رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مسئول سابق تحریم‌های ترامپ به رهگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سیگال مندلکر (Sigal Mandelker)، معاون سابق دفتر تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه‌داری ایالات ‌متحده آمریکا، به‌عنوان مشاور شرکت چنالیسیس (Chainalysis) استخدام شد. چینالیسیس یک شرکت تحلیل داده‌های بلاک چین است که برای دولت‌ها و نهادهای نظارتی، تراکنش‌های مشکوک ارزهای دیجیتال را رهگیری می‌کند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، شرکت چینالیسیس با تدارک روابط عمیق‌تری با نهادهای قانون‌گذاری دولتی قصد دارد زمینه مشارکت امن سازمان‌های مالی بزرگ در حوزه ارزهای دیجیتال را فراهم کند. سیگال مندلکر، این مسئول پیاده‌سازی تحریم‌های آمریکا، خواست خود را برای فعالیت در این زمینه با صراحت بیان کرده بود. او در مورد شرکت چینالیسیس گفت:

چینالیسیس با فعالیت‌های خود در زمینهٔ ره‌گیری، تحلیل و ایجاد اختلال در فعالیت‌های غیرقانونی و ارائه تحلیل‌های بلاک چین و ابزارهای لازم به سازمان‌های مالی، نهادهای دولتی و صرافی‌ها، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. با توجه به تکامل و رشد صنعت دارایی‌های دیجیتال در جهت مثبت، من از همکاری با تیم چینالیسیس برای توسعه همکاری‌ها بین بخش خصوصی و دولتی، تقویت فناوری‌های پیشرو در زمینه خدمات مالی و ریشه‌کن کردن شبکه‌های غیرقانونی بسیار هیجان‌زده‌ام.

با توجه به تجربه مندلکر در زمینه اجرای تحریم‌های ایالات متحده بر کشورهایی مانند ایران، این خبر می‌تواند برای فعالانی که قصد دور زدن تحریم‌ها با ارزهای دیجیتال را دارند، یک زنگ خطر جدی باشد.

مندلکر اولین مقام رسمی دولت ایالات ‌متحده نیست که وارد صنعت ارزهای دیجیتال شده است. خوان زاراته (Juan Zarate)، مشاور امنیت ملی سابق رئیس‌جمهور جورج دبلیو بوش هم عضو هیئت مشاوران صرافی آمریکایی کوین بیس است.

به این فهرست می‌توان نام بنجامین لاوسکی (Benjamin Lawsky)، سرپرست اسبق اداره خدمات مالی نیویورک که عضو هیئت‌مدیره بنیاد ریپل هست را هم اضافه کرد. او قبلاً با شرکت NYDIG، یک شرکت مدیریت سرمایه نیویورکی که صندوق راهبردی بیت کوین (Bitcoin Strategy Fund) را کنترل می‌کرد هم ارتباطاتی داشت.

دولت ایالات ‌متحده تاکنون در مورد شفافیت درزمینهٔ قانون‌گذاری بلاک چین بیشتر نقش تماشاچی را بازی کرده است. با وجود استفاده نیروی هوایی این کشور از بلاک چین برای ارتباطات و اجرای پروژه آزمایشی سازمان غذا و دارو با استفاده از این فناوری، تاکنون هیچ پیشرفت مشخصی از سوی نهادهای قانونی در این زمینه مشاهده نشده است.

البته افزایش تعداد همکاری‌ها بین بخش خصوصی و دولتی بیانگر این است که این سناریو در حال تغییر است. پیوستن و مشاوره دادن کارکنان نهادهای دولتی و قانونی به شرکت‌های فعال در زمینه دارایی‌های دیجیتال باید انگیزه دولت را برای حل سریع مشکلات قانونی استفاده از فناوری بلاک چین تقویت کند. در تاریخ ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) لایحه‌ای با نام «قانون پیشبرد بلاک چین» از سوی برت گوتری (Brett Guthrie)، یکی از نمایندگان مجلس، معرفی شد.

از طرف دیگر، بنابر گزارش‌های موجود، چینالیسیس توانسته است با جمع‌آوری ۱۳ میلیون دلار از شرکت‌های ربیت کپیتال (Rabbit Capital) و ساند ونچرز (Sound Ventures)، سرمایه جمع‌آوری‌شده در گام دوم توسعه خود را به ۴۹ میلیون دلار برساند. چینالیسیس ۳۶ میلیون دلار دیگر را سال گذشته و از طریق شرکت‌های اکسل (Accel)، بنچمارک (Benchmark)، ام‌یو‌اف‌جی (MUFG) و سوزو ونچرز (Sozo Ventures) به‌دست آورده بود.

The post مسئول سابق تحریم‌های ترامپ به رهگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.