشابه خاصیت ضربه‌گیری آن است. ضربه‌گیرها باید مقاوم و سبک باشند تا وزن کیف را بالا نبرند. حتما هنگام خرید از ضد ضربه بودن محفظه جای کیف و جنس پد ضد ضربه اطمینان حاصل کنید چراکه این پد تنها دیواره محافظتی با محیط خارج است.

      انواع ضربه گیر:

      ضربه گیر لایه‌ای: این نوع ضربه‌گیرها بین یک تا هفت لایه دارند. جنس اکثر آنها اسفنج نرم و منعطف است. این ضربه‌گیرها ممکن است به کیف دوخته شده باشند و یا قابل جدا شدن باشند.
      ضربه گیر کپسولی: این ضربه‌گیرها دارای حباب‌های درشتی شبیه کپسول هستند و مقاومت و کارایی بهتری نسبت به ضربه‌گیرهای لایه‌ای دارند. هوای داخل این کپسول‌ها مانع از وارد آمدن ضربه به لپ‌تاپ می‌شود این کپسول ها حالت فنری دارند و در صورت وقوع ضربه های خارجی ضربه را جذب کرده و سریعا به حالت اولیه بر می گردند.   جنس کیف
      جنس کیف لپ‌تاپ تاثیر زیادی در کیفیت و دوام آن دارد. معمولا کیف های لپ تاپ از جنس برزنت، چرم و یا طرح چرم هستند.
      جنس کیف لپ‌تاپ نقش مهمی در کارکرد و کارآیی لپ‌تاپ دارد. رویه بیرونی لپ‌تاپ معمولا باید مقاوم و ضدآب باشد و لایه دورنی هم باید نرم و سبک و در عین حال مقاوم باشد.
      برزنت به دلیل ضخامت و دوام بالا، برای همه مدل‌های کیف لپ‌تاپ مناسب است. کیف‌ دستی چرمی لپ تاپ چرمی هم برای کیف‌های رودوشی و رسمی مناسب تر اند.

        زیپها ونحوه ی باز شدن انها
      معمولا بهترین حالت قرارگیری محل زیپ ها در اطراف و به صورت کامل باز شو است باز شدن کامل زیپ ها علاوه بر جای دادن راحت وسایل مانع ساییدگی وسایل وآسیب های احتمالی به لپ تاپ می شود همچنین بهترین زیپها برای لپ تاپ همان زیپهای دندانه درشت پلاستیکی اند که هم کیفیت بالایی داشته وسریعا باز وبسته میشوند.

        مدل کیف لپ تاپ
      مدل و کیف لپ تاپ نهایتا با توجه به سلیقه خریدار . البته در قالب مشخصات بالا قرار میگیرند اما با توجه به خصوصیت رنگ های روشن و جلب نظر آنها برای رعایت نکات امنیتی رنگهای تیره توصیه میشود.

      راهنمای خرید کوله لپ تاپ

      بیشتر دانشجویان دانش اموزان و طیف جوان امروزه به جای استفاده از کیف های دستی ترجیح میدهند که از کوله پشتی حمل لپ تاپ استفاده نمایند. اين کيف هاي براي حمل لپ تاپ و ساير وسايل همراهتان بسيار راحت و آسان هستند آنها داراي فضاي بسياري هستند و نوار و بند قابل تنظيم با شانه شما مي باشند تا براحتي آنرا از شانه ي خود آويزان کنيد. اين کيف ها ضريب امنيتي بالايي دارند و شما مي توانيد . .  باخیال راحت لپ تاپ خود را حمل کنيد.. برای خرید کوله لپ تاپ باید به نکات زیر دقت کنید.
        سایزکوله
      اولین نکته در مورد انتخاب کوله سایز آن است. معمولا کسانی که کوله را انتخاب میکنند طالب جای بیشتری هستند و وسایل زیادی همراه دارند. سعی کنید کوله ایی که انتخاب میکنید دارای دو یا چند محفظه ی زیپ دار باشد که شما را قادر سازد وسایل را از هم تمییز دهیید و احتمال تماس اشیا داخل کوله را به حداقل رسانید. معمولا سایز کوله ها طوری انتخاب میشود که امکان جا گذاری جیب های جانبی نیز امکان پذیر باشد. جیب های جانبی و محفظه های چند گانه علاوه بر زیبایی میتواند بسیار کاربردی عمل کند وشما را از خطر دو کیفه شدن نجات دهد.
        ضد ضربه بودن و کیفیت دوخت
      باتوجه به ارتفاع بالاتر کوله هنگام حمل نسبت به کیف دستی و تکانهای شدید تر لپ تاپ داخل کوله خاصیت ضد ضربه بودن و محل قرار گیری ایربک ها بسیار مهم است و بهتر است علاوه بر اطراف لپ تاپ کف نیز ضد ضربه باشد تا مانع ایجاد ضربه شود.   جنس پارچه کوله باید دارای پارچه ای انعطاف پذیر و مقاوم در برابر نفوذ آب و سبک باشد. تسمه ها با اسفنج نرم و قفل شونده برای شانه ها و کمر، با رگلاژ و عرض مناسب مهره ها در حمل و جابه جایی روزانه مهم است. جنس پشتی کیف و بندها باید از پارچه های منفذ دار و ضد تعریق باشد تا هنگام حمل امکان خنک شدن و تنفس را ممکن سازد.
       
