رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

میزان دریافت وام روی دیفای به روزانه بیش از ۱۳۰ میلیون دلار رسید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طی چند هفته گذشته، حجم وام‌های فلش (Flash Loan) با رشد بسیاری همراه بوده به رقم قابل‌توجه ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است. وام‌های فلش به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به وثیقه، وام‌هایی با مبالغ دریافت کنند.

به گزارش دیکریپت، کسب سود از دیفای تنها محدود به روش کِشت سود (Yield Farming) نمی‌شود و ابزارهای مالی جدید دیگری نیز به‌سرعت در حال رشد هستند.

روز دوشنبه (۶ مرداد)، پروتکل آوی بیش از ۱۳۸ میلیون دلار وام فلش به کاربران خود پرداخت کرده‌اند که بیشترین میزان ثبت‌شده برای یک ابزار مالی نوظهور به حساب می‌آید. تنها شرط برای دریافت این نوع از وام‌ها آن است که فعالیت درون زنجیره‌ای با این سرمایه سودآور باشد و تمام فعالیت‌ها را بتوان در یک بلاک واحد تکمیل کرد.

اعطای وام‌های فلش یکی از روش‌هایی است که پروتکل‌های دیفای از آن برای به‌کارانداختن سرمایه قفل‌شده استفاده می‌کنند. این اقدام موجب توسعه نوآوری‌های مالی با درنظرگرفتن تمام سودها و زیان‌های آن می‌شود.

وام‌های فلش از سوی پروتکل آوی در ژانویه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) ارائه شد و طی هفته‌های اخیر، شاهد رشدی خیره‌کننده بوده‌‌اند. از ۱ ژوییه (۱۱ تیر)، ارزش کل وام‌ها بیش از ۱,۰۰۰ درصد افزایش داشته است. وام‌های فلش به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به وثیقه، دستورالعمل‌های قراردادهای هوشمند را برای اجرای فعالیت‌های مالی کوتاه‌مدت، مانند آربیتراژ (Arbitrage)، بنویسند. آربیتراژ روشی برای کسب سود است که در آن یک دارایی با قیمتی مشخص خریده و بلافاصله با قیمتی بالاتر به یک خریدار دیگر فروخته می‌شود.

اگر سود خاصی از تراکنش‌های انجام‌شده حاصل نشود یا اصل وام بازپرداخت نشود، کل رشته تراکنش‌ها برگشت داده شده و باطل می‌شوند. وام‌های فلش از پروتکل آdو که سودآور باشند، باید ۰.۰۹ درصد هزینه از میزان سود کسب‌شده را به پروتکل آوd پرداخت کنند. این مبلغ برای پشتیبانی از این پروتکل به کار گرفته می‌شود و بخشی از آن نیز تحت عنوان سود به افرادی تعلق می‌گیرد که با تامین سرمایه، ارائه وام‌ها را ممکن می‌کنند.

اکثر وام‌های فلش در قالب استیبل کوین‌هایی (Stablecoin) با پشتوانه دلار ایالات متحده پرداخت می‌شوند. ۹۵ درصد از وام‌های فلش که روز ۲۷ ژوییه (۶ مرداد) ارائه شدند، با توکن دای (Dai) از میکردائو (MakerDAO) و همچنین یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) از پلتفرم سیرکل (Circle) پرداخت شدند. افزایش میزان وام‌های فلش آوی طی یک ماه گذشته شایان توجه بوده است. روز ۱ ژوییه، بزرگ‌ترین وام تنها معادل ۲۵۰,۰۰۰ دلار بود. روز ۲۷ ژوییه، بزرگ‌ترین وام به ۳۵ برابر این میزان، یعنی ۹ میلیون دلار، رسید.

نمودار قیمت توکن LENDنمودار قیمت توکن LEND

وام‌های فلش برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و توسط ماربل (Marble)، بانک متن‌باز پیشگام دیفای، عرضه شد. کمی بعد مشخص شد که این وام‌ها برای اجرای تعدادی از هک‌های دیفای استفاده شده‌اند. از وام‌های فلش برای ایجاد سرمایه مورد نیاز برای سوءاستفاده از قیمت‌گذاریِ دستکاری‌شده اوراکل‌ها استفاده شد. این عمل به هکرها اجازه می‌داد تا با قیمتی فوق‌العاده پایین، مقدار زیادی توکن به ارزش صدها هزار دلار خریداری کنند.

وام‌های فلش یکی از عناصر منحصربه‌فرد و نوین در حوزه دیفای به شمار می‌روند و تنها از طریق ویژگی‌های خاص بلاک چین اتریوم قابل اجرا هستند. محبوبیت وام‌های فلش رو به افزایش است. با این حال، استفاده نادرست از این وام‌ها می‌تواند منجر به ایجاد خسارت‌های مالی قابل‌توجه و پیش‌بینی‌نشده برای طرفین معامله شود. در طولانی‌مدت، مشخص خواهد شد که آیا این وام‌ها در بازار ارزهای دیجیتال تاثیری مثبت دارند یا نه.

The post میزان دریافت وام روی دیفای به روزانه بیش از ۱۳۰ میلیون دلار رسید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.