رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

شبکه اصلی پولکادات راه‌اندازی شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پس از آنکه شبکه پولکادات (Polkadot) آخرین مانع متمرکزکننده این ارز دیجیتال را حذف کرد، حالا این ارز به‌شکل رسمی روی شبکه اصلی خودش آغاز به کار کرده است.

بهبه گزارش کوین تلگراف، شبکه بلاک چین پولکادات پس از آنکه جامعه این ارز دیجیتال تصمیم گرفتند حقوق ویژه ادمین را که از طریق بنیاد Web3 ارائه می‌شد حذف کنند، حالا به‌صورت کاملا غیرمتمرکز و بدون مجوز (permissionless) فعالیت می‌کند.

گوین وود (Gavin Wood)، هم‌بنیان‌گذار پریتی تکنولوژیز (Parity Technologies) که توسعه‌دهنده پولکادات است، در توییت خود اعلام کرد که حذف این مانع از شبکه انجام شده است. درخواست حذف امتیازات و مزایای ادمین از شبکه پولکادات، دیروز به تصویب رسید و اجرا شد. با حذف این امتیازات، شبکه پولکادات به‌صورت کامل راه‌اندازی و عملیاتی شد.

پولکادات از ماه مه (فروردین) راه‌اندازی شده است. در آن زمان برای پیوستن به شبکه، کسب مجوز لازم بود و با الگوریتم اثبات اختیار (Proof of Authority) کار می‌کرد. بنیاد Web3 مسئولیت تأیید اعتبار شبکه را برعهده داشت و دارای مجوزهای ورود ویژه‌ای بود که به آن امکان می‌داد درصورت بروز مشکل جدی در بلاک چین، وارد آن شود و مشکل را رفع کند.

این اقدامات به‌منظور کاهش خسارات ناشی از رخنه‌های امنیتی و باگ‌های احتمالی در شبکه تازه‌تأسیس پولکادات انجام شده بودند. رفته‌رفته، روند اعتبارسنجی از طریق سیستم اثبات سهام به جامعه این ارز دیجیتال واگذار شد و در حال حاضر بیش از نیمی از توکن‌های DOT در چرخه در اختیار ۱۹۷ اعتبارسنج‌ شبکه قرار دارد.

سیستم حاکمیت پولکادات یکی از قابلیت‌های کلیدی پروتکل اجماع شبکه است. این سیستم به دارندگان توکن‌ها این امکان را می‌دهد تا رویکرد خود را درباره پارامترهای اصلی اکوسیستم بیان کنند. بخش‌پذیری توکن‌های DOT یکی از همین پارامتر‌هاست که چندی پیش برای آن یک رأی‌گیری برگزار شد.

جامعه پولکادات نیز با استفاده از همین سیستم، پیشنهاد حذف امتیازات ادمین را مطرح کردند. وود این پیشنهاد را «پایانی شاعرانه» خواند. این در حالی بود که انجام این کار از نظر فنی نیز لازم بود؛ چراکه فرصت آزمایش دوباره سیستم حاکمیت شبکه را مهیا کرد.

با این رأی‌گیری، پولکادات تگ «CC1» را از شبکه اصلی خود حذف کرد. این تگ «Chain Candidate 1» نام داشت و حذف آن، به نوعی خبر از آغاز فعالیت شبکه اصلی پولکادات برای پلتفرم قراردادهای هوشمند بود.

پولکادات در حال جذب شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان است تا پس از آن مراحل نهایی راه‌اندازی خود را تکمیل کند و به‌صورت کامل عرضه شود.

انعطاف‌پذیری شبکه پولکادات سبب می‌شود که هم توسعه‌دهندگان پلتفرم‌هایی نظیر اتریوم و هم توسعه‌دهندگان با سوابق کاری مرتبط، به پولکادات علاقه نشان بدهند. پولکادات از ماشین مجازی وب اسمبلی (WebAssembly) استفاده می‌کند؛ این یعنی از زبان‌های برنامه‌نویسی نسل دوم وب نظیر راست (Rust) و سی پلاس‌پلاس (++C) نیز پشتیبانی می‌کند و توسعه‌دهندگان می‌توانند برای ساخت نرم‌افزارهای غیرمتمرکز از آنها استفاده کنند.

پریتی پیش‌تر نیز استفاده از اوراکل‌های چین لینک را در شبکه کاساما (Kusama) آغاز کرده بود. کاساما یک شبکه مرتبط با پولکادات است که محیطی برای آزمایش فناوری‌های تازه ایجاد کرده است.

گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که سلر نتورک (Celer Network) نیز به‌دنبال ایجاد راهکارهای لایه دوم مقیاس‌پذیری در شبکه پولکادات است.

بنیاد Web3 به‌دنبال آن است تا امکان اتصال بلاک چین‌های دیگر به شبکه پولکادات را فراهم کند. از اتصال شبکه بیت کوین به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف بنیاد Web3 یاد شده است.

The post شبکه اصلی پولکادات راه‌اندازی شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.