      زیپها و نحوه ی باز وبست شدن آنها
      از آنجایی که کوله ها مرتب در معرض باز وبسته شدن قرار دارند جنس زیپ و دندانه ها حایز اهمیت است هم چنین با توجه به قطر دهانه کیف دو زبانه بودن زیپ در کوله کار باز و بسته شدن را راحتتر میکند.
    • توسط new12
      ارز دیجیتال چیست ؟
      ارز دیجیتال[۱] (به انگلیسی: Digital currency) ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند و مبنای آن‌ها صفر و یک است[۱]. همانطور که از واژه آن نیز برمی‌آید، ارز دیجیتال به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد. این مفهوم در مقابل واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه مطرح می‌شود. ارز دیجیتال ویژگی‌هایی مشابه با ارزهای فیزیکی دارد، اما معمولاً تراکنش‌های انتقال سرمایه ارزهای دیجیتالی به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد قابل انجام است. ارزهای مجازی و رمزارزها (به انگلیسی: cryptocurrency) هر دو از نمونه‌های ارزهای دیجیتال هستند اما هر ارز دیجیتالی ارز مجازی یا رمزارز نیست[۱]. پول‌های دیجیتال مانند پول‌های فیزیکی، برای خرید کالا و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند اما می‌توانند به استفاده در مجامع خاص نیز محدود شوند. مثلاً می‌توان یک پول مجازی مخصوص یک بازی یا شبکهٔ اجتماعی داشت.[۲] پول‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان «پول‌های غیرمتمرکز دیجیتال» شناخته می‌شوند؛ به این معنی که مرکزی برای تولید این پول وجود ندارد.

      بیت کوین اولین پول دیجیتال، یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً دیجیتال را به وجود آورده‌است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه غیر متمرکزی هست که توسط کاربرانش بدون هیچگونه واسطه ای، قدرت یافته‌است.
       
      تکنولوژی های استفاده شده جهت طراحی اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال:
      برای راه اندازی اسکریت صرافی ارز دیجیتال وب آذین از برترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است

      Php –laravel

      - فریم ورک قدرتمند لاراول : سریع و ایمن

      Vue js: برترین فریم ورک های جاوا اسکریپت

      Mysql , Bootstrap 4,

      لینک دمو : http://exchange.webazin.org


      #اسکریپت صرافی # اسکریپت صرافی ارز دیجیتال # اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال #بیتکوین #اسکریپت خرید و فروش بیت کوین #طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال #طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال #اتریوم
    • توسط aliomidi
      در این مقاله قصد داریم نگاهی کلی به عمده فروشی داشته باشیم و با هم نگاهی به نقش عمده فروشی در بازار بیندازیم. بد نیست پیش از هر چیز به تعریف درستی از عمده فروشی برسیم. به خرید کالا در مقیاس های بزرگ ( عمدتا از تولید کننده) و فروش آن به مشتریان ( خرده فروشان، صنایع و ...) به صورت عمده و قیمت پائین عمده فروشی گفته می شود. همان گونه که دستگیرتان شده است، عمده فروش در حقیقت واسطه است.
      فراموش نکنید که یک عمده فروش نه تولید کننده است ( به همین دلیل کشاورزان و تولید کنندگان عمده فروش به حساب نمی آیند) و نه با مشتری نهایی یک محصول سر و کار دارد. البته عمده فروش می تواند دست به بسته بندی مجدد محصول بزند. در بسیاری از اوقات عمده فروش ها محصول را به صورت فله و بسته بندی نشده در قیمتی بسیار پائین تر از قیمت بازار خریداری کرده و بعد از بسته بندی با قیمتی مناسب به فروش می رسانند.

      تفاوت اصلی عمده فروشی و خرده فروشی در چیست؟
      جدا از مواردی که در تعریف عمده فروشی ذکر شد مانند فروش یا عدم فروش محصول به مشتری نهایی و از آن مهمتر توانایی در نگه داری محصول برای مدت طولانی ( از مهمترین خصوصیات لازم برای عمده فروشی توانایی انبار کردن و نگه داری محصول است)، از نگاه اقتصاد می توان تفاوت میان عمده فروشی و خرده فروشی را اینگونه دید:
      1. عمده فروش ها بر خلاف خرده فروش ها نه نیازی به تبلیغ و ترویج کالا دارند و نه به جو حاکم بر بازار اهمیت می دهند.
      2. تفاوت بزرگ دیگر حجم معاملات و گستردگی حوزه های عملکرد است. نیاز به گفتن نیست که حجم معاملات یک عمده فروش قابل مقایسه با خرده فروش نیست و از طرف دیگر خرده فروش ها عمدتا در حوزه های تخصصی و محدود کار می کنند حال آنکه یک عمده فروش بسته به سرمایه، ارتباطات و تجهیزات انبارداری آن می تواند در هر زمینه ای دست به خرید و فروش بزند.
      3. تفاوت سوم به نگاه دولت برای اخذ مالیات باز می گردد. عمده فروش ها و خرده فروش ها بر اساس قوانین اقتصادی در دو گروه متفاوت برای محاسبه مالیات بر درآمد قرار می گیرند.
      آیا نقش عمده فروش به عنوان واسطه قابل حذف شدن است؟
      هرگاه در مورد عمده فروشی و ماهیت واسطه گونه ی این شغل صحبت می شود، اولین نکته ای که به ذهن شنونده می رسد این است که در چرخه ی تولید تا مصرف آیا نیازی به یک واسطه هست؟ آیا نمی توان عمده فروش را حذف کرد و محصول را با قیمت کمتری به مصرف کننده ی نهایی رساند؟ سعی می کنیم با هم به دلایل حضور همیشگی عمده فروشی در این چرخه بپردازیم:
      • تسهیل روند فروش کالا
      نباید به فعالیت عمده فروشی به عنوان فعالیتی از نظر اقتصادی کاذب نگاه کرد. در حقیقت یک عمده فروش برای تولید کننده ی کالا با هزینه ای اندک این امکان را فراهم می کند که با شرکت های کوچک در سراسر کشور یا حتی جهان ارتباط داشته باشد. فراموش نکنید اگر عمده فروش با ارتباط های بی شمارش نبود، یک تولید کننده ی کالا ( که ممکن است در نقطه ای دور افتاده واقع شده باشد) هرگز موفق به ارائه ی کالایش با وسعت کنونی نمی شد.
      • جور بودن جنس
      یک عمده فروش بنا بر سرمایه، ارتباط و توانایی نگه داری، می تواند هر محصولی را خریداری کند. نباید نقش عمده فروش ها را در رفع نیاز های بازار فراموش کنیم. کافیست تصور کنیم اگر در هر زمان قرار بود فروشنده ی نهایی یا مصرف کننده به دنبال خرید مستقیم نیازهایش برود چه شرایطی به وجود می آمد.
      • خرید انبوه
      عمده فروش این توانایی را دارد که محصول را در حجمی بزرگ خریداری کرده و سپس در بخش های کوچک به فروش برساند. نکته ی جالب اینجاست که با توجه به تخفیفی که عمده فروش به خاطر خرید انبوهش می گیرد در نهایت از نظر قیمت به نفع خرده فروش و مصرف کننده ی نهایی تمام می شود.
      • امتیازی به نام انبارداری
      توانایی عمده فروش ها در نگه داری از کالا در حجم بزرگ، هزینه های انبار داری و ریسک های عرضه کنندگان و مشتریان را کاهش می دهد.
      • حمل و نقل
      عمده فروش ها هم به دلیل تخصص در حمل و نقل کالا در مقیاسی بزرگ و هم به دلیل ارتباطات گسترده، روند حمل و نقل کالا را سریع تر، ارزان تر و با آسیب کمتر به محصول به انجام می رسانند.
      • تامین مالی
      نکته ی دیگری که نقش عمده فروش را برای ادامه ی حیات هم تولید کننده و هم خرده فروش الزامی می کند، تامین مالیست. عمده فروشی ها به مشتریان اعتبار مالى مى‌دهند (کالاها را به صورت قسطى به آن ها مى فروشند) و از سوى دیگر با دادن تقاضاهاى زود هنگام به عرضه ‌کنندگان (تولید کنندگان) و پرداخت صورتحساب در موعد مقرر، مى‌توانند آنها را تأمین مالى نمایند.
       
      • ریسک پذیری
      عمده فروش ها با خرید محصول و انتقال سند مالکیت به نام خود در حقیقت بار بسیاری از ریسک ها را از دوش تولید کننده و خرده فروش بر می دارد. ریسک هایی مانند سرقت، آسیب به محصول و یا منسوخ شدن محصول.
      • اطلاع رسانی
      علاوه بر تمام مواردی که ذکر شد و عمده فروش به صورت مستقیم فرآیند عرضه ی محصولات کمک می کنند، جالب است بدانید عمده فروش ها به صورت غیر مستقیم هم فوایدی برای دیگر اعضای چرخه ی تولید دارند. یکی از این فایده ها اطلاع رسانیست. عمده فروش ها به خاطر نیاز شعلشان ارتباط های زیادی دارند و همانند یک رسانه خبری تخصصی هم به تولید کننده ها و هم به خرده فروش ها اطلاعات با ارزشی در مورد شرایط رقبا و به طور کلی بازار می دهند.
      • ارائه خدمات در زمینه مدیریت
      عمده فروش با ارائه دیدگاه‌هاى کارشناسانه درباره نماى فروشگاه، به کارگیرى سیستم‌هاى حسابدارى و کنترل و دادن آموزش‌هاى لازم به کارکنان خرده فروشى‌ها (مشتریان) مى‌توانند فرآیند عملیات آنها را بهبود بخشند. امکان دارد با برگزارى دوره‌هاى آموزشى براى کارکنان مشتریان (شرکت‌هاى فعال در فناورى پیشرفته) کمک‌هاى زیادى به آنها بنمایند
×
×
  • اضافه کردن...